Valg af ram til 3.4 Ghz P4?
Fra : Martin Jensen

Dato : 02-02-04 01:25

Hejsa NG,

Jeg har tænkt på at spænde en 3.4 Ghz P4 / 800 MHz op til lir på et Asus
P4C800-E Deluxe.

Det er jo en moderat config som kommer til at koste lidt, og hvad RAM skal
jeg så vælge for at yde den ret, og for at undgå at snyde mig selv?

Jeg vil have 2 eller 4x 512 MByte, og det skal selvf. være PC3200, men hvad
mærke, hvad model, hvad cas latency osv. - jeg tror jo der ligger mere
ydelsesforskel i valg af RAM end mange regner med.

Nogen der har idé om hvad der vil passe? Selvom configgen er rimeligt
potent, vil jeg dog ikke give sindssygt meget for RAM'ene, så PC4200 ram
osv. er ikke på tale - det skal være gode sager, men ikke sindssygt :) Bare
nogle af de bedre PC3200 klodser.

Men der er jo Apacer, Kingston, Crucial, osv osv osv, og jeg kan ikke
bedømme hvad der er bedst på de forskellige testsites - det er jo halvt
religion, halvt varm luft.

Hvad vælger man til sådan en kombi? Jeg tager med kyshånd imod forslag.

Noget helt andet - skal man regne med, at en 350 watts Enermax PSU kan hive
det? (Jeg har to 7200 rpm diske, et dvd-drev, og nøjes med et TI4200AGPx8)

Mvh Martin Jensen
- fjern berømt komponist i mailadresse.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 02-02-04 13:58

Martin Jensen wrote:
> [...]
> mærke, hvad model, hvad cas latency osv. - jeg tror jo der ligger mere
> ydelsesforskel i valg af RAM end mange regner med.

X-bit Labs har haft en artikel om netop dette :

http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/p4-mem.html

/klaus

Fra : Martin Jensen

Dato : 02-02-04 20:26

> X-bit Labs har haft en artikel om netop dette :
>
> http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/p4-mem.html

Mange tak, jeg kigger.

I andre må gerne komme med Jeres meninger :)

- Martin