Gøkontrol??
Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 02-02-04 18:51

Gøkontrol?
Så på www.dyrecenter.dk at man kan leje sådan en... men hvad hel... er det?
Nogen der kan forklare mig hvordan det virker?

hilsen Camilla

Fra : Hansen

Dato : 02-02-04 19:00

"Camilla Panduro Knudsen" <milla@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det?
> Nogen der kan forklare mig hvordan det virker?

Se Her http://www.petcare.se/dk/produkter/vis.asp?426

Hilsen Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-04 19:03

"Camilla Panduro Knudsen" <milla@jyde.dk> writes:

> Gøkontrol?
> Så på www.dyrecenter.dk at man kan leje sådan en... men hvad hel... er det?
> Nogen der kan forklare mig hvordan det virker?

På producentens hjemmeside står følgende:
"Indeholder en mikrofon. Nr hunden gør, vil en kold spray, smertefeit
og uskadeligt udløses. Overraskelsesmomentet er nok til at afbryde
hunden i dens uønskede opførsel. På få dage lærer hunden at være
stille, når den har halsbånd på."

http://www.petcare.se/dk/produkter/vis.asp?426

Det var nok ikke noget jeg ville bruge...

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 02-02-04 19:18

Hmmn..

Tak for svaret begge to..
Heller ikke noget jeg ville bruge, det lød bare barsk med leje til næsten
1000,- og ekstra luft og sådan.. pyha..

Hilsner fra Camilla, Molly og Manfred.

Fra : HH

Dato : 02-02-04 21:32

Vil sådan en ikke være ulovlig - er der ikke tale om et aggregat der påfører
hunden ubehag ??

MVH
Henrik

Fra : Kimmi

Dato : 03-02-04 12:22

"HH" <hansehen@mail.teleFJERND.dk> wrote in message
> Vil sådan en ikke være ulovlig - er der ikke tale om et aggregat der
påfører
> hunden ubehag ??
Ulovlig det ved jeg ikke! ubehag sikkert, men det er så også meningen med
dette product.
mvh/kimmi

Fra : henrik hansen

Dato : 03-02-04 17:45

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote in message news:<bvo0uh$25b$1@sunsite.dk>...
> [...]
> påfører
> Ulovlig det ved jeg ikke! ubehag sikkert, men det er så også meningen med

Ulovligt vil jeg mene det er i henhold til :

BEKENDTGØRELSE OM BRUG AF HALSBÅND MV. VED DRESSUR AF HUNDE.

(KLIP)

Stk. 2. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende
aggregat, der hæftes på hunden, og som, når det aktiveres, påfører
hunden elektriske stød eller anden væsentlig ulempe, er forbudt.

Hvorfor ikke arbejde med hunden for at undgå at den gør
uhensigtsmæssigt - prøv med positiv forstækning af ønsket adfærd

/Henrik

Fra : Keld Nygaard

Dato : 04-02-04 13:45

> Hvorfor ikke arbejde med hunden for at undgå at den gør
> uhensigtsmæssigt - prøv med positiv forstækning af ønsket adfærd

Jeg er ikke, som så mange andre herinde, ekspert i hvad der er mishandling
af dyr. Personligt vil jeg da helst kunne opdrage min hund helt uden brug af
nogen former for afstraffelse, men udelukkende med ros og godbidder. Men
engang imellem viser det sig jo ikke at være nok.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at hører nogle bud på følgende:
Vil det være mishandling, hvis jeg giver hunden et strint med en vandpistol
når hunden tisser på gulvtæppet, eller løber afsted med en sofapude?
Vil det være mishandling, hvis jeg bruger et kædehalsbånd til ham når vi går
tur?
Vil det være mishandling, hvis jeg tager fat i nakkeskindet på ham og holder
ham nede så han ikke hopper op ad vores gæster?
Er det mishandling, når jeg giver ham en skideballe, fordi han har gjort
noget forkert, og han derefter ligger sig ned og slikker sig om mulen?

/Nygaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-04 14:50

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote in message
> [...]
vandpistol
> når hunden tisser på gulvtæppet, eller løber afsted med en sofapude?

Ikke efter min mening.

> Vil det være mishandling, hvis jeg bruger et kædehalsbånd til ham når vi
går
> tur?

Nej ikke efter min mening.

> Vil det være mishandling, hvis jeg tager fat i nakkeskindet på ham og
holder
> ham nede så han ikke hopper op ad vores gæster?

Nej.

> Er det mishandling, når jeg giver ham en skideballe, fordi han har gjort
> noget forkert, og han derefter ligger sig ned og slikker sig om mulen?

Nej, men man skal huske at man er gode venner hurtigt igen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Keld Nygaard

Dato : 05-02-04 08:14

> vandpistol
>
> Ikke efter min mening.

Vil det så være mishandling at bruge samme metode, og give den et strint
hvis den gør på tidspunkter hvor den ikke må?

.... og hvis det ikke er det. Hvordan kan det så være mishandling at strintet
kommer fra halsbåndet?

/Nygaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 08:46

> Vil det så være mishandling at bruge samme metode, og give den et strint
> hvis den gør på tidspunkter hvor den ikke må?

Et strint fra en vandpistol kan ikke være dyremishandling.

> ... og hvis det ikke er det. Hvordan kan det så være mishandling at
strintet
> kommer fra halsbåndet?

Jeg har heller ikke sagt at halsbåndet vil gøre det til mishandling, det jeg
ser som et problem med halsbåndet er at hunden ikke ved hvor det kommer fra.
Desuden er det halsbånd jeg advarede mod med strøm.

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 13:54

Hejsa
Det er ikke noget problem at strintet kommer fra et halsbånd. Det er heller
ikke noget problem, at hunden ikke ved, hvor det kommer fra. Det kan faktisk
være en fordel.
Den finder ud af, at den bliver våd lige så snart den gør og det er lige
meget hvor det kommer fra.

> Jeg har heller ikke sagt at halsbåndet vil gøre det til mishandling, det
jeg
> ser som et problem med halsbåndet er at hunden ikke ved hvor det kommer
fra.

Jamen det er lige gyldigt. Hvis straffen kommer automatisk, så slipper du
for at være bussemanden og det smarte ved det er så, at det også virker når
du som fører ikke er i nærheden.

> Desuden er det halsbånd jeg advarede mod med strøm.

Nemlig og det er både ulovligt her hjemme og usmageligt at bruge. Der vil et
jagtbeværd være en langt mere human løsning. *gg* Så det var godt, at du kom
med advarslen.

Mvh. Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 13:49

Hejsa keld

> [...]
vandpistol
> når hunden tisser på gulvtæppet, eller løber afsted med en sofapude?
Nej ikke direkte mishandling bare forkert træning.
Hvis hunden løber med en pude løber du hen til den og siger nej når du tager
den fra hunden. Den respekterer ikke dit nej, som du åbenbart ikke har fået
lært den ordentligt. Derfor skal du gå lidt tilbage i trænningen og lade som
om den ikke fatter noget som helst.
Nu kan du ruske den let i nakken mens du med bestemt stemme siger nej.

Omkring tisningen på gulvtæppet er der flere ting.
Hvor gammel er den? det må være en hvalp?
Og hvis den tisser på gulvtæppet kommer den simpelthen ikke nok ud og du
roser den ikke, når den tisser ude. Væsentlig fejl!
Hvalpen skal ud og tisse, når:
den har sovet, den har eget og når den har spist.
Sådan er det bare.

> Vil det være mishandling, hvis jeg bruger et kædehalsbånd til ham når vi
går
> tur?

Hmmm nej, men I vil blive gladere hvis den lære at gå pænt.

