Kirkebøger på mikrokort
Fra : Jan Larsen

Dato : 31-01-04 22:07

Hej med Jer

Hvis man nu er interesseret i en kirkebog fra skævinge, strø herred,
frederiksborg amt, hvordan skal man så bære sig ad ???
Det er problematisk for mig at komme til at besøge arkiverne, og derfor er
jeg interesseret i at finde ud af hvad der findes, og specielt hvad det så
vil komme til at koste mig.

Jan Larsen

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 31-01-04 22:19

Hej Jan

Du kan finde svar på alle dine spørgsmål angående køb af microkort her:
http://www.sa.dk/saf/salgservice/default.htm

Med venlig hilsen

Heino Rost-Nielsen

Fra : Jan Larsen

Dato : 01-02-04 20:05

Takker mange gange

Jeg vil undersøge den grundigt

Jan
-------------

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 03-02-04 18:59

Jan Larsen wrote:
> [...]
> derfor er jeg interesseret i at finde ud af hvad der findes, og
> specielt hvad det så vil komme til at koste mig.

Man kan købe registre over kirkebøger på Sjælland på statens arkiver
(Jeg har spurgt dem, hvornår de bliver tilgængelige elektronisk på
nettet, men det har lange udsigter, øv)
Du kan også spørge her i gruppen, hvor mange mikokort, der dækker den
periode du søger. Så kan du bestille dem og se dem på et lokalhistorisk
arkiv i nærheden af dig selv.

--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-02-04 21:59

Scripsit Jeannie Kristensen [4700]:

> Du kan også spørge her i gruppen, hvor mange mikokort, der dækker
> den periode du søger. Så kan du bestille dem og se dem på et
> lokalhistorisk arkiv i nærheden af dig selv.

Er der virkelig nogen lokalhistoriske arkiver som tilbyder at man kan
se andet end det område de selv dækker?

Lars Erik Bryld

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-02-04 23:47

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> skrev Tue, 3 Feb 2004
21:59:04 +0100

>Er der virkelig nogen lokalhistoriske arkiver som tilbyder at man kan
>se andet end det område de selv dækker?

Hvis man selv har kortene kan man jo se dem på ethvert bibliotek /
arkiv. Nogle lokalarkiver har også kort / film der rækker langt ud over
deres eget område. Andre har mulighed for at bestille kort hjem fra en
fællespulje feks. på amtsplan.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 04-02-04 22:17

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Jeg bor i Holbæk, og jeg har flere gange fået lokalarkivet til at bestille
arkivalier hjem for mig. Bl.a. originale dødsattester 1887 fra Landsarkivet
i Viborg.

Venlig hilsen
Ulla

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 05-02-04 12:13

Scripsit Ulla Pedersen:

> Jeg bor i Holbæk, og jeg har flere gange fået lokalarkivet til at
> bestille arkivalier hjem for mig. Bl.a. originale dødsattester 1887
> fra Landsarkivet i Viborg.

Det tror jeg ikke mit lokalarkiv (Roskilde) tilbyder, men jeg vil da
spørge...

Lars Erik Bryld