application.lock
Fra : pepss

Dato : 31-01-04 23:03

Hejsa NG

et lille spørgsmål! application.lock "kan/må" man bruge det til andet ind
Application?
jeg laver i min global.asa noget database opdatering i Session_OnEnd men jeg
kan se det ikke bliver kørt hver gang og jeg har en sistanke om at det kan
være fordi 2 session bliver nedlagt på samme tid så der for vil jeg sættet
dem i "kø"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 16:01

pepss wrote:
> et lille spørgsmål! application.lock "kan/må" man bruge det til andet ind
> Application?

Det lyder ikke godt i mine øre, men hvis det er sidste udvej er det vel
sidste udvej.

> [...]
> være fordi 2 session bliver nedlagt på samme tid så der for vil jeg sættet

Vær lige opmærksom på hvilken version af IIS du bruger, der har i
versioner før 5.0 været en del problemer med at Session_OnEnd ikke blev
eksekveret: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2078

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 02-02-04 16:10

"Jakob Andersen" skrev

> Det lyder ikke godt i mine øre, men hvis det er sidste udvej er det vel
> sidste udvej.

det ved jeg ikke om det er.....

> Vær lige opmærksom på hvilken version af IIS du bruger, der har i
> versioner før 5.0 været en del problemer med at Session_OnEnd ikke blev
> eksekveret: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2078

ja det kan godt være det er her problemet er!
hvordan finder jeg ud af hvilken version min webhotel har? (udover at spørge
dem )
mit webhotel understøtter også dotnet vil en global.asax virke beder? og kan
man bruge det når de andre sider køre i gammel asp?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 16:17

pepss wrote:
> "Jakob Andersen" skrev
>
> det ved jeg ikke om det er.....

Hvis du leder efter alternativer, ville det være rart hvis du
udspecificerede lidt nærmere hvad det er du gør i din Session_OnEnd.

> hvordan finder jeg ud af hvilken version min webhotel har? (udover at spørge
> dem )

Udskriv Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE") eller lav et HEAD
request til webserveren.

> mit webhotel understøtter også dotnet vil en global.asax virke beder? og kan
> man bruge det når de andre sider køre i gammel asp?

Sessions i ASP.NET og i ASP hænger ikke sammen så jeg tror næppe det vil
løse dit problem medmindre du får lyst til at konvertere alt til .NET

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 02-02-04 16:33

"Jakob Andersen" skrev

> Hvis du leder efter alternativer, ville det være rart hvis du
> udspecificerede lidt nærmere hvad det er du gør i din Session_OnEnd.

den ser sådan ud:

Sub Session_OnEnd
strSQL = "Update medlemmer set online = '0' Where profilnavn = '"&
Session("navn") &"'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

dim strfraek
strfraek = "fraek"
if NOT Session("chat_id" & strfraek) = "" OR NOT Session("chat_id" &
strfraek) = 0 THEN
Call slet_fra_chat(strfraek)
end if
dim strven
strven = "ven"
if NOT Session("chat_id" & strven) = "" OR NOT Session("chat_id" & strven) =
0 THEN
Call slet_fra_chat(strven)
end if
End Sub

> Udskriv Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE") eller lav et HEAD
> request til webserveren.

så er det en IIS/5.0

> Sessions i ASP.NET og i ASP hænger ikke sammen så jeg tror næppe det vil
> løse dit problem medmindre du får lyst til at konvertere alt til .NET

lysten er der men det er jo bare lige det med at lære det først

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 16:39

pepss wrote:
> den ser sådan ud:
>
> Sub Session_OnEnd
> strSQL = "Update medlemmer set online = '0' Where profilnavn = '"&
> Session("navn") &"'"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Jeg har godt nok ikke lige været nedenstående kode igennem med en
tættekam, men det er muligt at lave en "hvem er online" funktion uden at
være afhængig af Session_OnEnd:

http://activedeveloper.dk/aspdigital/2001060701.asp

Og mht. .NET så klø på, når først man er igang er der mange ting der
bliver _meget_ lettere.

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 02-02-04 16:46

"Jakob Andersen" skrev

> Jeg har godt nok ikke lige været nedenstående kode igennem med en
> tættekam, men det er muligt at lave en "hvem er online" funktion uden at
> være afhængig af Session_OnEnd:

probemet er at jeg bruger det til mange ting så jeg helst ikke vil af med
min "online" i databasen

> Og mht. .NET så klø på, når først man er igang er der mange ting der
> bliver _meget_ lettere.

så må jeg leve med problemet til jeg har lært det!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 17:06

In article <bvlrbv$60i$1@sunsite.dk>, pepss wrote:
> probemet er at jeg bruger det til mange ting så jeg helst ikke vil af med
> min "online" i databasen

Du kan gemme SessionID'et i databasen når brugeren kommer online sammen
med tidspunktet, så skal du blot køre en SQL sætning for at smide
brugere af der har været inaktive i lang tid.

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 02-02-04 21:35

"Jakob Andersen" skrev
pepss wrote:

> Du kan gemme SessionID'et i databasen når brugeren kommer online sammen
> med tidspunktet, så skal du blot køre en SQL sætning for at smide
> brugere af der har været inaktive i lang tid.

det lyder som en god ide!
hvad vil være bæst?
1 gemme den som Session(navn)
2 Sessions id (hvis man da kan finde ud af hvad det er)

så vil jeg jo bare kunne køre "inaktive koden" hver gang en bruger logger
på!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 22:17

pepss wrote:
> det lyder som en god ide!
> hvad vil være bæst?
> 1 gemme den som Session(navn)
> 2 Sessions id (hvis man da kan finde ud af hvad det er)

2, du kan i det førnævnte kode se hvordan du får fat i sessionid'et

--
Jakob Andersen

Fra : pepss

Dato : 02-02-04 22:56

"Jakob Andersen" skrev

> 2, du kan i det førnævnte kode se hvordan du får fat i sessionid'et

sorry det buret jeg ha set!

tak for de gode råd!