De 5 største og de 5 mindste
Fra : Rene

Dato : 05-02-04 08:02

Hej

Jeg vil høre om der nogle der har et frårslag til hvordan man kunne løse
følgen.
Jeg har 40 værdiger i float hvor jeg skal finde de 5 største og de 5 mindste
og så fjerne dem og lave et gennemsnit af de sidste 30 så jeg ænder op med
en værdig.

Jeg skal lave det i ansi c så jeg har ikke nogle smarte class til af gøre
det grove

MVH

René Nyberg

Fra : klaus

Dato : 05-02-04 08:50

Kan du ikke lave noget qsort, og tage de fem første og de fem sidste ud.

Kan ikke lige huske om qsort er ansi C, men tror det.
MVH

Klaus

Fra : Nyberg

Dato : 05-02-04 10:06

Hej

Jeg har funde qsort funktionen og der virker i C man hvordan kan jeg bruge
den til af tage de 5 Største og 5 mindste ud.

Det er nok bare mig men jeg fårst det ikke helt

MVH

René

Fra : klaus

Dato : 05-02-04 10:59

"Nyberg" <rene@siemens.dk> wrote in message
> [...]
bruge
> den til af tage de 5 Største og 5 mindste ud.
>
> Det er nok bare mig men jeg fårst det ikke helt

OK, som jeg har forstået har du 40 værdier i floats.
Dem putter du i et array.

Dette array sorterer du numerisk med qsort.

Forudsat at du sorterer ascending:
De fem første værdier i array'et er de fem mindste værdier- dem tager du fra
De fem sidste værdier i arraye'et er de fem største værdier - dem tager du
også fra.

Det du nu har tilbage i dit array må være dem du skal lave et gennemsnit af.

MVH

Klaus