Kattebakke - nu med lem :-/
Fra : Axelgaard

Dato : 02-02-04 22:18

Hejsa!

Vi har et lille problem her hjemme. Vi har købt os en ny lukket kattebakke
til missen, denne gang med lem, men den fatter han altså ikke helt at bruge
:( Han står foran den og miaw'er en gang imellem og slår til lemmen med
poten - det ser jo ganske skægt ud, men hvordan lærer vi ham at bruge den?
Jeg har prøvet at "hjælpe" ham ind i den ved at skubbe lidt til ham, men det
vil han ikke, så bliver han bare bange og gemmer sig under sengen :( Holder
vi lågen åben, så er han lidt nemmere at få "skubbet" ind i kassen - men at
komme ud er ikke noget problem, det kan han sagtens! Han kan også finde ud
af at åbne en dør der står på klem, så jeg forstår ikke helt hvorfor...
Måske fordi lemmen er sort, eller nærmere meget mørktonet, altså
u-igennem-sigtig ? Det er mit bedste bud ind til videre.
Kan det mon hjælpe at stille lidt tun (det bedste han ved) ind i bakken,
eller vil han nægte at æde noget så tæt på bakken?

Med venlig hilsen
Brian, Gitte og 3D

Fra : AEK

Dato : 02-02-04 22:32

Axelgaard wrote:
> Vi har et lille problem her hjemme. Vi har købt os en ny lukket
> kattebakke til missen, denne gang med lem, men den fatter han altså
> ikke helt at bruge :(

Hvorfor tager I ikke blot lemmen af .......
Og med tiden, kan I blot sætte den på igen

--
/ Anya.
Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan
du betyde en verden til forskel."

Fra : lena thiesen

Dato : 02-02-04 22:34

Jeg tror det er en dårlig iden at begynde at proppe tun ind i kassen...
Har han haft en kasse med låg før?? Hvis ikke, så prøv at tage lemmen af
til at starte med, det gør det hele lidt mindre skræmmende ;)
kh
Lena

Med venlig hilsen
lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-02-04 22:36

> [...]
> Kan det mon hjælpe at stille lidt tun (det bedste han ved) ind i bakken,
> eller vil han nægte at æde noget så tæt på bakken?

Jeg plejer at tage lemmen af bakkerne - det er min erfvaring, at lemmene
"slår" kattene bagi på deres vej ind og ud af bakken... så jeg har ingen
gode råd, desværre...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 08:01

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> poten - det ser jo ganske skægt ud, men hvordan lærer vi ham at bruge den?

Da vi skulle lære vores kat det, tapede vi lemmen fast, til toppen af
kattebakken, i de første par dage.
Derefter synes han ikke, at den var et problem og gå igennem mere.
Det er da forsøget værd...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 03-02-04 09:46

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> Da vi skulle lære vores kat det, tapede vi lemmen fast, til toppen af
> kattebakken, i de første par dage.
> Derefter synes han ikke, at den var et problem og gå igennem mere.
> Det er da forsøget værd...

Det gjorde vi faktisk i går :) Tapen holder lågen ud fra kassen, om et par
dage sætter vi den ind i kassen og med tiden laver vi tapen (eller en snor)
længere og længere så han kun skal skubbe lidt til den til at starte med...