> Vil det være mishandling, hvis jeg tager fat i nakkeskindet på ham og
holder
> ham nede så han ikke hopper op ad vores gæster?

Ja det er igen forkert træning.
Du siger ikke nok om hvilken hund og alderen på den til at man kan komme med
kvalificeret træningstips.

> Er det mishandling, når jeg giver ham en skideballe, fordi han har gjort
> noget forkert, og han derefter ligger sig ned og slikker sig om mulen?

Tja hvis han lige frem ligger sig ned, så viser han kraftig underkastelse.
Det er sådan set godt nok, men det er nok, at han bare smasker. Du behøver
ikke tryne ham yderligere. Indlæring altså at den skulle lære noget af det
bliver blokkeret hvis den bliver straffet for hård. Faktisk kan en hund slet
ikke lære en skid, når den er trykket og bange.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 05-02-04 21:10

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa keld
[Snip en masse rigtige betragtninger]

Jeg er heldigvis forskånet for at min labbe laver alle de unoder, jeg
beskrev... Hans 3 mdr. taget i betragtning opfører han sig utroligt pænt...
Jeg beskrev en række afstraffelses (opdragelses) metoder, som jeg tror mange
gør brug af. Det er jo givetvis metoder der påfører hunden ubehag, da den jo
nok hellere ville være fri.

Jeg prøver at sætte tingene i perspektiv over for dem der har den holdning,
at et halsbånd der strinter med vand er mishandling.

/Nygaard

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 03-02-04 09:09

Hej Camilla.
Jeg var lige inde og kikke nærmere på produktet.
Den virker på den måde at der er en indbygget mikrofon i halsbåndet og når
hunden så "gør" kommer der et strint vand ud i hovedet på hunden.Det skulle
så få hunden til at holde op med at gø ( larme) når den har det halsbånd på.
Ja! det er da utrolig hvad de finder på.
Hilsen Susanne.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 09:23

"Camilla Panduro Knudsen" <milla@jyde.dk> wrote in message
> Gøkontrol?
> Så på www.dyrecenter.dk at man kan leje sådan en... men hvad hel... er
det?
> Nogen der kan forklare mig hvordan det virker?

Som jeg kan se på flere site via google er det oftes lyd, men desværre
kombineret med strøm i enkelte modeller.
Men man skal i hvert fald holde sig fra produkter der reklamere således:
"Our most advanced models employ gradually increasing electric shock
stimulus along with the sound to stop even the most stubborn barkers in a
humane manner."

Fra : Kimmi

Dato : 03-02-04 12:37

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
> "Our most advanced models employ gradually increasing electric shock
> stimulus along with the sound to stop even the most stubborn barkers in a

Hvorfor skal man det?
mvh/kimmi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 12:52

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
>
> Hvorfor skal man det?
> mvh/kimmi

"employ gradually increasing electric shock stimulus" burde sige alt.

Fra : Kimmi

Dato : 03-02-04 16:28

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote in message

> "employ gradually increasing electric shock stimulus" burde sige alt.

Det fortæller mig lidt om hvad produktet kan levere, og er ikke et svar på
hvorfor jeg skal holde mig fra det!
mvh/kimmi

Fra : Jimmy

Dato : 03-02-04 17:23

> in

> Det fortæller mig lidt om hvad produktet kan levere, og er ikke et svar på
> hvorfor jeg skal holde mig fra det!

Hvis du nu tager det på din egen hals først og lader hunden gø så finder du
måske ud af, at man ikke skal torturere et uskyldigt dyr fordi man er uegnet
som hundejer.

/Jimmy

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 03-02-04 17:53

Det er forhåbentlig ikke mig der bliver verbalt angrebet nu?

-Camilla

Fra : Kimmi

Dato : 04-02-04 13:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
du
> måske ud af, at man ikke skal torturere et uskyldigt dyr fordi man er

Hej Jimmi

Hvis du nu selv havde gjort dig den ulejlighed og afprøvet dit eget forslag,
så havde du måske fundet ud af din egen forståelse og definition af hvad der
menes med tortur. Hvis jeg tager fejl i min påstand, om at du ikke havde
afprøvet dit eget forslag, så ville jeg værdsætte hvis du kunne fortælle mig
og andre om din oplevelse, så man måske gennem en debat kan lære at blive en
egnet hunde ejer.
mvh/kimmi

Fra : Claus

Dato : 04-02-04 13:35

> [...]
mig
> og andre om din oplevelse, så man måske gennem en debat kan lære at blive

Vent vent vent...jeg skal lige hente cola og popkorn.

Claus

Fra : Kimmi

Dato : 04-02-04 15:47

"Claus" <Snorreshus.nospam.@tdcspace.dk> wrote in message
> Vent vent vent...jeg skal lige hente cola og popkorn.
HI HI HI HI Good one!!!

Fra : Jimmy

Dato : 04-02-04 16:22

> [...]
mig
> og andre om din oplevelse, så man måske gennem en debat kan lære at blive

Synes du det er i orden at give hunde elektriske stød?

/Jimmy

Fra : Kimmi

Dato : 05-02-04 14:15

..

> [...]
> mig
> en
>

> Synes du det er i orden at give hunde elektriske stød?

Hej Jimmi.

Uanset hvilken stykke værktøj du bruger kan der udleveres tortur og især
mishandling, at være sig elektrisk,pikhalsbånd,kvælerhalsbånd,halti,med og
uden halsbånd, går alle ud på et. Fakta er, hvis du giver hunden en
irettesættelse på et problem, den på forhånd ikke kender løsningen til, har
du dermed udøvet mishandling på din hund. Hvis man foresætter på denne måde,
vil jeg kalde det tortur. Prøv lige at se på Keld Nygaads super gode indlæg
i denne tråd og på den måde det er skrevet på! Mærkelig nok, er der ikke
mange der har svaret på hans indlæg, især når vi nu har så mange der er op
til dato med, hvad tortur og mishandling angår.
mvh/kimmi

Fra : Jimmy

Dato : 05-02-04 14:58

> [...]
har
> du dermed udøvet mishandling på din hund.

Jeg forstår ikke hvad du forsøger at udtrykke.
Jeg har indtryk af, at du ikke forstår, hvorfor man ikke skal bruge et
elektrisk halsbånd.
Er det korrekt opfattet?

> Prøv lige at se på Keld Nygaads super gode indlæg
> i denne tråd og på den måde det er skrevet på!

Jeg er uenig.
Keld skrev et retorisk indlæg med fiktive spørgsmål med det formål at få
folk til at hoppe i fælden så han kunne fange dem ved at bruge deres egne
ord imod dem.

> Mærkelig nok, er der ikke
> mange der har svaret på hans indlæg

Retoriske indlæg er usympatiske og indbyder ikke til svar.

> , især når vi nu har så mange der er op
> til dato med, hvad tortur og mishandling angår.

Det er nok der vi snakker forbi hinanden - jeg har indtryk af at du synes
det er super at give hunden stød så længe den blot ved hvorfor den får det.

/Jimmy

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-02-04 00:09

"Jimmy" skrev d. 05-02-04 14:58 dette indlæg :
elektrisk,pikhalsbånd,kvælerhalsbånd,halti,med og

Hvordan ser et pikhalsbånd ud ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-02-04 15:46

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> mange der har svaret på hans indlæg, især når vi nu har så mange der er op
> til dato med, hvad tortur og mishandling angår.

Ej, det indlæg havde ikke andet til formål end at virke destuktivt på
debatten og dennes kerne.

Et eksempel: Der diskuteres fartkontrol - eller det at køre over for rødt.
Alle kan blive enige om, at det burde være ulovligt, og man bør straffes for
at køre over for rødt samt at man aldrig selv ville kunne finde på at gøre
det.

Så kommer der *altid*, og det slår aldrig fejl - den der stemme et eller
andet sted fra.

"Jamen, ville du ikke køre over for rødt, hvis du nu fik at vide, at dine
børn ville blive slået ihjel, hvis du ikke gjorde det" - eller lignende
meningsløse kommentarer.

Jo, det ville de fleste nok, men det at opstille selfølgeligheder, der ikke
på nogen måde sagligt er rettet mod kernen i det emne, man diskuterer,
virker - som nævnt - bare meningsløst og tjener intet formål.

Der har du nok svaret på dit spørgsmål om, hvorfor de fleste har valgt ikke
at svare på det indlæg. Mange formår nemlig nok at bruge sin kritiske og
analytiske sans.

Karina

Fra : Pia Nave

Dato : 05-02-04 19:32

Kimmi wrote:

> Hej Jimmi.
>
> Uanset hvilken stykke værktøj du bruger kan der udleveres tortur og især
> mishandling, at være sig pikhalsbånd......

*LOL*....hvor mon man kan købe sig sådan et halsbånd henne )

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 13:54

Hejsa
hahah jeg har faktisk prøvet at tage halsbåndet på i sin tid.
Er du da vild i varmen det er noget, der gør nas!

Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 14:03

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa
> hahah jeg har faktisk prøvet at tage halsbåndet på i sin tid.
> Er du da vild i varmen det er noget, der gør nas!

Bare af ren interesse, men er det at sammenligne med et el-hegn ?

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 15:13

Ja mindst
flere af modellerne har forskellig styrke, men ikke engang den svageste
styrke var særlig behagelig.
Nu var jeg lidt af en kylling, så jeg tog det på armen og heldigvis ikke om
halsen tæt på pulsåre og alt muligt.

Jeg har hørt en historie om en jæger, som straffede sin hund ved at give den
strøm, da den hoppede i et vandhul.
Ok hunden kom da hurtigt op, men så kom den heller ikke meget længere. Den
døde af hjertestop. Ingen tvivl om, at en hund faktisk har et svagere hjerte
end en ko eller en hest.
Faktisk døde en nyuddannet førerhund for omkring 6 7 år siden, da den røg
ind i et stødhegn og det satte sig fast i halsbåndet. Så el er noget man
skal passe meget på med i forbindelse med hunde.

Mvh. Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 15:18

> [...]
> ind i et stødhegn og det satte sig fast i halsbåndet. Så el er noget man
> skal passe meget på med i forbindelse med hunde.

Jeg kunne heller aldrig finde på at bruge det. Det vil være en
falliterklæring af mig som hundefører.

Fra : Eifelvuf

Dato : 04-02-04 23:53

"Jimmy" skrev d. 03-02-04 17:23 dette indlæg :

> [...]
finder du
> måske ud af, at man ikke skal torturere et uskyldigt dyr fordi man er

*LOL*

M.v.h.

Eifel & Co.

www.danskph.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-02-04 19:41

Hejsa
Nu skal jeg fortælle dig, hvorfor du skal holde dig fra det!

Pkt. 1. Det kan i værste fald slå din hund ihjeld, men ok så er dit problem
jo naturligvis også løst for stedse.
Pkt. 2. Hunden vil lære at holde op med at gø, når den har halsbåndet på,
men efterhånden vil den gøre forsøget når du ikke er hjemme og få dage efter
står du med samme problem igen og skal så til at mishandle hunden igen.

Mvh. Brian, som selv har brugt el-halsbånd for år tilbage og må sige, at
hvis man ikke er i stand til at løse det på anden vis, så passer man ikke
sammen med sin hund og bør finde en anden hund at have som kæledyr.

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 20:46

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]> Pkt. 2. Hunden vil lære at holde op med at gø, når den har
halsbåndet på,
> men efterhånden vil den gøre forsøget når du ikke er hjemme og få dage
efter
> står du med samme problem igen og skal så til at mishandle hunden igen.

