Hvalp der bider i ting
Fra : McClouds Maine coon

Dato : 01-02-04 22:33

Hej

Vi har en hvalp på næsten 4 måneder der er begyndt i det små at bide i et
dørpanel og en anden trækasse vi har stående.
Er der noget man kan gøre for at hunden holder sig væk fra disse ting, den
har bide ting den må bruge.
Det er en engelsk Bulldog.
--
Hilsen
Henrik & Jeanette

Fra : Holm

Dato : 01-02-04 22:47

"McClouds Maine coon" <mcclouds@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dørpanel og en anden trækasse vi har stående.
> Er der noget man kan gøre for at hunden holder sig væk fra disse ting, den

Hej Henrik og Jeanette.

Har I kigget efter om den er begyndt at skifte tænder ? Så kan det være
årsagen til at den bider i ting .

Jeg har ofte brugt at forhindre mine hunde i adgangen til de ting de
pludselig synes var gode at bide i , f eks ved at stille "forhindringer" op
omkring de pågældende steder .

Afled den hvis den viser interesse , og giv den et alternativ f eks et
solidt ben.
Brug kommandoen NEJ og træk hunden væk fra gernings stedet ,..( hvis I
griber den på fast gerning ).

Hvilke bide ting har hunden ?
Hvis det er tænderne er det bedst at den får noget hårdt at tygge i .

Held og lykke

Holm

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-02-04 23:23

Hejsa
Ja næseaktivering, så den bliver lid træt i hovedet og mister lysten til det
pjat med at bide i ting.

Mvh. Brian

Fra : Jane Marquard

Dato : 02-02-04 02:39

Jeg havde samme problem med en trækasse vi havde til at stå. Men for noget
tid siden havde jeg købt en spray der faktisk er beregnet til at katte.
Mener den hedder "cat stop". (Mine katte var meget interresseret i at kræsse
i en stol) Det sprøjtede jeg lidt af på kassen, og siden har hunden ikke
rørt den. Det lader ikke til at genere hunden når den bare går forbi (andet
end de første par timer) men når den kommer helt tæt på og prøver at bide,
kan den lugte det.
Mvh Jane

Fra : Jimmy

Dato : 02-02-04 09:00

"McClouds Maine coon" <mcclouds@mail.dk> wrote in message

> [...]
> dørpanel og en anden trækasse vi har stående.
> Er der noget man kan gøre for at hunden holder sig væk fra disse ting, den

Sådan er hvalpe

Min er glad for ledninger, men har faktisk holdt sig væk fra dem siden jeg
smurte dem ind i en meget stærk chili-pasta.

Samtidig har den lært at NEJ betyder man skal stoppe. Dette gælder jo så kun
når man set det.

Mvh
Jimmy