Hjælp til en database id ved hjælp af Requ~
Fra : Christian Epstein

Dato : 03-02-04 23:13

Hvordan skriver jeg den her rigtigt???

På forhånd tak

<code>
strSQL = "Select * From poetry Where Id =
'Request.Querystring(id)'"
</code>

der mangler nogel " eller ' et eller andet sted, men jeg kan ikke
få det til at virke, en anden asp måde vil også være dejligt, er
lidt rusten i ASP, men denne lille ting kræver det...

/Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 03-02-04 23:24

On Tue, 3 Feb 2004 22:13:14 +0000 (UTC), Christian Epstein
<epstein_NOSPAM_@sol.dk> wrote:

>Hvordan skriver jeg den her rigtigt???

Prøv med:

mitid = CINT(Request.Querystring(id))
strSQL = "Select * FROM poetry WHERE id=" &mitid

Jeg går ud fra at dit id er numerisk.

Det er frit fra hukommeren, men prøv det.

Mvh. Brian

Fra : Christian Epstein

Dato : 03-02-04 23:32

Tak for hjælpen... virker bare stadig ikke... men request skal
selvfælgelig være ude for select... D'OH... nu for jeg bare en

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to
open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xe18
Thread 0xebc DBC 0xbbd7684 Jet'.

fejl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 00:18

Christian Epstein skrev:

> [...]
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to
> open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xe18

Prøv at google fejlen - der er mange sider om den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 00:29

Det sjove ved det (som jeg havde gjort før) var at fejlen er en
password/account fejl... problemet er der at min account open
database linie er den samme som på den side hvor query.string kommer
fra... he og den virker...

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 00:33

ups link glemt... skulle nok sove snart, men det er så dejligt varmt
(hmm ok bor i München og vi havde 20 grader i dag...)

http://www26.brinkster.com/lothloria

det er siden når man klikker på et poetry link der er problemet...

http://www26.brinkster.com/lothloria/poetrywrite.asp (hvor id= digt
nummer 1/2 som test...)

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 00:40

' Database connection (check path)
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/poetry.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL select id
strSQL = "Select * From poetry Where Id = '2'"

' Do select (rs(var) includes result)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Nu kan jeg ikke engang få det til at virke med en på forhånd valgt
Id...

Fra : Claus Marcussen

Dato : 04-02-04 00:52

Christian Epstein wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> password/account fejl... problemet er der at min account open
> database linie er den samme som på den side hvor query.string kommer

Kunne man forstille sig, at du åbner databasen 2 gange - ved ikke
rigtig om den er glad for det

Blot en ide

mvh Claus Marcussen

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 00:57

> Kunne man forstille sig, at du åbner databasen 2 gange - ved ikke
> rigtig om den er glad for det

God idé ellers, men er tjekket... tak alligevel... kunne være en grim
fejl...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 12:41

Christian Epstein skrev:

> http://www26.brinkster.com/lothloria/poetrywrite.asp (hvor id=
> digt nummer 1/2 som test...)

Den side giver følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in
criteria expression.

/lothloria/poetrywrite.inc, line 12

- her ville det være rart at se din sql-sætning, jf.
   <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Hvis du mener at der skal gives et id-nummer til siden, vil det
være rart med et direkte linke incl. id-nummeret.

Jeg får ikke nogen fejl på det andet link, heller ikke ved at
klikke rundt på siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 14:15

> - her ville det være rart at se din sql-sætning, jf.
>    <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

<%
[...]

Sådan ser siden ud, jeg prøvede at sætte Id = '2' ind i stedet
for requesten, men det hjalp ikke synderligt...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 14:21

Christian Epstein skrev:

> ' SQL select id
> strSQL = "Select * From poetry Where Id = '2'"

Dit id-felt er højst sandsynligt et talfelt. Talværdier skal ikke
sættes i anførselstegn. Prøv med:

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 14:40

> Dit id-felt er højst sandsynligt et talfelt. Talværdier skal ikke
> sættes i anførselstegn. Prøv med:

Pinligt... Hmm der kan man bare se at standarder burde være ens, fx
skal nummeriske værdier i XHTML (som er mit foretrukkende sprog) jo
i tegn...

Nå men nu bare til at få den requeststring med... det skulle nok gå
nu...

TAK for hjælpen... :D

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-02-04 14:49

Christian Epstein <epstein_NOSPAM_@sol.dk> wrote in news:bvqsmt$h3t$1
@sunsite.dk:

> Pinligt... Hmm der kan man bare se at standarder burde være ens, fx
> skal nummeriske værdier i XHTML (som er mit foretrukkende sprog) jo
> i tegn...

Det kan du vist ikke sammenligne. Årsagen til at XHTML er en XML-variant af
HTML. I XML skal alle attributværdier i plinger - uden undtagelse.

.... og så er XHTML i øvrigt ikke et programmeringssprog som VBScript men
derimod et markeringssprog/formatteringssprog.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 15:04

Nå men jeg kan stadig ikke få det til at virke med request... nogle der
har nogle idéer eller noget...

Id er jo en autonummerisk function... (altså tal)

Querystringen er en text function...

altså skal jeg have formatteret tekst stringen til et tal, men
hvordan...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:07

Christian Epstein skrev:

> Nå men jeg kan stadig ikke få det til at virke med request...
> nogle der har nogle idéer eller noget...

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget.

> Id er jo en autonummerisk function... (altså tal)
>
> Querystringen er en text function...

Ja - men sql-strengen som du sender til databasen er også en tekst,
så det passer fint.

> altså skal jeg have formatteret tekst stringen til et tal,

Nej - du skal bare undlade at sætte anførselstegn omkring
talværdien.

Hvis det ikke virker, så udskriv din sql-streng som beskrevet her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 15:13

> Nej - du skal bare undlade at sætte anførselstegn omkring
> talværdien.

Gjort, men det virker stadig ikke...

> Hvis det ikke virker, så udskriv din sql-streng som beskrevet her:
> <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Kan bare ikke forstå hvorfor det her ikke virker...

<%
' Database connection (check path)
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db/poetry.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL select id
strSQL = "Select * From poetry Where num=" & Request.Querystring("id")

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:15

Christian Epstein skrev:

> Kan bare ikke forstå hvorfor det her ikke virker...

Har du læst hvad der står i artiklen?

> strSQL = "Select * From poetry Where num=" &
> Request.Querystring("id")

Det er strSQL du skal udskrive - efter ovenstående linje.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 15:27

> Har du læst hvad der står i artiklen?

Har læst den, og undskyld jeg skrev det eksempel der faktisk var
nævnt, (jeg ved ikke hvorfor)

> strSQL = "Select * From poetry Where num=" &
> Request.Querystring("id")

> Det er strSQL du skal udskrive - efter ovenstående linje.

Til gengæld forstå jeg ikke hvad du mener her... men min string
ser sådan ud:

SQL-sætning bliver: SELECT * FROM poetry WHERE Id =2

Og burde jo virke eller hvad...

Sært nok for jeg nu fejlen nå rs("name") skal skrives...

Fra : Christian Epstein

Dato : 04-02-04 15:33

Ups fejlen bestod i at der var et " og et ' omkring mit
rs("Name") som jo så var et rs("Name')

Nå men virker nu mange tak for hjælpen med de der ' tegn der ikke
skulle være der...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 15:50

Christian Epstein skrev:

> Nå men virker nu mange tak for hjælpen med de der ' tegn der ikke
> skulle være der...

Velbekomme. Du må stadig gerne læse min signatur. Selv om du bare
laver en kort kommentar til dit eget indlæg, er det stadig vigtigt
med en citatreference så man kan se sammenhængen med resten af
tråden. Nogle af os ser kun nye indlæg når vi åbner en gruppe. Hvis
man kun har overskriften og så en helt ny tekst uden citater, så er
det svært at huske hvad der er kommet forud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 03-02-04 23:30

"Christian Epstein" skrev
> [...]
> få det til at virke, en anden asp måde vil også være dejligt, er
> lidt rusten i ASP, men denne lille ting kræver det...

hvis du gør sådan:
pID = Request.QueryString("id") & ""
If (Not IsNumeric(pID)) OR pID = "" Then
pID = 0
End If

strSQL = "Select * From poetry Where Id = " & pID

skulle det virke og du slipper for nogle andre fejl.

p.s.
--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

strSQL = "Select * From poetry Where Id = " & pID
Response.Write "SQL-sætning bliver: " & strSQL
Response.End