Radioknapvalg fra database
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 05-02-04 12:20

Jeg har en form som henter en masse felter fra en database. Denne
form skal jeg bruge til at rette i den record som bliver hentet
fra databasen.

Det går også vældig godt med alle tekst felterne og med memo
felter, men hvordan for jeg den til at sætte den rigtige
markering i radiofelter?

Jeg har en ja / nej mulighed. Den skal så sætte markering i det
svar som står i den hentede record i databasen, men hvordan .....
?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karsten

Dato : 05-02-04 12:35

Prøv på denne måde:

<INPUT TYPE="radio" NAME="test" VALUE='Ja' <% if variabel ="Ja" then
response.Write "checked" %>

Når du loader siden gemmer du indholdet fra Kolonnen i db og gemmer værdien
i "variabel"

Med venlig hilsen

Karsten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-02-04 12:41

On Thu, 5 Feb 2004 12:34:54 +0100, "Karsten" <s@d.dk> wrote:

><INPUT TYPE="radio" NAME="test" VALUE='Ja' <% if variabel ="Ja" then
>response.Write "checked" %>

En detalje: Mellemrummet skal flyttes med ind sammen med checked:
<input type="radio" name="test" value="Ja"<% If variabel ="Ja" Then
Response.Write " checked" %>

Derudover kunne man måske siger, at en afkrydsnings-ting er mere
oplagt til Ja/Nej-felter, mens radioknapper er mere velegnede til når
der er flere valgmuligheder - men det er nok smag og behag.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : pepss

Dato : 05-02-04 12:37

"Henrik Nygaard" skrev
> [...]
>
> Jeg har en ja / nej mulighed. Den skal så sætte markering i det
> svar som står i den hentede record i databasen, men hvordan .....

noget alá:

<input type="radio" name="ting" value="ja" <% if rs("ting") = "ja" Then
Response.Write "checked=""checked""" end if %> />
nej <input type="radio" name="ting" value="nej" <% if rs("ting") = "nej"
Then Response.Write "checked=""checked""" end if %> />

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 05-02-04 13:39

Fedt, det virker bare. Tak for hjælpen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 12:40

Henrik Nygaard skrev:

> Jeg har en form som henter en masse felter fra en database. Denne
> form skal jeg bruge til at rette i den record som bliver hentet
> fra databasen.

Du har stillet samme spørgsmål i flere grupper uden krydpost - det
er en dårlig ide. Læs venligst
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 05-02-04 13:27

> Du har stillet samme spørgsmål i flere grupper uden krydpost - det
> er en dårlig ide. Læs venligst

Jeg ved det godt. Det var en fejl. Men da jeg havde trykket på knappen
er der ligesom ikke meget at gøre.... ;-( beklager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-02-04 13:42

On Thu, 5 Feb 2004 12:27:18 +0000 (UTC), Henrik Nygaard
<zeus_@ofir.dk> wrote:

>Jeg ved det godt. Det var en fejl. Men da jeg havde trykket på knappen
>er der ligesom ikke meget at gøre.... ;-( beklager

De fleste News-klienter har en Cancel-funktion, som jeg nogle gange
har brugt, hvis jeg er kommet til at lave fejl.
Den virker kun på egne indlæg og bør normalt kun bruges umiddelbart
efter man har sendt, dvs. inden andre når at svare.

Nu ser det ud til, at du poster fra html.dk, og jeg ved ikke, om
html.dk har en sådan funktion, ellers kunne man måske opfordre dem til
at få det.

Endnu et argument for at en rigtig newsreader er bedre

XFUT: dk.edb.internet.software.mail+news

--
Jørn Andersen,
Brønshøj