mishandling
Fra : Dagskole12

Dato : 03-02-04 11:14

hvor mange hunde bliver mishandlet årligt her i danmark

vi skriver det fordi at vi to piger som har om dyremishandling i skolen. vi
går på grindsted daghøjskole lof

hilsen laila og majbritt

Fra : LORDWOF

Dato : 03-02-04 11:33

Alt for mange

Fra : Freedom

Dato : 03-02-04 11:36

"LORDWOF" <fow@flsp.dk> skrev i en meddelelse
> Alt for mange

ØJ det var mange....

;)

Fra : Dagskole12

Dato : 03-02-04 12:37

tak for det men det var ikke noget vi kunne bruge ved du om der er en
hjemme side vi kan finde det på

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 12:47

"Dagskole12" <dagskole12@lof-ghs.dk> wrote in message
[klip]
> tak for det men det var ikke noget vi kunne bruge ved du om der er en
> hjemme side vi kan finde det på

Kunne et fornuftigt sted at starte ikke være Dyrenes Beskyttelse eller andre
lignende organisationer? Deres telefonnumre må kunne findes ved at ringe til
oplysningen eller søge på internettet.

Derudover må I også have defineret, hvad I mener med at mishandle. Der er
overgreb af enhver form lige fra hunde, der er lukket inde uden kontakt og
muligheder for oplevelser, hunde der i årevis går rundt med deres halsbånd
sat for stramt på halsen til folk, der fysisk afstraffer deres hund.

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 13:04

"Dagskole12" <dagskole12@lof-ghs.dk> skrev i en meddelelse
> tak for det men det var ikke noget vi kunne bruge ved du om der er en
> hjemme side vi kan finde det på

Ved ikke om der findes nogen decideret statistik på det, men prøv og hør hos
dyrenes beskyttelse.

I kan også tage et kig på denne side, hvor der er mange grimme eks. på
dyremishandling generalt:

www.alledyrsret.dk

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Westi

Dato : 06-02-04 22:18

> Alt for mange

Ja,alt for mange.
Jeg er muligvis lidt of topic,men jeg vil så gerne lette mit hjerte.
Jeg har været hjemme hos nogle junkie-svin,der fodrede deres hund med hash,
og smurte speed på dens gummer.
Jeg sad og observerede hunden.
Den vaklede og man kunne se den var bange.
Den forstod ikke hvad der skete med den.
Jeg græd invendigt,og følte afmagt.
Jeg havde lyst til at rundsmadre dem,og tage deres hund med hjem.
Sådan nogle typer burde have frataget retten til at have kæledyr!
De havde slanger de gav hash.
De havde en lungefisk,som de fodrede med hash.
Sygt sygt sygt!!!!

Hvad kan man gøre?

Mvh Jokums far,hvores lille fanden i voldske westie.

Fra : Karina og Christian

Dato : 06-02-04 23:20

"Westi" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip] Jeg er muligvis lidt of topic,men jeg vil så gerne lette mit hjerte.
> [...]
> De havde slanger de gav hash.
> De havde en lungefisk,som de fodrede med hash.

Man melder dem til politiet - med det samme - og håber, at de vil gøre noget
ved sagen.

Med venlig hilsen
Karina,
der gang på gang undres over menneskers ondskab

Fra : Pwh

Dato : 07-02-04 10:01

> Man melder dem til politiet - med det samme - og håber, at de vil
> gøre noget ved sagen.

Helt enig, meld det til alle dem det kan meldes til.

> Med venlig hilsen
> Karina,
> der gang på gang undres over menneskers ondskab

De har sikker ikke gjort det af ondskab, men nok nærmere troet
i deres udsyrede hjerner at deres dyr ville have samme fornøjelse
af stofferne som dem selv.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-04 08:27

www.alledyrsret.dk + politiet (politiet vil sikkert gerne besøge dem)

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 12:47

"Dagskole12" <dagskole12@lof-ghs.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:401f7459$0$126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> hvor mange hunde bliver mishandlet årligt her i danmark

det ved jeg ikke, men som allerede svaret er det alt for mange.

> vi skriver det fordi at vi to piger som har om dyremishandling i
> skolen. vi går på grindsted daghøjskole lof

Som altid er google jeres ven. en søgning på dyremishandling gav +1000
hits....

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lykke

Dato : 03-02-04 16:27

Definer venligst mishandling. Jeg tror ikke i kan få et klart svar, for i
vil kun se dem som står skrevet om her på siden. og der er sikkert mange.
I min verden er bla. mishandling når nogen anskaffer sig hund og går ca.
200meter med den om dagen. Ok hunden får skidt og tisset.
I min verden er det også mishandling når jeg ser alle de fede Hunde som får
forkert kost og alt for lidt stimulering.
Jeg syntes også det er mishandling når en hund går inden for hjemmet 4 vægge
i 8 timer istedet for at kumme ud i en løbegård hvor den kan samle gode
dufte og synsindtryk.
Jeg syntes ikke det er mishandling, når man tager en hund i nakkeskindet ,
løfter den lidt forsigtig op uden at den hænger i nakken, Skammer den ud,
hvis den har gjort noget den ikke må. for det er en metode den kender fra
den var hvalp.
Altså det er ikke lige sådan at definere mishandling.

Poul

Fra : Pwh

Dato : 03-02-04 17:12

Dagskole12 wrote:
> hvor mange hunde bliver mishandlet årligt her i danmark
>
> vi skriver det fordi at vi to piger som har om dyremishandling i
> skolen. vi går på grindsted daghøjskole lof
>
> hilsen laila og majbritt

Jeg tæver Tyson mindst en gang dagligt

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 20:18

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg tæver Tyson mindst en gang dagligt

Og spørger man Vaks, bliver han også i den grad udsat for overgreb på daglig
basis, når han ikke lige får lov til at ømme køleskabet for alt indhold
eller får lov til at fange og spise den levende haresteg, han jævnligt
forsøger at løbe op )

Karina

Fra : Leyna

Dato : 03-02-04 21:13

On Tue, 3 Feb 2004 20:18:17 +0100, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>basis, når han ikke lige får lov til at ømme køleskabet for alt indhold
>eller får lov til at fange og spise den levende haresteg, han jævnligt

Det er helt korrekt. Vaks bliver nemlig så ofte snydt!
Men min Vaks _kan_ altså godt løbe haren op, dog er han ikke kommet
hjem med nogen endnu. Dådyr-ben har vist været det nærmeste, og det er
helt sikkert ikke nogen han selv har nedlagt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-02-04 21:11

On Tue, 3 Feb 2004 17:12:21 +0100, "Pwh"

Er det ikke lige i underkanten?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-02-04 17:51

Leyna wrote:

> Er det ikke lige i underkanten?

LOL
Jo, men man er jo ikke 20 år længere så det er alt hvad jeg orker.
Til gengæld er katten flink til at stikke sine klør i ham ;)
Og så er der jo også altid psykisk terror, det kræver ikke så megen energi :)

/Jens (der glæder sig til at få en hund mere at plage)

Fra : kajo

Dato : 04-02-04 00:14

> [...]
> hvor mange hunde bliver mishandlet årligt her i danmark
>
> vi skriver det fordi at vi to piger som har om dyremishandling i skolen.

Det er der ingen der ved, men her er at par link I kan prøve:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/056D380B905B9572C1256B7600448381?opendocument

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/409936b571b23224c1256d340032f207

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbforms.nsf/kontakt?openform&type=6&exp=9073683125a06c83c1256b83002cf535

Mvh Kajo