Spørgsmål?
Fra : Jane :o)

Dato : 05-02-04 12:45

Hvornår er det bedste tidspunkt for en hunhund at få hvalpe?

Hvornår er hunden "for gammel" til det?

Mvh Jane

Fra : Susanne Laurberg And~

Dato : 05-02-04 13:29

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> Hvornår er det bedste tidspunkt for en hunhund at få hvalpe?
>
> Hvornår er hunden "for gammel" til det?
>
> Mvh Jane

Man siger en tæve skal have hendes første kuld hvalpe inden hun er 4 år...

Susanne

Fra : pedellen

Dato : 05-02-04 14:20

> Man siger en tæve skal have hendes første kuld hvalpe inden hun er 4
år...

Og så siger man også, at små racer skal være 2 1/2 år og store racer
skal være 1 1/2 år før de får hvalpe

Med venlig hilsen
Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 05-02-04 14:53

Hos min dyrlæge fik vi fortalt at små racer er tidligere modne end store
racer.. Derfor kan det undre mig at små racer skal være ældst og ikke
omvendt?
Store racer er jo ikke helt færdigudviklet når de er 1½ år.. Eller er de??

Hilsen Camilla

Fra : pedellen

Dato : 05-02-04 21:45

"Camilla Panduro Knudsen" skrev d. 05-02-04 14:53 dette indlæg :
> [...]
> omvendt?
> Store racer er jo ikke helt færdigudviklet når de er 1½ år.. Eller er

Pinligt pinligt, i har da fuldstændig ret, det gik vist lidt for stærkt
for mig.

pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 05-02-04 17:24

> år...
> >
> Og så siger man også, at små racer skal være 2 1/2 år og store racer
> skal være 1 1/2 år før de får hvalpe

Det er lige omvendt med hensyn til start.

Det år, hvor tæven fylder 7 år bør det være slut.

Mvh

Bjarne

www.riesenschnauzer.dk