Placering af pop-up på forsiden
Fra : Michael Bender

Dato : 04-02-04 10:47

Hej

Jeg har en lille reklame for en af mine venner der skal poppe op
på min forside.

Jeg har fået det til at virke perfekt, men vil gerne have den
justeret så den hopper op i højre hjørne, istedet for på midten.

Kan i hjælpe mig med hvad der skal skrives i koden?

Den ser således ud nu:

<script type="text/javascript">
window.open("pop.htm","SS5","top=202,left=175,width=370,height=33
0,buttons=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,resizable=yes,s
tatus=no,directories=no,toolbar=no");
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 04-02-04 10:58

"Michael Bender" skrev

prøv her http://www.html.dk/artikler/00004/

> window.open("pop.htm","SS5","top=202,left=175,width=370,height=33

jeg vil gætte på at dit vindue åbner 202 px fra topen og 175 fra left ikke?

> 0,buttons=no,scrollbars=no,location=no,menubar=no,resizable=yes,s
> tatus=no,directories=no,toolbar=no");

standardværdien for de egenskaber er no så du behøver kun resizable=yes

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Michael Bender

Dato : 04-02-04 11:04

Tak for hjælpen Pepss, det virker nu.... (jeg skulle bare ændre 202 og 175 som
du har skrevet)

Det var hurtig hjælp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 12:46

Michael Bender skrev:

> Tak for hjælpen Pepss, det virker nu.... (jeg skulle bare
> ændre 202 og 175 som du har skrevet)

Du skal lige huske at en del brugere har blokeret for pop op-
vinduer - enten via Google eller MSN Toolbar eller også fordi de
bruger en browser der allerede har indbygget pop op-blokering (IE
er pt eneste større browser der ikke er født med pop op-
håndtering).

Det forlyder i øvrigt at der er en mindre opdatering af IE på vej i
første halvår af 2004 - den vil blandt andet indeholde styring af
pop op-vinduer. Dermed bliver andelen af folk der vil se ikke-
requestede pop op-vinduer drastisk formindsket.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen