Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Schweizisk bankkonto?
Fra : FatPete

Dato : 02-02-04 17:42

Hvad koster det at åbne en Schweizisk bankkonto? Findes der alternativer?

Mvh Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-04 17:55

On 2004-02-02, FatPete <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote:
> Hvad koster det at åbne en Schweizisk bankkonto? Findes der alternativer?

En dansk bankkonto er et alternativ. Hvad skal du bruge den til ?

Hvis du i USA skriver under på at du er en non-resident alien individual,
så informerer de heller ingen myndigheder om dine indeståender.

Malaysia skulle være bedre at gemme penge i end CH.

Fra : FatPete

Dato : 02-02-04 18:10

> En dansk bankkonto er et alternativ. Hvad skal du bruge den til ?

Jeg vil gerne have den diskretion som man kender fra schweiziske
bankkontoer.

> Hvis du i USA skriver under på at du er en non-resident alien individual,
> så informerer de heller ingen myndigheder om dine indeståender.
>
> Malaysia skulle være bedre at gemme penge i end CH.

Ved du hvad det koster at åbne en konto?

Mvh Peter

Fra : Joakim

Dato : 02-02-04 18:12

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> On 2004-02-02, FatPete <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote:
>
> Hvis du i USA skriver under på at du er en non-resident alien individual,
> så informerer de heller ingen myndigheder om dine indeståender.

Kan det virkelig være rigtigt?

Har du evt. et link der bekræfter ovennævnte?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-04 18:30

On 2004-02-02, Joakim <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det virkelig være rigtigt?
>
> Har du evt. et link der bekræfter ovennævnte?

Da jeg havde en konto hos en amerikansk broker skulle jeg
hvert år skrive under på en form W-8 eller tilsvarende, og så
slap jeg for skat og indberetning.

Nu er det så længe siden at der ikke kan ske mere. Det var hos
det daværende Datek. Du kan lede lidt efter nonresident alien
på google. Der er masser af hits.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 03-02-04 16:34

On Mon, 2 Feb 2004 16:54:39 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>Malaysia skulle være bedre at gemme penge i end CH.

Bare de ikke bliver gemt så godt, at de er helt væk...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)

Fra : Brian Meidell

Dato : 28-02-04 16:47

Jeg talte med en der ville åbne en for nogle år siden og fandt at man
skulle have 250k DKK at indsætte for at åbne en konto i en .ch bank.

Det kan selvfølgelig være forskelligt i andre banker, og/eller have
ændret sig siden.

Men hvorfor ikke bare kontakte en af bankerne og spørge dem?

/Brian