Engelsk kode virker ikke på tysk maskine?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-02-04 11:19

Hej NG.

I en asp side er der en checkbox og en skult textbox. Når siden submittes,
køres følgende javascript:
frmOptions.optShortName.value = frmOptions.chkShortName.checked
I starten af siden requester jeg værdien af textboxen:
optShortName = request("optShortName")

og lidt senere hvor checkboxen lægges i formen med response.write:
IF optShortName THEN response.write " checked"

Det virker helt fint på min (engelske) maskine. Men nu får jeg en mail fra
en kunde i tyskland, at han får følgende fejl:
Type mismatch: '[string: "Wahr"]'

Så was dælen gør ich?
mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 11:58

Stefan Kristensen skrev:

> I starten af siden requester jeg værdien af textboxen:
> optShortName = request("optShortName")

Prøv at caste til en sandhedsværdi:

optShortName = CBool(request("optShortName"))

> Det virker helt fint på min (engelske) maskine. Men nu får jeg
> en mail fra en kunde i tyskland, at han får følgende fejl:
> Type mismatch: '[string: "Wahr"]'

Har du et link til siden? Ved du hvilken browser din tyske kunde
benytter? (og hvilken benytter du selv?)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-02-04 12:05

> Prøv at caste til en sandhedsværdi:
>
> optShortName = CBool(request("optShortName"))
Det prøver jeg.
Jeg tænkte selv på (i scriptet)
frmOptions.optShortName.value = CBool(frmOptions.chkShortName.checked)

> Har du et link til siden?
Nej. Det ligger på firmaets intranet, og jeg har ikke adgang til vores DMZ.

> Ved du hvilken browser din tyske kunde
> benytter? (og hvilken benytter du selv?)
(Desværre) er applikatione kodet i VBScript, så den eneste browser der kan
bruges er M$ IE 5.5 eller højere.

Stefan