Anbefaling af Gigabyte-MoBo.
Fra : KH

Dato : 01-02-04 16:29

Greatings!

Jeg mangler en anbefaling på et nyt MotherBoard, som gerne skulle være
et Gigabyte.
Jeg har i min nuværende PC et Gigabyte GA-8IDML-C siddende, som efter
min mening er klart til udskiftning.
Jeg vil med andre ord opgradere til noget, som kører en anelse hurtigere
og samtidig supporter de nyeste RAM.
Jeg skal ligeledes kunne køre med HT på CPUen, som naturligvis vil være
en P4 Northwood 2,6Ghz som minimum.
Da jeg ønsker at koble en Maxtor 120Gb HDD, som kører ATA133, vil det
være naturligt for mig at bundkortet kan køre den hastighed.
Raid interesserer mig ikke, men skulle det være en option på kortet, gør
det da ikke noget.
Og så er der bios, som jeg har hørt, Gigabyte har en lille smart finesse
i, hvilket er en dobbelt-bios. Her træder den ekstra bios ind, hvis den
første skulle crashe som følge af virus-angreb. Denne funktion ville
også være rar at have.
LAN, lyd og grafik behøver ikke at være integreret i kortet, men er
velkomment.

Hvad skal jeg købe, hvis ikke kortet må koste mere end 2000,-kr. ??

Mvh. og på forhånd tak.

KH.

Fra : Lars

Dato : 01-02-04 18:28

On Sun, 1 Feb 2004 16:29:17 +0100, "KH" <Joker@mitdomain.com>
wrote:

>Hvad skal jeg købe, hvis ikke kortet må koste mere end 2000,-kr. ??

<http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8IPE1000%20Pro2.htm>
eller
<http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8IPE1000%20Pro3.htm>
eneste forskel er RAID på S-ATA, men de koster stort set det
samme.

Alternativt kan du også kigge på
<http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8KNXP.htm>

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-02-04 18:45

"KH" <Joker@mitdomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> velkomment.
>
> Hvad skal jeg købe, hvis ikke kortet må koste mere end 2000,-kr. ??

En interessant ting er, at Gigabyte har et ry i USA der svarer til ECS
herhjemme. (læs: dårligt)
Omvendt er de glade for ECS i USA. (læs: de mener ECS er godt)
Meget underligt synes jeg selv.

Fra : KH

Dato : 01-02-04 19:04

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:401d3b14$0$29373$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> herhjemme. (læs: dårligt)
> Omvendt er de glade for ECS i USA. (læs: de mener ECS er godt)

Har du nogen erfaringer med Gigabyte, og i så fald, hvilke negative
oplevelser havde du?
Hvis jeg skulle vælge et alternativ til Gigabyte, hvad ville dit valg
være?
Jeg har også skulet til ASUS, men de ser desværre lidt kedelige ud ,
skønt jeg normalt ikke lader mig dupere af design og flotte farver.
Hvis ASUS kan opfylde mine krav om bl.a. UDMA133 til fast-drives,
mulighed for HT-tek. 533/800MHz FSB og dobbelt bios, så ville det jo
være fremragende.

Mvh. KH.

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-02-04 19:51

"KH" <Joker@mitdomain.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> Hvis ASUS kan opfylde mine krav om bl.a. UDMA133 til fast-drives,
> mulighed for HT-tek. 533/800MHz FSB og dobbelt bios, så ville det jo

Jeg har ikke personligt nogen erfaring med Gigabyte. Men de nævnes tit i
diverse fora i USA, og det er normalt ikke positive ting der siges.

Jeg er heller ikke nogen ørn til intel motherboards, men jeg gør da lige et
forsøg.
ASUS har dette bundkort som opfylder alle dine krav, botset fra dobbelt
bios.
ASUS P4C800-E Deluxe 1490 kr. fundet på edbpriser.
Der er ikke mange bundkort med dobbelt bios,

Jeg holder selv meget af Abit.
De laver IC7-MAX3 det koster 1549 kr. fundet på edbpriser.
Det er i Abits max serie, dvs. at der ikke er serielle porte eller en gammel
printerport.
Alt er USB osv.
Det har heller ikke dobbelt bios.

Begge disse kort vil jeg tro er bedre valg end Gigabyte, det kommer dog an
på hvad du vil bruge pc'en til.
Endvidere er de også begge glimrende OC bundkort, hvis du tør sådan noget.

Hvis vi skal tale design, mener jeg at Abit kortet er klart pænere end Asus
kortet.
Asus kortet ser noget kedeligt ud.

Fra : KH

Dato : 01-02-04 20:36

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:401d4a71$0$29396$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
noget.

> Hvis vi skal tale design, mener jeg at Abit kortet er klart pænere end

Ja.. ;)
Jeg skal bruge PC´en til noget videoredigering, lidt musik og
website-programmering.
Og mht. til sidstnævnte, så lægger jeg stor vægt på grafisk udfoldelse.
Men den skal altså kunne udføre flere opgaver på én gang.
Og det går temmelig langsomt for tiden med den, jeg har.
Men tak for anbefalingerne, jeg vil se nærmere på dem.

Mvh.

Fra : Tommy

Dato : 02-02-04 07:59

> En interessant ting er, at Gigabyte har et ry i USA der svarer til ECS
> herhjemme. (læs: dårligt)
> Omvendt er de glade for ECS i USA. (læs: de mener ECS er godt)
> Meget underligt synes jeg selv.

Hej

Jeg har invisteret i et GB 7N400 Pro2 til AMD CPU og det performer kanon.
Derudover er det kanon nemt at montere da alt er farvekodet. Derudover er
det det første firma jeg har set som har leveret en quick-installation guide
med i pakken. Der står alt fra kabinet forberedelse til hurtig bios
opsætning.
Jeg mener virkelig at det er kvalli.

Hilsen Tommy

Fra : KH

Dato : 02-02-04 10:59

"Tommy" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
guide
> med i pakken. Der står alt fra kabinet forberedelse til hurtig bios

Lyder rigtig positivt.
Og nu er det første gang, jeg selv skal "bygge" min egen PC, så det vil
være en fordel med så mange hjælpeforanstaltninger, som overhovedet
muligt.
Og det skal jo også gerne være noget, som er holdbart de næste 3-4 år.
Og så skal det være nemt at gå til, hvis man skal rode med kortet, stik,
kabler eller lignende undervejs.

Mvh.

Fra : Martin Johansson

Dato : 02-02-04 14:58

> [...]
guide
> med i pakken. Der står alt fra kabinet forberedelse til hurtig bios

Jeg vill lige indskyde.
Abit har også en Quick installation guide i deres manual, mener endda den er
på syv sprog.
Derudover er der et stort klistermærke med oversigt over stik, kabler osv.
Så er det vist på plads.