problem med loadVariablesNum ();
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 22-04-01 08:35

På siden www.rattenborg.com/test/ har jeg en flash fil der henter
indholdet i filen content.txt.

Under flash filen er der en form hvor content kan indtastes. Når
formen submittes gemmes værdien 'content' via PHP i filen content.txt.

Jeg har så det problem at flash filen ikke henter den opdaterede
content.txt, men anvender istedet den der ligger i browserens cache.

Det virker dog fint hvis der i Browseren [MSIE] under Tools > Internet
Options > Temporary Internet Files > Settings vælges 'Every visit to
the page'.

Jeg har også uden held prøvet med:
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no_cache">

Er der nogen der kan hjælpe ?

Jeg har tolket det sådan at brugen af eksterne filer i Flash kan
birdrage til dynamik, men måske har jeg misforstået noget ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 22-04-01 22:27

For dem som det måtte have interresse, kan jeg fortælle at jeg har
fundet frem til følgende løsning uden brug af HTTP-EQUIV eller lign.

Tekstfilen hentes på følgende måde i Flash:

base = 'http://www.rattenborg.com/test/';
loadVariablesNum (base add 'content.txt?' add random(1000), 0);

eks. http://www.rattenborg.com/test/content.txt?123

Hvilket browseren tolker som en ny fil.

Samme princip anvender jeg til at opdatere selve Flashfilen.

I en ekstern fil jeg har sat værdien updateId. Denne værdi sætter jeg
i brugerens cookie som cUpdateId og anvender det så på følgende måde:

if cUpdateId == updateID så src="test.swf"
else src="test.swf?$updateId".

Ovenstående er lavet via PHP men burde også være muligt med
JavaScript.

Metoden virker selv om browserens cache er sat til Automatisk eller
never,

Jeg håber at ovenstående kan hjælpe andre i samme situation.

se eksemplet på www.rattenborg.com/test/

Mvh
Bo Rattenborg