BK - opdatering OK igen
Fra : support@bk6.dk

Dato : 04-02-04 15:50

Efter at der har været problemer med den danske sprogfil i opdateringsfilen
til Brothers Keeper.
Er dette nu blevet løst.
Nyeste opdatering til BK6.1.26 kan nu hentes via denne adresse
http://www.bkwin.net/bkupdtF.EXE hvilket kan anbefales.

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-02-04 00:20

<support@bk6.dk> skrev Wed, 4 Feb 2004 15:50:14 +0100

>Efter at der har været problemer med den danske sprogfil i opdateringsfilen
>til Brothers Keeper.

Det er dog pokkers til problemer næsten alle de amerikanske
slægtsprogrammer jævnligt har med deres såkaldte sprogfiler (som reelt
er en rekompilering af hovedprogrammet).

Få dog 'jeres' programmører til at lægge alle tekster ud i seperate rene
tekstfiler - istedet for at lægge dem ind i selve exe-programmet.

Det vil spare jer (og jeres brugere) for mange for mange ærgelser, og
spare os andre for disse gentagne "pga. problemer er der er kommet en ny
sprogfil" til dette eller hint program.

På forhånd tak.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 05-02-04 00:31

Thu, 05 Feb 2004 00:19:38 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>
>Det vil spare jer (og jeres brugere) for mange for mange ærgelser, og
>spare os andre for disse gentagne "pga. problemer er der er kommet en ny

Chris har også lagt ut en oppdatert språkfil tilgjengelig for
nedhenting, se http://www.brotherskeeper.dk/dansk/dansk.zip
men det er helt klart bedre at den er med i den pakken som kommer fra
produsenten slik at brukeren vet at alt er komplett og slipper å gå
flere steder for å hente ned en komplett leveranse.

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-02-04 01:12

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Thu, 05 Feb 2004
00:30:51 +0100

>men det er helt klart bedre at den er med i den pakken som kommer fra
>produsenten slik at brukeren vet at alt er komplett og slipper å gå
>flere steder for å hente ned en komplett leveranse.

Det er muligt at jeg i det konkrete tilfælde skød lidt over målet, og
det skal jeg så beklage.

Jeg er personligt tilhænger af at producenterne (eller deres lokale
repræsentanter) lejlighedsvis poster medelelser om *væsentlige*
nyskabelser her i gruppen.

Men der har her på det seneste IMHO været alt, alt, alt for mange
ligegyldige medelelser om bagatelagtige opdateringer. Meddelser der var
bedre anbragt i de pågældende programmers egne brugerfora.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 05-02-04 06:22

Thu, 05 Feb 2004 01:11:33 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>ligegyldige medelelser om bagatelagtige opdateringer. Meddelser der var
>bedre anbragt i de pågældende programmers egne brugerfora.

spørsmålet blir vel om brukerne om BK så dette som en vesentlig eler
uvesentlig sak. Jeg ville tro at en feil som gjorde at hele den danske
teksten i alle skjermbilder ble forvansket og snudd opp ned for disse
var en vesentlig feil.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-02-04 10:55

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Thu, 05 Feb 2004
06:21:46 +0100

> [...]
>uvesentlig sak. Jeg ville tro at en feil som gjorde at hele den danske
>teksten i alle skjermbilder ble forvansket og snudd opp ned for disse

Væsentlig for de eksisterende brugere ja, men ligegyldig for alle andre.

Og de eksisterende brugere kan du bedre nå i programmets egen
supportforum

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 05-02-04 17:24

Thu, 05 Feb 2004 10:55:01 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>Væsentlig for de eksisterende brugere ja, men ligegyldig for alle andre.
>
>Og de eksisterende brugere kan du bedre nå i programmets egen

Jeg er fullstendig klar over supportforum, men når du klarer å lage en
så stor sak av en så enkelt og liten informasjon, så må en jo lure og
tillate seg å kommentere.

Hadde du ikke skrevet et eneste ord, så hadde det hele stått med en
enkel melding, istedet for at det nå blir unødig støry generert fra ditt
innlegg.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-02-04 00:03

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Thu, 05 Feb 2004
17:23:47 +0100

>Hadde du ikke skrevet et eneste ord, så hadde det hele stått med en
>enkel melding, istedet for at det nå blir unødig støry generert fra ditt
>innlegg.

Hvem kom først æget eller hønen.?

Jeg kom med en venlig ment opfordring, og jeg lagde ikke skjul på at det
alene var min egen personlige mening jeg fremførte.

Hvis du og Chris Gade ikke straks have opfattet mit indlæg som en
personlig fornærmelse og straks 'gik i flæsket' på mig, så var der
heller ikke blevet så meget støj.

