INGEN KILDEADGANG
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 01-02-04 11:36

I forbindelse med noget historisk research savner jeg nærmere oplysninger om
to navngivne danskere, der engang mellem 1820 og 1831 ankom med skib fra
Danmark (eller Sverige) til formentlig Boston eller New York. På bl. a.
ancestry.com ligger passagerlister for en lang række skibe i perioden, men
ak! Adgang til søgning kræver abonnement.
Hvis du er så ivrig en slægtsforsker, at du abonnerer på de pågældende
lister, kan du måske hjælpe mig. I givet fald får du de to navne, hvis du
mailer til mig. Jeg har overvejet, om det er at smyge sig uden om betaling,
men hvis du finder de søgte oplysninger, sender jeg dig gerne, hvad det
koster at abonnere en måned ekstra. Så har ancestry.com også lidt ud af det!
Men det nytter ikke at svare i denne nyhedsgruppe, hvor jeg ellers ikke
kommer.
Min adresse er flemming.chr.nielsen@webspeed.dk

med venlig hilsen
Flemming

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 01-02-04 11:49

Har du prøvet http://www.ellisisland.org/? Den kræver registrering, men det
er gratis...

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://familien-holgersen.dk)

Fra : Inger Buchard

Dato : 01-02-04 13:19

Du'r ikke i dette tilfælde, for Ellis Island registrerer først i slutningen
af århunderet
Inger Buchard

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 01-02-04 13:47

Ah ja! Det har du ret i - jeg bed ikke lige mærke i det tidlige tidspunkt. I
så tilfælde kunne jeg også godt selv bruge lidt hjælp idet jeg har en bror
til en af mine aner som ifølge et skifte efter hans moder i 1890 skulle være
udvandret til Californien omkring 1865. Men hvorvidt han er udvandret med
billet eller har søgt hyre på et skib (der var sømænd i familien) til USA
melder historien ikke noget om...

Med venlig hilsen
- Jesper (http://familien-holgersen.dk)