Passiv Køling, IC7-G Max2 ..
Fra : The Tulip

Dato : 03-02-04 21:56

Når jeg nu er her alligevel ..

Jeg er ., allerede ., blevet træt af den aktive Nordbro køler på Abit'en ..

Hvad har i andre brugt ?? ., til dem der ikke lige sidder med et tilsvarene
i hånden kan jeg da lige fortælle at det er med Abit's 'geniale' clips
holder ., og i mange tilfælder ikke holder ., dvs. ingen huller i mobo ..

Jeg vil lige slutte med at sige ., jeg er ikke meget for at lime en køler
på ., er der andre der har evt lavet deres egen clips til en Zalman profil
?

~~Frank.,

Fra : Frederik Mathiasen N~

Dato : 03-02-04 22:31

> Jeg vil lige slutte med at sige ., jeg er ikke meget for at lime en køler
> på ., er der andre der har evt lavet deres egen clips til en Zalman profil

Har selv limet min. Det virker glimragende.
Har dog set en der anvendte to små rundstokke (tændstik tykkelse) som blev
brugt i de eksisterende holdere. Men det holder jo nok ikke bedre end den
eksisterende løsning.
Bortset fra at der ikke er noget støj.
Så det i forummet på abit-usa's hjemmeside: http://forum.abit-usa.com
Men kan ikke finde posten igen.
Det var vidst i deres max motherboards forum.
Da jeg så det tænkte jeg genialt, men jeg kan ikke lige genfortælle mere end
jeg
kan huske nu... :)
Smider et link hvis jeg ser det igen.

--
De bedste hilsner
Frederik

Fra : MN

Dato : 03-02-04 22:57

"The Tulip" <dont.reply@my.mail.plz> wrote in message
> [...]
> i hånden kan jeg da lige fortælle at det er med Abit's 'geniale' clips
> holder ., og i mange tilfælder ikke holder ., dvs. ingen huller i mobo ..

KLIP

Og hvad får det dig til at tro at det er et ABIT påfund?

Mogens

Fra : A.N.

Dato : 03-02-04 22:59

Hej Frank
Jeg har også købt en Zalman passiv køler NB47J, som kommer i morgen.
Jeg vil lave nogle skruer med krog i den ene ende, som kan passe i de
orginale beslag.
Skriver i morgen hvad jeg får lavet og hvordan.
Hilsen Axel

Fra : A.N.

Dato : 04-02-04 16:43

Hej igen

Så har jeg lavet min Zalman køler så den passer på Abit IC7.
Det i gør er at afmontere den køler der sidder på kortet, derefter skrue
blæsere af
kølerhuset (3 Skruer) løfter blæseren af og udtage bøjlen til fastgørelse på
bundkortet.
Så kommer der en lille operation på Zalmanan, først prøv at sæt bøjlen ned
i den miderste
rille så kan i se den ikke passer ned i bunden, den kan glide til sideren,
så vi skal havde den
til at sidde fast så den ikke kan skride til siderne.
Det gøres ved at bore et 3 mm hul ca 5 mm dyb lige under rillen, så der
kommer et hak, hvor bøjlen kan sidde nede i, det laves i begge sider.
Nu sættes bøjlen ned i rillen bøjes lidt til siderne så huset sidder lige
over chippen, klik så
bøjlen ned i øjerne i begge sider og vola den sidder perfekt.
Husk at påføre kølepaste som medfølger.
Jeg har monteret en kabinet køler papst 12db i siden af kabinetet lige ud
for Zalmanen.
Så nu er der blevet stille, jeg kan næsten ikke høre computeren nu.

Håber i forstå min forklaring eller spørg her i gruppen.