Jeg mener faktisk at der her på det seneste er kommet lidt for mange af
den slags indlæg som kun henveder sig til brugere af dette eller hint
bestemte program. Denne mening forbeholder jeg mig ret til at fremføre
uden at skulle pyntets med diverse øgenavne og lign.!

At andre så har en anden mening er helt fint. Den kan de jo så bare
fremføre og argumentere sagligt for - istedet for bare at rakke ned på
mig.

Hermed også svar til Chris Gade.

Jeg tror jeg har tilkendegivet mit synspunkt tilstrækkeligt klart og
agter ikke at fortsætte noget der med dit og Chris' seneste indlæg
hurtigt kunne udvilke sig til en diskussion for diskussionens egen
skyld.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 06-02-04 06:30

Fri, 06 Feb 2004 00:02:48 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Hvis du og Chris Gade ikke straks have opfattet mit indlæg som en
>personlig fornærmelse og straks 'gik i flæsket' på mig, så var der
>heller ikke blevet så meget støj.

det hadde heller ikke blitt noe mer enn innlegget fra Chris om du ikke
hadde kommentert det

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-02-04 01:40

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> <support@bk6.dk> skrev Wed, 4 Feb 2004 15:50:14 +0100
>
> Få dog 'jeres' programmører til at lægge alle tekster ud i
> seperate rene tekstfiler - istedet for at lægge dem ind i
> selve exe-programmet.

Selv om jeg ikke er uenig, så skyldes at sige, at BK faktisk har en
sådan tekstfil, der også lader sig rette med en almindelig teksteditor.
Man skal dog have fod på - og slavisk følge - linienummer og påse at
oversættelsen kan være i det felt der er til rådighed i programmet.
Nogle steder må man gå på kompromi, fordi en dansk oversættelse fylder
væsentlig mere end den originale.

Der er ikke noget der hindre at tilrette den engelske sprogfil, hvis man
blot retter teksterne. Hver tekst har sin plads svarende til
linienummeret. Der må ikke indsættes eller fjernes linier, selv om en
del er tomme. Der findes vist også program til at oversætte sprogfilen -
det gjorde der i hvert tilfælde til BK5. Personligt foretrak jeg dog en
teksteditor, det andet var for omstændigt og uoverskueligt

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : support@bk6.dk

Dato : 05-02-04 10:09

Kære Arne

Den 28. januar sendte jeg her i gruppen en meddelelse om at der var en fejl
i opdateringsfilen til BK, og at fejlen lå i danske sprogfil - meget
væsenligt at få meldt ud mener jeg. Hvilket jeg også sendte til alle de der
er med på maillisten.
Derfor er det også vigtigt at meddele at fejlen er rettet igen.
I øvrigt var det slet ikke en opdatering af sprogfilen, men at sprogfilen
var defekt i selve installationsfilen, hvilket er meget væsentligt i denne
sammenhæng.

At du og enkelte andre sender en gang brok over dette, eller om så meget
andet - tjaaaa
Se i stedet for, at det er en service til brugerne - i dette tilfælle
Brothers Keeper, men det kunne lige så godt have været et af de andre
programmer der var en servicemeddelelse om.

Noget helt andet omkring "frie" tekstfiler - så giver det flere problemer
end du aner. Rigtig mange slægtsforsker er KUN bruger af en computer og aner
ikke hvordan man kopier (flytter) en fil fra internettet til det rigtige
sted på ens computer. Eller for den sags skyld udpakker en fil pakket med
WinZip. Og ligge en sprogfil der hedder DANSK.BKW på en web-side kan ikke
anvendes, da denne fil type ikke anderkendes af Windows. Hvilket kan
afstedkomme at filen bliver åbnet af f.eks. Word - som ofte betyder at der
bliver indlagt en hullens masse koder ind i filen af Word, og så kan
sprogfilen slet ikke bruges.
Om ikke andet sparre det mig en masse support tid på at skulle svare på
mails og telefon. Noget jeg gerne gør, men ikke der er jo ikke grund til at
få support spørgsmål på noget der kan undgås.
Derfor er det *smart* at sprogfilen er en del af installationsprogrammet og
ikke KUN som en løs fil. Det ses heller ikke for andre danske programmer,
her er det bare ikke en ren tekst fil, men ofte en DLL eller en VXD fil.

Chris Gade Oxholm Sørensen - support@brotherskeeper.dk -
www.brotherskeeper.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-02-04 10:55

<support@bk6.dk> skrev Thu, 5 Feb 2004 10:08:49 +0100

>Se i stedet for, at det er en service til brugerne - i dette tilfælle
>Brothers Keeper, men det kunne lige så godt have været et af de andre
>programmer der var en servicemeddelelse om.

