Virker lokalt, men ikke online?
Fra : Colzen

Dato : 03-02-04 15:18

Jeg har ikke meget forstand på asp, men har løbet tutorialen igennem på
html.dk og har ændret lidt i deres login script så det passer til mig.
Det virker fint når jeg tester det på min egen maskine lokalt, men når jeg
lægger det op på serveren virker det ikke

Håber at der er en der kan fortælle mig hvad der går galt.

Mvh
Colzen

Online version www.team-jks.dk/medlem/medlem.asp
Domænet er hostet hos b-one.net hvis det betyder noget.

De tre filer scriptet indeholder:

medlem.asp:
<head>
<title>Team.jks - Kun for medlemmer</title>
</head>
<form method="post" action="login.asp">
<center>
type="password" name="password"><td align="center"><input type="submit"
value="Login">
</center>
</form>

login.asp
<head>
<title>Team.jks - Kun for medlemmer</title>
</head>
<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("password") = "2255" Then
' Hvis korrekt sættes session til JA
Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 30
Response.Redirect "index.asp"
Else
' Hvis forkert sættes ingen session til NEJ
Session("login") = "NEJ"
Session.Timeout = 30
Response.Redirect "medlem.asp"
End If
%>

index.asp
<%
' Hvis brugeren ikke er logget rigtigt på
' sendes han/hun direkte til formularen
If Session("login") <> "JA" Then
[...]
<frameset cols="15%,*">
<frame src="menu.htm" name="menu">
<frame src="forside.htm" name="indhold">
</frameset>

Fra : pepss

Dato : 03-02-04 15:33

"Colzen" skrev

> [...]
> Det virker fint når jeg tester det på min egen maskine lokalt, men når jeg
> lægger det op på serveren virker det ikke

[snip en MASSE kode]

her vil det være best kun at give linket og den fejl du får!

prøv at læse har http://asp-faq.dk/article/?id=48 det giver nok en ide om
hvad der er galt

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-04 16:33

pepss skrev:

> her vil det være best kun at give linket og den fejl du får!

Udvalgte kodelinjer kan være fint nok, men fejlmeddelelsen er meget
vigtig.

> prøv at læse har http://asp-faq.dk/article/?id=48 det giver
> nok en ide om hvad der er galt

Artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41> er også en god ide
at læse. Den giver gode råd til at få hjælp i gruppen her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Colzen

Dato : 03-02-04 17:39

> [...]
>
> Artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41> er også en god ide
> at læse. Den giver gode råd til at få hjælp i gruppen her.

Takker for svarerne. Det løste problemet.
Jeg skal nok huske fejlmeddelelsen næste gang

Mvh
Colzen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-02-04 19:15

On Tue, 3 Feb 2004 17:38:49 +0100, "Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk>
wrote:

>Takker for svarerne. Det løste problemet.
>Jeg skal nok huske fejlmeddelelsen næste gang

Hvad var problemet så?
Det er god tone at give svaret, selv om man selv finder det. Dels så
andre kan lære af det, dels er nogen måske gået i gang med at
dissekere din kode, men har endnu ikke nået at svare.

Please ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Colzen

Dato : 03-02-04 21:53

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre kan lære af det, dels er nogen måske gået i gang med at
> dissekere din kode, men har endnu ikke nået at svare.

http://asp-faq.dk/article/?id=48

Det var Buffer linien der skulle til.

Mvh
Colzen