Emacs RMAIL og æøå
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 22-04-01 08:21

Jeg bruger Emacs RMAIL som mail-klient og GNUS som nyhedsklient.

Fra Danish-HOWTO har jeg hentet:

(standard-display-european t)
(set-input-mode (car (current-input-mode))
(nth 1 (current-input-mode))
0)

og det afhjælper at æøå nyhedsemnerne ("subjects") i GNUS vises som =?iso-8859-1...

Men det hjælper ikke på samme problem i RMAIL: æøå i emnerne vises som =?iso-8859-1...

Jeg kender ikke til elisp - ved nogen, hvad jeg skal skrive i min .emacs ?

[SuSE 7.0. GNU Emacs 20.7.1]

Mvh
Morten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-04-01 15:58

On 22 Apr 2001 09:20:35 +0200, Morten Lehrmann wrote:

> Jeg bruger Emacs RMAIL som mail-klient og GNUS som nyhedsklient.

Den bedste løsning efter min mening er at skifte RMAIL og GNUS ud med
Gnus.

Gnus kan både læse news og email og klarer de dér QP-ting over det
hele. Det kan godt betale sig at kigge i manualen til Gnus - der står
det meste.

GNUS er vist rimeligt forældet.

Mvh.

--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 22-04-01 20:19

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Den bedste løsning efter min mening er at skifte RMAIL og GNUS ud med
> Gnus.

Jeg troede dette var det rene sludder

Men jeg kan på

http://www.gnus.org/history.html

se, at du har ret. Jeg prøver Gnus istedet - jeg anede ikke det fandtes.

Mvh
Morten

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-04-01 21:08

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Den bedste løsning efter min mening er at skifte RMAIL og GNUS ud med
> Gnus.

Morten bruger dog Gnus (se header).

> Gnus kan både læse news og email og klarer de dér QP-ting over det
> hele. Det kan godt betale sig at kigge i manualen til Gnus - der står
> det meste.

Jeps.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."