Fakta er at du her i gruppen kun rammer et lille fåtal af BK-brugerne,

Mens du i BKs egen supportgruppe kan ramme dem alle - eller ihvertfald
alle dem der er interesserede i at følge med i hvad der løbende sker
omkring netop dette program.

Når du alligevel henvender dig her i gruppen kan det altså kun være
udfra et ønske om alle der ikke bruger BK også skal lægge mærke til det.

Det kan som sagt være relevant nok når det drejer sig om større
ændringer eller nyskabelser. Men oplysninger der alene henvender sig til
eksisterende brugere er efter min mening bedre anbragt i programmets
egen supportgruppe.

>Noget helt andet omkring "frie" tekstfiler - så giver det flere problemer
>end du aner.

Jeg tror ikke rigtig du har nogen forudsætning for at vide noget om hvad
jeg aner eller ikke aner.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 05-02-04 17:25

> [...]

><support@bk6.dk> skrev Thu, 5 Feb 2004 10:08:49 +0100

>Fakta er at du her i gruppen kun rammer et lille fåtal af BK-brugerne,

det er vel en påstand som ikke har noe grunnlag, eller teller du alle i
denne nyhetsgruppen og kartlegger hva de bruker av program og hvilke
interesse disse har.

Er du blitt nyhetsgruppe Politi ?

Fra : JB

Dato : 05-02-04 19:01

1 høne bliver 100 bare fordi 1 vil brokke sig.
hr. Arne, keder du dig ?

JB

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6hr420pnhrgpjka3e0g0irbuhoo6vfhrs3@4ax.com...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-02-04 02:31

"JB" <oz7aik@mail.dkx> skrev Thu, 5 Feb 2004 19:01:23 +0100

>1 høne bliver 100 bare fordi 1 vil brokke sig.
>hr. Arne, keder du dig ?

Bolden kære ven, bolden - ikke manden.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-02-04 00:03

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Thu, 05 Feb 2004
17:25:05 +0100

>det er vel en påstand som ikke har noe grunnlag, eller teller du alle i
>denne nyhetsgruppen og kartlegger hva de bruker av program og hvilke
>interesse disse har.

Jeg tror du misforstår. Jeg skrev jo *ikke* at det var et fåtal her i
gruppen der bruger Bk, det kan jeg jo af gode grunde ikke vide noget
præcist om.

Det jeg skrev var, at der er langt flere der bruger Bk end den dem der
færdes her i gruppen. Og dermed rammer du kun en meget begrænset del af
Bk-brugerne med et indlæg her i gruppen.

Og netop derfor mener jeg at programmets eget forum ville være langt
mere velegnet til den slags meddelser.

>Er du blitt nyhetsgruppe Politi ?

If you cannot logically refute a man's arguments, not all is lost.
You can always call him nasty names.

Fra : support@bk6.dk

Dato : 05-02-04 20:45

Kære Arne

> Jeg tror ikke rigtig du har nogen forudsætning for at vide noget om hvad
> jeg aner eller ikke aner.

Næææ - det ved jeg ikke noget om - men jeg ved hvor ofte jeg fik mail
og/eller telefonopringninger om netop dette problem tidligere, da sprogfilen
ikke var en del af installationsfilen til BK6.

Men se dog det første indlæg her som en service, i stedet for at harselere
over det - mange afholder sig fra indlæg her netop fordi at det mindste
fejltrin bliver bemærket eller kridiseret - men ok hvis du er
politibetjenten her - må du udstede en *bøde* til mig og så holder jeg bare
væk - måske.
En ting er sikkert, jeg har ikke gjort noget forkert, ved at bringe en sådan
meddelelse. Hvilket jeg bliver ved med!
Du kan så bare hoppe mine indlæg over - de er jo som du skriver uden
interresse for dig.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-02-04 01:37

<support@bk6.dk> skrev Thu, 5 Feb 2004 20:44:54 +0100

>fejltrin bliver bemærket eller kridiseret - men ok hvis du er
>politibetjenten her - må du udstede en *bøde* til mig og så holder jeg bare
>væk - måske.

Synes du selv det er en rimelig måde at argumentere for dine synspunkter
på.??

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-02-04 03:15

<support@bk6.dk> skrev i en meddelelse

> Men se dog det første indlæg her som en service,
> i stedet for at harselere over det - mange afholder
> sig fra indlæg her netop fordi at det mindste
> fejltrin bliver bemærket eller kridiseret

Harselering? Det kan jeg ikke få øje på.
Om igen!
For hverken du eller Otto har tilsyneladende læst og forstået Arnes
indlæg, der ganske sagligt og velargumenteret yder en konstuktiv kritik.
Hvis man ikke er lydhør over for sådan, så er selvransagelse på tide -
for så er man gået i stå.

> - men ok hvis du er politibetjenten her - må du udstede
> en *bøde* til mig og så holder jeg bare væk - måske.

