Mail afsendelse fra flere servere med med ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-02-04 11:48

Jeg har e kammerat, der lige er flyttet fra sin familie, og derfor nu i de
næste måneder, hvor han venter på lejlighed/hus bor på skift hos 3-4
forskellige husstande.

Han har efterspurgt en måde hvorpå det kan lade sig gøre for ham, når han
afsender email fra de forskellige steder han nu er, at det for modtageren
af emailen ser ud som om mailen kommer fra hans egen betemte email-adresse
og ikke fra den mailadresse, som der normalt er i husstanden.

Findes der en måde, hvorpå dette kan lade sig gøre med outlook express ?

Hvis han nu f.eks er hjemme hos mig og sender email til en ven, så vil han
gerne have at emailen skal komme tilbage til hans adresse.

Man kan jo altid oprette èn specifik email konto i hans navn, men man skal
jo stadig benytte min server/netforbindelse.

Er der mon en løsning på dette, som jeg ikke lige kan se ?

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-02-04 12:02

> Er der mon en løsning på dette, som jeg ikke lige kan se ?

Tror selv jeg har løsningen......

Han opretter en ny email konto hos hver af de personer han bos hos, og
indtaster oplysninger (brugernavn, password etc.) og sætter SMTP serveren
til den, der normalt bruges på den pc han nu sidder ved og under POP3
server indtaster han den POP3 server, der er knyttet til hans egen email
konto - tror dette vil virke - men ved det ikke ?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-02-04 13:33

On Sun, 1 Feb 2004 11:48:10 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>jo stadig benytte min server/netforbindelse.
>
>Er der mon en løsning på dette, som jeg ikke lige kan se ?

I outlook hedder løsnigen at han som email adresse, angiver den
emailadresse han ønsker svaret sendt til. POP3 server sætter han så op
til at være den han normalt bruger og SMTP server er så den der hører
til det internet der er i den hustand han befinder sig i.
Flemming Jacobsen