Nå ja, men når man nu synes, det er en mægtig ide at give sin hund
elektriske stød, så har man nok ikke alt for meget imod at skulle til at
mishandle lidt igen på en ny og spændende måde :-/

> Mvh. Brian, som selv har brugt el-halsbånd for år tilbage og må sige, at
> hvis man ikke er i stand til at løse det på anden vis, så passer man ikke
> sammen med sin hund og bør finde en anden hund at have som kæledyr.

Jeg vil nærmere sig, at har man trang til at mishandle et andet levende
væsen bør man forbydes nogensinde at holde dyr - af enhver slags.

Karina

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-02-04 21:51

Hejsa

> Jeg vil nærmere sig, at har man trang til at mishandle et andet levende
> væsen bør man forbydes nogensinde at holde dyr - af enhver slags.

Ok men jeg er så konfliktsky at jeg ikke kunne formulerer det så godt.

Brian

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 22:00

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Ok men jeg er så konfliktsky at jeg ikke kunne formulerer det så godt.

Du formulerede dig helt fint. Jeg er helt enig med dig - min kommentar var
bare en uddybning

Karina

Fra : Kimmi

Dato : 04-02-04 15:43

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

Hej Karina.

> Nå ja, men når man nu synes, det er en mægtig ide at give sin hund
> elektriske stød, så har man nok ikke alt for meget imod at skulle til at
> mishandle lidt igen på en ny og spændende måde :-/

Det må så stå for ejen regning, men hvis du synes det er nyt og spændende,
så kom med nogle forslag, ud med dem, så vi kan få dem overstået, det lyder
jo til at du har tænkt en hel del over det, så du må vel have nogle guldkorn
at dele ud af

> Jeg vil nærmere sig, at har man trang til at mishandle et andet levende
> væsen bør man forbydes nogensinde at holde dyr - af enhver slags.

Helt enig Karina.....
mvh/kimmi

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-02-04 19:18

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote in message
[klip]
> Det må så stå for ejen regning,

Naturligvis er det for egen regning, jeg udtaler mig. Hvis ellers?

> Helt enig Karina.....
> mvh/kimmi

Det glæder mig, Kimmi - og det er vist så essensen i det indlæg.

Karina

Fra : Claus

Dato : 03-02-04 22:43

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh. Brian, som selv har brugt el-halsbånd for år tilbage

Hvad er det man siger" Når fanden går i kloster"

undskyld kunne ikke lade være.

Claus

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-02-04 23:34

Heya Claus
Det må du da gerne uddybe.

Mvh. Brian

Fra : Claus

Dato : 04-02-04 08:20

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Heya Claus
> Det må du da gerne uddybe.

Hej Brian

Kender du ikke udtrykket. ?

Claus

Fra : Kimmi

Dato : 04-02-04 15:18

> [...]

Hej Brian

> Pkt. 1. Det kan i værste fald slå din hund ihjeld, men ok så er dit

Taler du her ud fra ejen oplevelse, eller er det en general opfattelse,
måske du kunne henvise til noget videnskabeligt dokumentation omkring dette.

> [...]
efter
> står du med samme problem igen og skal så til at mishandle hunden igen.

Mener du her at det er halsbåndet der ikke har nogen effekt, eller er det
indlærningen der ikke har nogen effekt.

> Mvh. Brian, som selv har brugt el-halsbånd for år tilbage og må sige, at
> hvis man ikke er i stand til at løse det på anden vis, så passer man ikke
> sammen med sin hund og bør finde en anden hund at have som kæledyr.

Hvis man ikke kan få sin hund til at gå perfekt på plads, hvad får dig til
at tro at en ny hund vil gå perfekt på plads.
mvh/kimmi

Fra : Brian Olesen

Dato : 03-02-04 14:57

Hejsa
Det er som regel vand i de nyere modeller.

Mvh. Brian