Og den måde at reagere på er ikke dig værdig - du plejer at være mere
positiv, og du kan bestemt ikke skyde nogen i skoene at optræde som
netpoliti, blot fordi der mangler relevant modargumentation.

> En ting er sikkert, jeg har ikke gjort noget forkert, ved
> at bringe en sådan meddelelse. Hvilket jeg bliver ved med!

Det er heller ikke postuleret - men at informationen måske ramte bredere
via en specifik servicekanal, hvilket jo er noget ganske andet - og ret
svært at argumentere imod.

> Du kan så bare hoppe mine indlæg over - de er jo som
> du skriver uden interresse for dig.

Det ligner ikke dig at grave grøfter - og det skulle du lade være at
begynde med.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 06-02-04 06:31

Fri, 6 Feb 2004 03:14:58 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> wrote:

> [...]
>indlæg, der ganske sagligt og velargumenteret yder en konstuktiv kritik.
>Hvis man ikke er lydhør over for sådan, så er selvransagelse på tide -

Hvis det ikke hadde noen kommentarer til Chris sitt første innlegg så
hadde det hele blitt kun et innlegg og det er vel også det som var
hensikten fra Chris sin side.
Øyne ser hva øyne vil se :=)

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-02-04 15:57

"Otto Jørgensen" <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev i en meddelelse

> Øyne ser hva øyne vil se :=)
Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus!

Man skal naturligvis både se og læse - men ikke mindst forstå det der
skrives. Af og til går læseren helt fejl af skribenten, hvilket er et
klart og tydeligt tilfælde her.

Hverken du, Otto, eller Chris har tilsyneladende forstået hvad Arne
skrev, men blot opfattet det som støj og brok.

Det var det ikke!

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 06-02-04 16:32

Fri, 6 Feb 2004 15:57:12 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> wrote:

>Hverken du, Otto, eller Chris har tilsyneladende forstået hvad Arne
>skrev, men blot opfattet det som støj og brok.

for å gjøre det enkelt, så kunne det hele vært enkelt. Arne kunne sende
sine forslag direkte til Chris og det hele hadde stoppet og heller ikke
blitt mer enn det innlegget Chris hadde.

Vi avslutter der :=))

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 06-02-04 17:17

> [...]
> sine forslag direkte til Chris og det hele hadde stoppet og heller ikke
> blitt mer enn det innlegget Chris hadde.

og jeg undrer mig ofte over, hvorfor der stadigvæk er krig rundt om i
verden - hvorfor, spørger jeg nu mig selv igen - igen, for NG gav mig
svaret - næsten

- men tak for orienteringen Chris

Venlig hilsen og god weekend
Ellen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-02-04 00:32

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Fri, 06 Feb 2004
16:31:32 +0100

>for å gjøre det enkelt, så kunne det hele vært enkelt. Arne kunne sende
>sine forslag direkte til Chris og det hele hadde stoppet og heller ikke
>blitt mer enn det innlegget Chris hadde.

I betragtning af de mange (og ikke altid lige sobre) indlæg du selv har
sendt i netop den her tråd, så forekommer det at du skyder dig selv i
foden med den bemærkning.

At du så ovenikøbet læser noget mellem linierne i mine indlæg som slet
ikke står der, det kan jeg jo næppe gøre noget ved.

>Vi avslutter der :=))

Tak.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 07-02-04 09:18

Sat, 07 Feb 2004 00:31:33 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>At du så ovenikøbet læser noget mellem linierne i mine indlæg som slet
>ikke står der, det kan jeg jo næppe gøre noget ved.

nå slutter vi, men den siste kommentarer får du ikkesiste ordet.

Chris hadde et innlegg (4.2.2003) som ikke trengte noen kommentarer, men
som du neste et døgn etter måtte kommenterer; en helt unødvendig
kommentar. Deretter kommeterte jeg ditt innegg.
Hadde du ikke skrevet det innelegget etter Chis sin melding så hadde det
heller ikke kommet noe fra meg. og derfmed hadde det i denne tråden kun
vært en eneste melding.

Hvis du skal kritisere noen her, så bør det være deg selv, i og med at
du klarte å legge inn en helt unødvendig kommentarer til Chris sin
melding. En helt unødvendig kommentar. !!!!!

Og straks du stopper med flere kommentareri denne tråden, desto fortere
avsluttes dette tema :=))

Fra : Varla

Dato : 07-02-04 10:55

Må jeg tillade mig en opfordring til at man ikke kommenterer Arne
Feldborgs venlige indlæg. Det medfører hver gang en længere og ufrugtbar
diskussion af meget ringe interesse for andre, idet han altid har ret i
sin kritik.

Med venlig hilsen
Varla

http://www.kandu.dk/