Hjælp til opsætning af HP-printserver og A~
Fra : PoVa

Dato : 31-01-04 11:39

Halløjsa

Jeg bruger autocad 14 og har hidtil printet ud på en printer tilsluttet
LPT1 - hvor jeg i autocad har defineret printeren som HPGL2 printer
tilsluttet LPT1. På den måde kan jeg få forskellige stregtykkelser på min
udskrift ved at give farverne forskellige bredder.

Nu har jeg imidlertid tilsluttet en HPjetdirect på nettet og tilsluttet
printeren til den. Nu kan jeg printe ud fra alle computerne på netværket -
MEN jeg kan ikke få printeren sat op på samme måde som da den var tilsluttet
direkte til LPT1. Går jeg ind i printeropsætningen i autocad og vælger HPGL2
printeren og derefter vil vælge N for netværkstilsluttet printer kan jeg
ikke se den. Jeg kan heller ikke se printserveren når jeg i windows går ind
og kigger i min netværksmappe og leder rundt i workgroup.

Jeg har tidligere lånt en Printmate printerserver som jeg fint kunne se når
jeg kiggede i workgroup.

Hvad gør jeg for at få autocad til at finde min HPjetdirect (evt så jeg kan
se den på netværket) - så jeg igen kan få forskellige stregtykkelser på mine
tegninger ??

Jeg har også prøvet alt (mener jeg selv) hvad der er af muligheder i
programmet JetAdmin som hører til HPjetdirect.

Jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg spørger i - hvis ikke så led mig
venligst den rigtige vej.

Hilsen og på forhånd tak

Poul V.

Fra : Esben

Dato : 24-02-04 18:00

"PoVa" <PV@sletPC.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> se den på netværket) - så jeg igen kan få forskellige stregtykkelser på

Har du prøvet at oprette en TCP/IP port til JetDirect-boxen?

--
Esben