ECS K7S5A PRO & DDR-RAM
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-02-04 10:54

Hej.

Jeg har fået en stang Samsung DDR2700, 512 Mb 6ns's ram til mit K7S5A
Pro bundkort.

BIOS blev resat, da jeg havde sat RAM'en i bundkortet.

Derefter satte jeg BIOS til deafult.

Men putteren vil ikke boote Windows XP. Det er et dualboot system, hvor
det andet OS er SuSE Linux 8.2. Linux booter fint op, men altså ikke XP.

Før havde jeg 384 Mb SDRAM i, og det kørte ok.

Hvorfor mon den nye RAM skaber sig ?.
--
Med venlig hilsen - Best regards.
Erik Jakobsen - eja@urbakken.dk.

Fra : N´far

Dato : 05-02-04 11:13

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pro bundkort.
>
> BIOS blev resat, da jeg havde sat RAM'en i bundkortet.

Gjorde det samme som dig i aftes.
Havde så lignende problem med et K7SOM.

1x128DDR ud, 2x256DDR ind.
Seer ok ud i bios, jeg kan så uden problemer starte XP op, men så i sandra
seer jeg, at rammet kun kører på 50% ydelse. ( omkr.1000mb/s)
Har du prøvet at reset dit bundkort med jumper (clear cmos)? Evt. taget
batteriet ud et stykke tid ?
Det nåede jeg ik i aftes...

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 05-02-04 11:42

> [...]
> seer jeg, at rammet kun kører på 50% ydelse. ( omkr.1000mb/s)
> Har du prøvet at reset dit bundkort med jumper (clear cmos)? Evt. taget

Ja jeg har resat min BIOS. Men det hjalp ikke. Nej batteriet har ikke
været ude.

Men det, der hjalp var, at gå ind i CPU PnP Setup, og øge
frekvenshastighederne der.

Tak for dit svar.

Fra : N´far

Dato : 05-02-04 18:28

> Ja jeg har resat min BIOS. Men det hjalp ikke. Nej batteriet har ikke
> været ude.
>
> Men det, der hjalp var, at gå ind i CPU PnP Setup, og øge
> frekvenshastighederne der.

Jeg ved umiddelbart ikke, om en Duron 1300 mhz, som er via bios indstillet
til at køre FSB100, bare sådan kan klare FSB 133. Temp. idle var, så vidt
jeg husker, allerede op på 50 grader..
Vil det så sige, at din maskine kører nu ?
Hvor meget gav du den ekstra ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-04 20:41

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg husker, allerede op på 50 grader..
> Vil det så sige, at din maskine kører nu ?

Der er kun 2 muligheder. 100 eller 133. Du kan se på opstart af din pc, om
den kører rigtigt. Hvis den viser korrekt cpu hastighed, så står den
rigtigt. Mangler der en hel del, så skal den op. K7S5A gør tilsyneladende
altid det, at når der sættes en ny cpu i, så går den ned på 100 af sig selv.

Kurt

Fra : N´far

Dato : 05-02-04 21:10

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt. Mangler der en hel del, så skal den op. K7S5A gør tilsyneladende
> altid det, at når der sættes en ny cpu i, så går den ned på 100 af sig

Den står på 1300mhz ved FSB 100. Egentlig har jeg et problem med det ram,
jeg sæt i i går, CPU´en er okay..