Intet liv i motherboard - intet på skærmen
Fra : Bo Nielsen

Dato : 03-02-04 22:36

Jeg har en gammel PC som jeg prøver at få lidt liv i.
Da jeg modtog den og startede den op, virkede alt OK.
Jeg skiftede så CDROM drev ud, samt 'fordelte' HD og CDROM på hver sin
controller.
Nu kan jeg overhovedet ikke få liv i maskinen igen

Motherboard'et en et PC100 M741LMRT, model version 1.4a.
Der sidder en Intel Celeron CPU på.

Når jeg sætter strøm på sker det intet på skærmen - den tænder end ikke
fra standby. Jeg har selvfølgelig prøvet skærmen på en anden maskine
Fejler intet.
Blæserne for CPU og PSU starter op, og harddisk kører også. Harddisk LED
er tændt 15-20 sekunder, og slukker så. Men der sker intet ellers -
intet 'klik' som ligesom indikerer, at nu startes der op (det kommer da
i hvert fald på mine andre maskiner). Ingenting sker der, og intet på
skærmen. Det virker som om, at boot processen slet ikke kommer i gang.

Jeg har sat det gamle CDROM i igen, 'kablet' som før.
Jeg har fjernet all HD/CDROM kabler.
Jeg har pillet RAM ud, byttet rundt, prøvet nyt.
Jeg har prøvet boote fra diskette.
Jeg har cleared CMOS via jumpers.

Jeg kan overhovedet ikke få nogen response på min skærm.

Nogen ideer ?
Evt. prøve et nyt grafik kort ? Selvom der ikke er nogen jumper til at
disable on-board graffikken.

Det ender vel med jeg må købe noget nyt :-/ Men hvad er defekt ?
Motherboard, CPU .....

Bo Nielsen
DK-2500 Valby

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 03-02-04 22:43

"Bo Nielsen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disable on-board graffikken.
>
> Det ender vel med jeg må købe noget nyt :-/ Men hvad er defekt ?

Prøv at tage batteriet ud, og lad det lægge i gerne mere end et minut. Prøv
dig frem.

Held og lykke!