MySQL: ++ af tal
Fra : Nis sarup

Dato : 01-02-04 21:15

Jeg har en tabel med en record (er det det det kaldes?) i. Det indeholder
et tal (hvor mange junk-emails jeg har modtaget) der skal lægges en til
hver gang en php-side bliver kaldt.
Lige nu henter PHP tallet, plusser det med en, og lægger det op i databasen
igen.

Men kan man ikke gøre præcist det samme med en kommando til MySQL?

Nis Sarup.

--
"Time is fun when you're having flies" -- Kermit the Frog

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-04 21:57

On Sun, 1 Feb 2004 21:15:11 +0100, Nis sarup <myfirstname@mylastname.dk>
wrote:

> [...]
>igen.
>
>Men kan man ikke gøre præcist det samme med en kommando til MySQL?

update <tabel> set <kolonne_med_tælleren> = <kolonne_med_tælleren> +1;

http://www.gartneriet.dk

Fra : Nis sarup

Dato : 01-02-04 22:10

On 2004-02-01 21:56:48 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> said:

> update <tabel> set <kolonne_med_tælleren> = <kolonne_med_tælleren> +1;

> http://www.gartneriet.dk
> Kig også ind på http://hjoerringnyplanteskole.dk/

Tak for det :)

Nis Sarup.

--
Telepathetic (adj.); Being such a loser that you can be spotted a mile away.