MySQL: Hvordan ligger X antal uger til en ~
Fra : Magnus

Dato : 04-02-04 18:37

SQL = "SELECT * FROM Afstemning WHERE AND dato<Now() AND dato+"X-antal
uger">Now() ORDER BY dato LIMIT 0, 1"

Jeg har en celle med en dato og en som hedder uger.

Hvordan kan jeg i MySQL få hentet alle de poster hvor datoen er overskredet
men stadig mindre end "dato+uger"?

Hvordan ligger jeg det antal uger som står i cellen uger til dato feltet?

/Magnus

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 04-02-04 20:10

Magnus wrote:
> Hvordan ligger jeg det antal uger som står i cellen uger til dato
> feltet?

Interval er din ven...

(dato + INTERVAL uger WEEK)

--
MVH Jeppe Uhd - NX

Fra : Magnus

Dato : 05-02-04 15:47

> Interval er din ven...
>
> (dato + INTERVAL uger WEEK)
>
> --

Hvad gør jeg galt når jeg kalder som herunder:

SQL = "SELECT * FROM Afstemning WHERE dato>Now() AND dato<(dato+INTERVAL
Second(dato) WEEK) ORDER BY dato LIMIT 0, 1"

Jeg skal have vist poster hvor dato er større end "dato" og mindre end
dato+X-antal uger.
X-antal er de uger som skal ligges til og som jeg har gemt som sekunder i
dato cellen så ikke jeg skal have to datoer.

Men hvad går galt eller har jeg misforstået det?

/Magnus