Udskrive dem som ikke er sand
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 16:11

hej

jeg har:
select * from formularindhold inner join godkendt_formular on
formularindhold.indholdid = godkendt_formular.fGodkendt_formularID

Så lang så godt, hvis det er sand udskriver den nogle post, MEN jeg vil også
geren have dem som ikke opfylder inner join betingelse, og få vist noget
fra formularindhold, men ikke dem som findes i godkendt_formular.
Hvordan gøre man det??

Håber at i forstår jeg er selv lidt forvivret

N9

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 03-02-04 20:39

N9 wrote:
> [...]
> vil også geren have dem som ikke opfylder inner join betingelse, og
> få vist noget fra formularindhold, men ikke dem som findes i

Kig lidt på OUTER JOIN.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 13:56

Hej

tak for info, men jeg får alt indhold det er måske for meget resussor spild.

F.eks.

tabel1
---------------------------
|___ID___|_____Type___|
| 1 | Type1 |
| 2 | Type2 |
| 3 | Type3 |
| 4 | Type4 |
--------------------------

Tabel2
---------------------------
|___ID___|_____REL ___|
| 1 | 4 |
| 2 | 3 |
--------------------------

SQL = "select * from tabel1 left outer join tabel2 on tabel1.ID = tabel2.id"

Resultat er:

1 type1 NULL NULL
2 type2 NULL NULL
3 type3 1 4
4 type4 2 3

Det jeg vil have ud er de 2 rækker med NULL.
Håber at der er en som kan hjælpe.

Hilsen
N9

Fra : Kim Emax

Dato : 04-02-04 14:18

N9 wrote:

> [...]
> Håber at der er en som kan hjælpe.

SQL = "select * from tabel1 left outer join tabel2 on tabel1.ID = tabel2.id
WHERE et-eller-andet-felt IS NULL" ?

Kender ikke din database opbygning, så det er svært at sige om det er det du
vil

--
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...
http://www.masterminds.dk - http://www.emax.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 17:11

> SQL = "select * from tabel1 left outer join tabel2 on tabel1.ID =
tabel2.id
> WHERE et-eller-andet-felt IS NULL" ?

Den burde jeg selv have regnet ud, det er med at tænke sig om

> Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...
> http://www.masterminds.dk - http://www.emax.dk

Mange tak til dig

Hilsen

N9