Neutralisering?!
Fra : Rasmus MB

Dato : 31-01-04 10:43

Så er min Bob, efterhånden ved at runde det første "skarpe" hjørne 6mdr,
og en evt, kastrering er jo så en oplagt mulighed.

Jeg bor i lejlighed, og indtil jeg fik kat selv, var jeg af den
overbevisning at det var synd at kastrere katte, dette skyldes
mangelfuld viden fra min side.

Meeen, er der nogle der har gode erfaringer med at have en hankat gående
i lejlighed der ikke er kastretret?

Vores familiekat, er ikke kastreret og opfører sig "som en engel" mere
eller mindre :) Udover nogle småstrint, har han ikke opført sig som, det
står beskrevet i diverse kattebøger, om hankatte's adfærd hvis de ikke
blive kastreret...et lille sidespring...

Jeg er indstillet på at jeg nok bliver nødt til at få min kat kastreret!

Nogle der kan anbefale en god dyrelæge i Randers/djursland/ området?

Og så lige et tabu-spørgsmål til sidst, hvad ligger prislejet ca. på for
en kastration af hankat?

Med venlig hilsen
Rasmus MB

ps. Nogle gode råd/ting jeg skal være opmærksom på at tjekke, når jeg
skal besøge dyrelægen???

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 10:55

"Rasmus MB" <rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og så lige et tabu-spørgsmål til sidst, hvad ligger prislejet ca. på for
> en kastration af hankat?

Prøv at se indlægget "Hvad koster neutral., vacc., øretat. ??" d.27/1-04 -
Helle Larsen
Der er skrevet en del priser...
Håber det kan bruges

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 12:09

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Rasmus MB
>

> ps. Nogle gode råd/ting jeg skal være opmærksom på at tjekke, når jeg

Ja, jeg ville også sige som Axelgaard, samt at der er en i mellem, så
vidt jeg husker, der bor i Århus. En billig en. Undskyld, hvis du synes,
at det er for langt fra Randers. Jeg ved det ikke lige på sidden rumpe.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Rasmus MB

Dato : 31-01-04 12:48

> Ja, jeg ville også sige som Axelgaard, samt at der er en i mellem, så
> vidt jeg husker, der bor i Århus. En billig en. Undskyld, hvis du synes,
> at det er for langt fra Randers. Jeg ved det ikke lige på sidden rumpe.

Jeps, har læst tråden, det er godt nok vildt så stor forskel der på
priserne, der er jo ingen der siger det er ekstra godt fordi man betaler
en masse penge, men måske er der større chance for det modsatte, hvis
man finder en rigtig billig læge.

Dyrelægen du anbefaler i Århus, har du lidt flere info's om ham/hende?
Så jeg kan kontakte personen for nærmere oplysninger?

Med venlig hilsen
Rasmus MB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 20:28

> [...]
>
> Dyrelægen du anbefaler i Århus, har du lidt flere info's om ham/hende?
> Så jeg kan kontakte personen for nærmere oplysninger?

Hej Rasmus, vedrørende dyrlægen i Århus, så ved JEG ikke noget andet
end, hvad der står i den omtalte tråd. Gå eventuelt ind i den tråd igen
og skriv til den vedkommende, som har skrevet indlægget om
Århus-dyrlægen. Eventuelt.

Jeg mener, det bestemmer du jo sæl'.

Fra : Rasmus MB

Dato : 31-01-04 12:48

Fra : Ragna

Dato : 31-01-04 13:33

Rasmus MB skrev:
> [...]
>priserne, der er jo ingen der siger det er ekstra godt fordi man betaler
>en masse penge, men måske er der større chance for det modsatte, hvis

For en sikkerheds skyld må du hellere lige få en advarsel mod at falde i
kløerne på Breth Hansen, der har uhyre billige priser, men også mange
ulykkelige eks.-kunder.
Se dette link om dyrlæger
:http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=41&cat=4

Læs evt. dettte link om kastration :
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/category_index.php?cat=8

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Ragna

Dato : 31-01-04 13:36

Dyrlæge-linket duede ikke, forhåbentlig er dette bedre:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/category_index.php?cat=4
--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Leyna

Dato : 31-01-04 14:15

On Sat, 31 Jan 2004 10:42:50 +0100, Rasmus MB
<rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Nogle der kan anbefale en god dyrelæge i Randers/djursland/ området?

Vi bruger dyrlægen i Allingåbro, og er ganske godt tilfredse med dem.
Man få altid en pæn behandling.

>Og så lige et tabu-spørgsmål til sidst, hvad ligger prislejet ca. på for
>en kastration af hankat?

Jeg spurgte om pris sidst jeg var der, og jeg mener at det var ca. 600
kr. for øremærkning og kastration... Det _kan_ ha' været 800 kr. Nu
kommer jeg pludselig i tvivl, men det ligger deromkring.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 31-01-04 14:44

Rasmus MB skrev i en meddelelse...

> Nogle der kan anbefale en god dyrelæge i Randers/djursland/ området?

Jeg vil på det varmeste anbefale min dyrlæge i Randers, Erik Garbus fra
Vorup Dyrehospital. Jeg syntes han virkede lidt brysk første gang jeg var
til konsultation hos ham, men det var kun indtil han var sikker på at jeg
var en seriøs og omsorgsfuld katteejer, efter det har vi gået rigtigt godt i
spænd, og han har speciale i katte og hunde. Du kan læse lidt på hjemmesiden
her: www.vorupdyrehospital.dk
Hvis du har andre spørgsmål om dyrlægen, må du gerne skrive til mig privat.

> Og så lige et tabu-spørgsmål til sidst, hvad ligger prislejet ca. på for
> en kastration af hankat?

Nu har jeg kun prøvet at få neutraliseret en hunkat hos ham, men der lå
prisen på omkring 1200 kroner, inklusive øremærkning, så du kan nok godt
regne med at prisen for hankatte er en del billigere.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 31-01-04 20:51

Rasmus MB wrote:

> Nogle der kan anbefale en god dyrelæge i Randers/djursland/ området?

Hvis Århus ikke er for langt væk, er jeg selv meget glad for Åbyhøj
Dyreklinik. <http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/>

> Og så lige et tabu-spørgsmål til sidst, hvad ligger prislejet ca. på for
> en kastration af hankat?

Jeg gav vist nok ca. 2200,- for kastration og øremærkning af en hankat
og en hunkat, men jeg tror at hunkatten stod for den største del af
regningen.
Udover at få arbejdet gjort, får du også gode råd og de lader til faktisk
at "give a damn".

Ulrik Magnusson