Webmail, hvad skal jeg bruge?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 02-02-04 13:01

Hej,

Jeg er i tvivl om jeg er i den rigtige gruppe...

Jeg er begyndt at hoste et par hjemmesider.
Jeg har en linux maskine der er mail server og en win2000 server der er web
server.
Jeg vil gerne give mine brugere muligheden for web mail.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge.

Da jeg jo programmere asp, ken jeg ikke bruge mail serveren til web server,
ellers ville det jo havde været nemmere.
Så det er vel noget med at webmail delen ligger på web serveren og så henter
emailsne fra mail serveren.
Men jeg har svært ved at finde noget uden at det koster ca. 500 dollars og
det er lige i overkanten.

Da jeg hoster omkring 5 domainer, skal det jo også være fleksibelt.

Go' dag...
Carsten Pedersen

Fra : VagnT

Dato : 02-02-04 14:08

Carsten Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> emailsne fra mail serveren.
> Men jeg har svært ved at finde noget uden at det koster ca. 500 dollars og

Prøv at kikke på www.sambar.dk - du kan få en komplet webserver med mailserver
og hele svineriet til 99 dolaser. Desværre understøtter den ikke Microsofts
ASP.
Ved ikke om du kan få det til at virke sammen med en Microsoft server til ASP,
men hvis det lykkes vil jeg gerne høre om det.

En der går med tilsvarende planer.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Vinten

Dato : 02-02-04 14:53

Hej Carsten,

Du kan bruge JMail, som både kan afsende og "modtage" mails!

Jeg har fundet et eksempel på flg. side:
http://www.aspsimply.com/vb/smailcode.aspx

Dog skal du være opmærksom på, at du skal kode hele din webmail selv ...
men det er lige til ...

God fornøjelse,
Jan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-02-04 18:15

On Mon, 2 Feb 2004 13:01:28 +0100, "Carsten Pedersen"
<carsten@ccbrix.dk> wrote:

>Da jeg jo programmere asp, ken jeg ikke bruge mail serveren til web server,
>ellers ville det jo havde været nemmere.

Ikke forstået?
Hvis mailserveren har en indbygget webmail, som mange (afhængigt af
licenstype) har, så kan du vel bruge den til din webmail og så bruge
din almindelige IIS til ASP?
De skal så køre på hver sin port, men er det et problem?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj