C5 og JOIN via ODBC
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-02-04 21:40

Hej
Jeg har en ODBC connection til en Navision C5 database.
Flg. sætning virker til en Acces database:
SQL = "SELECT Varenummer, Varenavn1, Pris FROM LagKart INNER JOIN LagPris ON
LagKart.Varenummer = LagPris.Varenummer"

Dette virker bare ikke til Navision C5. Er her nogen der ved om denne
understøtter JOIN ?

Venlig hilsen
Michael Rasmussen

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 00:57

Michael Rasmussen wrote:

> Dette virker bare ikke til Navision C5. Er her nogen der ved om denne
> understøtter JOIN ?

Det tror jeg ikke du får den til. Jeg har også prøvet, men den
samba-odbc-driver siger næh med det samme.

Jeg har tilgengæld ikke prøvet at linke en tabel i Access, og derefter joine
med en anden linket tabel- eller jeg kan i hvertfald ikke huske resultatet.

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the
100 yards for people without any sense of direction."

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-04 11:57

Hmm...
Kan det så lade sig gøre at linke tabeller sammen på en anden måde? Jeg skal
jo have linket varenummer, varenavn og pris sammen, men datane komme jo fra
to forskellige tabeller.

En anden ret praktisk ting kunne være, hvis man havde adgang til noget
dokumentation for ODBC interfacet til C5.
Er der nogen der ligger inde med det?

Venlig hilsen
Michael Rasmussen

Fra : Kim Noer

Dato : 04-02-04 14:37

"Michael Rasmussen" <mr@wps.dk> wrote in message

> Hmm...
> Kan det så lade sig gøre at linke tabeller sammen på en anden måde?
> Jeg skal jo have linket varenummer, varenavn og pris sammen, men
> datane komme jo fra to forskellige tabeller.

Da jeg nævnte 'linke' i mit indlæg- tænkte jeg specifikt på Access og den
funktion du kan burge, når du opretter tabeller. I stedet for at oprette den
kan du linke den, således tabellen er et direkte opslag i C5. Derefter kan
du, måske, lave en join mellem to 'linket' tabeller.

--
I doubt, therefore I might be.