Iliac bone - anatomispørgsmål
Fra : Mette

Dato : 04-02-04 12:16

Hej

Jeg har søgt højt og lavt, og jeg kan ikke finde den korrekte danske
oversættelse for iliac bone. Det er en knogle i bækkenregionen, men om det
er bækkenbenet, hoftebenet eller et tredje ben, kan jeg ikke få opklaret.

Er der en, der har en god anatomibog, hvor det står?

Hvis nogen kender en god ordbog med hestebegreber af alle mulige slags
oversat fra engelsk til dansk (og fra tysk til dansk), vil jeg også gerne
høre om det, da jeg uden tvivl får brug for den igen.

På forhånd tak,
Mette

Fra : Malene P

Dato : 04-02-04 12:49

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er bækkenbenet, hoftebenet eller et tredje ben, kan jeg ikke få opklaret.
>
> Er der en, der har en god anatomibog, hvor det står?

Hejsa, Mette

Her: http://www.pediatric-orthopedics.com/Topics/Bones/Hip/hip.html er
ihvertfald en lille skitse, der viser, hvor tingesten sidder på et
enneske -er det til nogen hjælp??

mvh
Malene P

Fra : Mette

Dato : 04-02-04 13:07

Hej Malene

Ja, det hjalp - tak skal du have!

Mvh
Mette

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-02-04 18:30

On Wed, 4 Feb 2004 12:16:08 +0100, "Mette" <no.spam@privat.dk> wrote:

>Jeg har søgt højt og lavt, og jeg kan ikke finde den korrekte danske
>oversættelse for iliac bone. Det er en knogle i bækkenregionen, men om det
>er bækkenbenet, hoftebenet eller et tredje ben, kan jeg ikke få opklaret.

   Hoftebenet - christer iliaca er hoftekanten =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Mette

Dato : 04-02-04 19:55