Transparent brunlig overflade?
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-02-04 06:15

Jeg har nogle tegninger, som jeg ønsker at give en transparant, men
alligevel brunlig, overflade.

Hvilket materiale bruger man til dette? Lak med pikmenter? Fernis? Eller
hvad?

Gode råd ønskes.

v.h.
Jakob Munck

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 05-02-04 08:56

Køb flydende tegnetusch. Køb en lille parfumeflaske med pumpe i der kan
forstøve indholdet i flasken. fyld flasken næsten op med vand, og kom nogle
dråber tusch i, og spray det på dit papir. du må ikke spraye for meget på af
gangen, men hellere gøre det af flere omgange.

Du kan også bruge akvarel, som du så kan komme på med en svamp, evt på vådt
papir. Pas på ikke at bruge akvarellen for koncentreret.

Akvarel kan genopløses, det kan tusch ikke.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk
www.rosmon.dk