Kabel ?
Fra : H.Jørgensen

Dato : 22-04-01 09:25

Jeg har købt en hub til mit netværk (3 computer).
Kan jeg bruge et "TYPE CM 24AWG (UL) " kabel til at forbinde hub og com.
(Skal kablet være almindeligt eller Twisted Pair)

Håber der er nogle som kan hjælpe

Hilsen

Henrik

Fra : --=BGN=--

Dato : 22-04-01 13:43

Kig i svaret lige oppe over.

Bo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-04-01 12:10

> [...]
> Kan jeg bruge et "TYPE CM 24AWG (UL) " kabel til at forbinde hub og com.
> (Skal kablet være almindeligt eller Twisted Pair)

Kabeltypen du skal bruge hedder twisted pair (STP eller UTP - skærmet eller
uskærmet). Der findes (forenklet) to typer TP kabler - krydsede og lige. De
lige bruges til at forbinde fx. din computer med en switch eller hub. De
krydsede bruges mellem to computere eller til at forbinde switches og hubs.

Altså skal du have et "lige TP kabel", som du kan få i enhver
computerforretning (og de fleste radioforretninger i dag.)

Du kan checke om du har det rigtige kabel: hvis du forbinder dit netkort og
du hub, kommer der lys i "LINK" i begge ender - hvis ikke, er kablet
forkert.

/Stig