Alaskan Malemut.
Fra : M. Jørgensen

Dato : 03-02-04 07:55

Da vi overvejer at overtage en hanhund på 3 år, vil vi gerne spørge om nogen
ved hvor vi på nettet kan finde noget mere om racen. Vi har søgt på Google,
men det er mest engelske sider der kommer, det skulle helst være på dansk.
Hvis der er nogen her der ejer en Alaskan Malemut, hører vi meget gerne fra
jer.
Venlig hilsen Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 08:10

"M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der er nogen her der ejer en Alaskan Malemut, hører vi meget gerne

Hej Marianne !

Kender ikke selv racen, men fandt bl.a. denne opdrætter under DKK`s
opdrættervejviser:

http://www.mihakias.dk/

Hvis du søger på Google og lige putter et ekstra E på MalemutE, så er der
også nogen danske sider.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : M. Jørgensen

Dato : 03-02-04 08:14

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.mihakias.dk/
>
> Hvis du søger på Google og lige putter et ekstra E på MalemutE, så er der

Hej Buffy.
det vil jeg prøve, tak skal du have.
mvh marianne

Fra : Line

Dato : 03-02-04 09:48

M. Jørgensen wrote:
> Da vi overvejer at overtage en hanhund på 3 år, vil vi gerne spørge
> om nogen ved hvor vi på nettet kan finde noget mere om racen.
[snip]

Hejsa Marianne.

Prøv at se her: http://tinyurl.com/3g7jn

--
Mvh. Line

Fra : M. Jørgensen

Dato : 03-02-04 10:01

Hejsa Marianne.

Prøv at se her: http://tinyurl.com/3g7jn

> --
> Mvh. Line
>
> Hej Line.
tusind tak skal du have.
mvh. marianne

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-04 10:18

> [...]
> Hvis der er nogen her der ejer en Alaskan Malemut, hører vi meget gerne

HEjsa

En Malamute er en meget dejlig hund men husk på det er en slædehund. Den kan
ikke nøjes med et par gåture om dagen den skal ha lov til at bruge alle sine
muskler. Den er avlet til at trække og til at gøre det i lang tid af gangen.

Læs evt det her først :

http://www.malamute.suite.dk/hvorfor%20en%20malamute.htm

Har selv en ½ malamute og jeg kan kende cirka 90 % af det der står om
malamute'n på ovenstående link. Det er ikke et forsøg på at skræmme jer til
ikke at få en Malamute. Folk har bare en tendens til at sige "nøøøøøøøøøøøjh
hvor er den sød" når de ser dem som hvalpe, og der går da heller ikke meget
mere en 5 sekunder så er man solgt til den lille uldklump. Man skal bare
huske på at den skal ha en amsse udfordringer og motion og det tager en
masse tid

Her er så lidt flere links:

www.malamute.suite.dk/

http://home19.inet.tele.dk/semichi/HjSide/top.html

http://www.sitecenter.dk/ginge1/lidtommutten/

http://www.alaskan-malamute.dk

http://www.alaskan-malamute.dk/fci_racestandard.htm

http://www.malamute.dk/

http://www.blacklotus.dk/DK/hvalpe.html

www.yellowsnow-malamute.dk/

http://sibiriantrail.dk

http://www.porcupine.dk/

http://www.petplanet.dk/dogs/malamute.htm

Men held og lykke med jeres valg af hvalp, som helst sikkert vil få det
godt. Det er nemlig rart at se at der er nogen der vil bruge tid på at sætte
sig ind i den race som de vil ha'

Mvh Martin

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 03-02-04 10:25

Hej Martin.

Det er ikke en hvalp, men en hund på 3 år de overvejer at overtage.

Hilsner fra Camilla ;.-)

Ha en fortsat god Tirsdag!

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-04 10:33

> Hej Martin.
>
> Det er ikke en hvalp, men en hund på 3 år de overvejer at overtage.
>
> Hilsner fra Camilla ;.-)
>
> Ha en fortsat god Tirsdag!

HEjsa

Okay min fejl.

Men det gør det ikke meget nemmere. Den skal stadig ha' en masse motion. Den
vil stadig udfordre dem hver dag, for at se om den kan komme en plads frem i
hierakiet. (især når det er en han hund).

Mvh Martin

-- tak i lige måde --

Fra : M. Jørgensen

Dato : 03-02-04 10:34

> [...]
>
> Men held og lykke med jeres valg af hvalp, som helst sikkert vil få det
> godt. Det er nemlig rart at se at der er nogen der vil bruge tid på at

Tak for dine kloge ord. Som Camilla skriver er det ikke en hvalp, men en
kastreret hanhund som vi kan overtage.
Den er 3 år, og skulle efter sigende være en utrolig rolig og afbalanceret
hund. Vi skal for første gang besøge den i dag, kan næsten ikke vente.
Jeg ved godt at det er en slædehund, men der er andre muligheder for at
aktivere den, både psykisk og fysisk, end ved slædekørsel.
Jeg søgte nogle links, fordi det er rart at vide noget om en hund inden man
påtager sig opgaven. Den har lidt det samme sind vedr. opdragelse som en
Rottweiler, vi har tidligere haft to styks, og det kræver altså også sin
´kvinde´. Inden nogen overfalder mig verbalt med hensyn til Rottweilere, så
er alle altså ikke bidske og farlige.
Når jeg sammenligner de to typer hunde, har det noget med sind og størrelse
at gøre !

mvh. Marianne

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-04 10:46

> [...]

> er alle altså ikke bidske og farlige.
> Når jeg sammenligner de to typer hunde, har det noget med sind og

HEjsa MArianne

ved ikek hvorfor det er smuttet for mig at den var 3 år. Ja der er mange
andre muligheder end slædekørsel, men jeg kan love dig for den vil elske dig
for det, eller andre former for træk. (bare den ikke trækker når i går )
Kunne aldrig finde på at overfalde dig pga af rottweilere eller andre racer,
det er meget sjælendt hunden der er noget galt med.

Held og lykke med hunden håber i får en dejlig vuf. Og så vil vi gerne se
nogle billeder.

Mvh MArtin

-- så ikke håber at nogle af mine råd bliver opfattet negativt --

Fra : M. Jørgensen

Dato : 03-02-04 10:49

> [...]

> nogle billeder.
>
> Mvh MArtin
>
> -- så ikke håber at nogle af mine råd bliver opfattet negativt --

Jeg opfattede ikke dine råd som negative !
Hvis det bliver til noget med hunden , vi skal jo lige lærer hinanden at
kende, så skal jeg nok sende nogle billeder.

mvh. Marianne ( der glæder sig helt vildt )