Er det normalt?
Fra : Ann Nielsen

Dato : 05-02-04 12:50

Hejsa.

Jeg har før haft hund og har lidt erfaring med hvalpe (jeg ved godt at alle
hvalpe ikke er ens!). Dog har jeg aldrig oplevet at en hund slæber rundt med
mit tøj, og bider i mine bukseben når jeg går. Han gør det ikke altid og jeg
er ret sikker på at grunden til det, er at få opmærksomhed. Jeg siger
selvfølgelig nej, og så får han ens opmærksomhed. Når jeg prøver at ignorere
det, så bliver han bare ved.

Er der en gylden middelvej?

Nogle gode råd/fif?

Min hvalp er endelig begyndt at udforske verdenen udenfor og går nysgerrigt
rundt. Men han har midlertidigt intet gjort udenfor! Han går direkte hjem og
gør det i vores have. Det er et problem, da vi bla. denne weekend skal 200
km hjemmefra, ned og besøge noget familie. Jeg er bange for at han så helst
vil gøre det indenfor, i tryghed hos os andre. Selvfølgelig skal vi være på
stikkerne hele tiden og få ham udenfor, selvom han som regel bare venter til
vi er indenfor igen! Det har han i hvertfald gjort mange gange, når vi har
været på besøg. Er der nogle gode råd mht til at lokke ham til at besørge og
tisse udenfor? (Han får masser af ros hver gang han gør noget i haven)

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Ladycatwoman

Dato : 05-02-04 18:24

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> Min hvalp er endelig begyndt at udforske verdenen udenfor og går
nysgerrigt
> rundt. Men han har midlertidigt intet gjort udenfor! Han går direkte hjem
og

Hej Ann

Det er meget normalt, at en hvalp kun besørger i egen have. Du må tænke på,
at den udenfor egen have jo går på andres teritorium, og så skal man da ikke
gøre sig for bemærket ved at lægge klatter hist og her. Man er jo kun en
lille hvalp.
Det går dog over - bekymrer dig ikke om det.

Med venlig hilsen Cujos mor