Hvilket senserprogram kan man stole på?
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 10:17

Hvilket sensorprogram kan man stole mest på?

1. Sisoftware Sandra 2004 som viser; CPU 1 temperature 25 °C

2. AIDA32 som siger; Motherboard 23 °C (73 °F)
CPU 38 °C (100 °F)

Eller

3. MBM 5 som siger; CPU 22 °C og Case 37 °C

Det er lidt forvirrende med disse forskellige resultater, hvad skal man tro
mest på?

Mvh. Finn Holbek

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-01-04 11:39

On Sat, 31 Jan 2004 10:16:54 +0100, Finn Holbek wrote:

> [...]
> 3. MBM 5 som siger; CPU 22 °C og Case 37 °C
>
> Det er lidt forvirrende med disse forskellige resultater, hvad skal man tro

Det ser ud til at sensorerene er "byttet rundt" med MBM og at Sandra vælger
den forkerte sensor. Aidas bud er helt klart det bedste... og eneste
realistiske.

Case-/systemtemperaturen ligger typisk 2-5 grader over rumtemperatur.
CPU'en ligger vel fra ca 40 og op efter.

Kik i BIOS'en så får du den rigtige aflæsning.

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 12:04

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> CPU'en ligger vel fra ca 40 og op efter.
>
> Kik i BIOS'en så får du den rigtige aflæsning.

Hej
Lyder fornuftigt nok.

Synes i øvrigt ikke at jeg har kunne finde temperaturmåling i BIOS..?

mvh. Finn

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-01-04 12:45

On Sat, 31 Jan 2004 12:03:54 +0100, Finn Holbek wrote:

> Lyder fornuftigt nok.
> Synes i øvrigt ikke at jeg har kunne finde temperaturmåling i BIOS..?

Hvilket bundkort har du? Måske der er nogen her der har et magen til og kan
hjælpe lidt på vej. Ellers budre det stå beskrevet i bundkortets manual.

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 14:01

Lars Jørgensen wrote:

> Hvilket bundkort har du? Måske der er nogen her der har et magen til
> og kan hjælpe lidt på vej. Ellers budre det stå beskrevet i
> bundkortets manual.

Hej Lars
det hedder MD - 5000 M- ATX, og er baseret på et SIS 648 Noth Bridge &963
South Bridge Chipset.
Bios er Phoenix 6.00 PG.

Mvh. Finn

Fra : Allan / Kolding

Dato : 31-01-04 19:31

> det hedder MD - 5000 M- ATX, og er baseret på et SIS 648 Noth Bridge &963
> South Bridge Chipset.
> Bios er Phoenix 6.00 PG.

MD 5000 er et Medion bundkort.
Sidder i Medion MD8000XL og MD8008XL pcérne.
Det er MSI som har lavet det og hedder
MSI MS 6701.( Står somregel på label på bagsiden af bundkort )

Der er ingen tempraturvisning i Bios.( Bios værtion 1.1b )
Jeg har haft sådan et bundkort, som jeg købte løst,
og brugte CPUCOOL som temp.visning.
Det var nu også fordi, at blæseren kun kørte
med 800 omdr.
Med CpuCool kan man selv bestemme, hvornår blæseren
skal gå op i hastighed afhængig af tempratur.
Man kan også clocke gennem dette program, da alt er låst i bios.

Man kan også install. MSI LiveUpdate.
Så får du alle de nyeste drivere ( SIS AGP, Audio, LAN m.m. )
NB. Dog ikke bios )

Min 2,8 / 533 cpu lå på ca. 28-31 grader.
Og bundkortet lå på ca. 32-35 grader.
CPUCOOL og Aida 32 havde ens tempratur.

Link Bundkort manual MD5000 :
http://www.checkmark.dk/sa/download/drivers/medion/motherboard/manual/MD5000%20Mainboard.pdf

Link MSI LiveUpdate :
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_liveupdate.php

Link til CPUCOOL :
http://www.cpufsb.de/CPUCOOL.HTM

Håber det kan bruges.

Allan / Kolding

Fra : Finn Holbek

Dato : 31-01-04 21:07

Allan / Kolding skriver:

> [...]
> Så får du alle de nyeste drivere ( SIS AGP, Audio, LAN m.m. )
> NB. Dog ikke bios )
>
> Min 2,8 / 533 cpu lå på ca. 28-31 grader.

Jeg takker mange gange for dit glimrende svar

Hav en god aften
Mvh. Finn