2 katte 2 kattebakker?
Fra : Ditte Hansen

Dato : 30-01-04 18:48

Hejsa

Overvejer om min Emma skal have en lejekammerat, selvom jeg kun bor på 41 m2
(en 1-værelses).
Synes bare ikke jeg har plads til to kattebakker.
Er to katte lig med to kattebakker?

Hilsen Ditte

Fra : Axelgaard

Dato : 30-01-04 18:54

"Ditte Hansen" <ditte@bog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
m2
> (en 1-værelses).
> Synes bare ikke jeg har plads til to kattebakker.

Der bliver du nok nødt til at prøve dig frem - der er ikke et entydigt svar
på det :( Det er i hvert fald hvad jeg har kunne læse mig frem til...

Fra : Marianne Juul

Dato : 30-01-04 19:03

Ditte Hansen wrote:
> [...]
> på 41 m2 (en 1-værelses).
> Synes bare ikke jeg har plads til to kattebakker.

Hej Ditte

En kattebakke er nok til 2 katte.

mvh
Marianne

---

Fra : Maria Hansen

Dato : 30-01-04 20:07

Hej

Jeg har 3 katte. De bruger kun en bakke, med noget godt kattegrus. Og
med jævnlig tømning og rensning, så er der ikke noget problem. Så en
bakke er nok til to...vil jeg mener.

Har aldrig haft problemer med 3 katte til en bakke. Men nu foder jeg min
engle med mad fra dyrlægen, så de går ikke meget på kattebakken.

knuz maria og Toffiee, Lunte samt Flomse

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 19:59

> [...]
> (en 1-værelses).
> Synes bare ikke jeg har plads til to kattebakker.

Hej Ditte, jeg gi'r Axelgaard ret.
DET kan man ikke vide på forhånd.
Det kommer an på ....................
bl.a. kattenes sind, væsen, temperament, indbyrdes forhold. Altså, du
KAN IKKE vide det på forhånd. Det er MIN erfaring.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Juul

Dato : 30-01-04 20:28

Helle Larsen wrote:
> [...]
> bl.a. kattenes sind, væsen, temperament, indbyrdes forhold. Altså, du
> KAN IKKE vide det på forhånd. Det er MIN erfaring.

Hejsa

Ok, mit ret korte og kontante svar var ud fra min egen erfaring, og der har
ikke været problemer med at 2 katte skulle dele bakke. Andre jeg kender med
2 katte har også nok i en bakke, men det kræver selvfølgelig at man oftere
renser bakken.
Men Helle, du har selvfølgelig ret i at der KAN være tilfælde hvor kattene
ikke vil dele bakke, det har blot ikke være min egen erfaring

mvh
Marianne

---

Fra : Kate

Dato : 30-01-04 21:58

"Ditte Hansen" <ditte@bog.dk> wrote in

> Er to katte lig med to kattebakker?

Ikke nødvendigvis. Jeg har 3 bakker til 4 katte, min mor har faktisk
kun 2 bakker til 5 katte, så det er meget individuelt hvor sarte
misserne er. Selvfølgelig kræver færre bakker til flere katte oftere
rensning.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 30-01-04 23:41

On Fri, 30 Jan 2004 18:47:41 +0100, "Ditte Hansen" <ditte@bog.dk>
wrote:

>Er to katte lig med to kattebakker?

Ikke nødvandigvis. Jeg har nu tre katte og de deles pænt om en bakke.
Det skal så lige siges at de også har adgang til naturen, og dér
bliver der oftest besørget.
Dog måtte jeg, da jeg fik kat nr. 2 sætte en ekstra bakke op, da den
nye kat var urenlig og ikke ville gå på bakken. Da jeg så havde to
bakker, så kunne de pludselig godt deles. Så blev der gjort stort i
den ene og småt i den anden. Katte er lidt til en side!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 02:05

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Da jeg så havde to
> bakker, så kunne de pludselig godt deles. Så blev der gjort stort i
> den ene og småt i den anden. Katte er lidt til en side!

Den kender jeg også godt *S*
Sådan var det også med Melissa og hendes to første samlevende børn,
ganske smart kan man sige
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Leyna

Dato : 31-01-04 09:31

On 31 Jan 2004 02:04:58 +0100, Henrik Pedersen <misbams@edb.inv>
wrote:

>Den kender jeg også godt *S*
>Sådan var det også med Melissa og hendes to første samlevende børn,
>ganske smart kan man sige

Indtil for ganske nylig var der så stort set aldrig noget i bakken,
for de to damer foretrak at gå udendørs, når de skulle besørge, men
efter at vi har fået den lille Buster, så besørger de pludselig alle
tre i samme bakke. Nu ser det ikke ud som om nogen af dem går ud mere.
Katte er lidt til en side!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ditte Hansen

Dato : 31-01-04 10:07

Tak for alle svarerne.

Jeg vil ringe til kattens-værns internat her i Randers på mandag.

Der var godt nok ingen katte ifølge deres hjemmeside. Men jeg tror nu jeg
vil ringe til dem.

Hilsen Ditte

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 31-01-04 14:50

Ditte Hansen skrev i en meddelelse...

> Jeg vil ringe til kattens-værns internat her i Randers på mandag.
>
> Der var godt nok ingen katte ifølge deres hjemmeside. Men jeg tror nu jeg
> vil ringe til dem.

Hej Ditte

Der er faktisk en kat i følge deres hjemmeside, lille Misse som er en rigtig
dejlig pige, men det er en god ide at ringe for at være på den sikre side.

De har haft nogle problemer med reparation af deres digitalkamera så
misserne er ikke blevet opdateret siden før jul hvor yours truly
fotograf-frivillig var nede og hjælpe med tekst og billeder.

Sagt på en anden måde, sidste år i maj var jeg faldet for en dejlig
rød-creme Maine Coon på internat-siden, da jeg så kom ned for at se på ham,
var han selvfølgelig forlængst væk - fordi de ikke havde haft tid til at
opdatere hjemmesiden - og jeg endte med at komme hjem med Devi i stedet for.

Så det er altså farligt at besøge dem

Mvh Tina - og internattøs Devi (der er meget godt tilfreds med tilværelsen
nu)
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 13:50

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> [...]
> efter at vi har fået den lille Buster, så besørger de pludselig alle
> tre i samme bakke. Nu ser det ikke ud som om nogen af dem går ud mere.

Jow tak...*GG*

Melissa ville partout lukkes ud så hun kunne gøre det udenfor også
selv om det var rigtig koldt..*brr*
Og hvor fedt er det lige at vente først min 5 minutter på at damen får
taget sig sammen til at dabbe ud, så vente yderligere 5 - 10 minutter
på at hun bliver færdig og vil ind igen. alt imens man står i døren og
klaprer tænder og knoglerne rasler sig blå...;-/