Ny maskine til datteren
Fra : Ejnar

Dato : 30-01-04 17:24

Hej alle,

Jeg skal have købt en "nr. 2 maskine" som min datter skal bruge til word,
internet og spille på (sims, simcity, NSF, -og måske skal faderen spille
MOHAA og Mafia...).

Jeg har et kabinet med strømforsyning (fra en P4 1,8 som er død), cdrom,
cdbrænder, mus, højtalere, tastatur og et GF3TI200 grafikkort liggende i
skuffen. Hvilke stumper skal jeg ellers købe for at få en fornuftig maskine?
Prisniveau 2-4.000,-

mvh ejnar

Fra : Helmar

Dato : 30-01-04 21:44

en 2 - 2,5 celeron, 512 ram og et beder GFX kort vil jeg sige, man kan få et
GForce FX 5600 til en rimlige pris idag.

Henrik

Fra : Jens Gregersen

Dato : 31-01-04 02:10

> en 2 - 2,5 celeron, 512 ram og et beder GFX kort vil jeg sige, man
> kan få et GForce FX 5600 til en rimlige pris idag.

Der er jeg så overhovedet ikke enig! Celeron er stort set ubruelig til andet
end kontorarbejde.

Derimod ville jeg anbefale dig følgende:

Abit NF7 (evt. -S) til ca. 700,-
Barton 2500+ til ca 700,-
512mb pc3200 ram til ca. 700,-

Så er du på lidt over 2000,-

Se hvor tilfreds du er med grafikken på dit nye system. Ellers vil jeg
anbefale dig at købe et Radeon 9600 Pro, der kan fås til lidt over 1000,-
(hvis ikke man kan finde et under)

Jeg håber at du kan bruge dette :)

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Leony

Dato : 31-01-04 10:38

In news:401b004e$0$27302$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
Jens Gregersen <jgFLODHEST@stofanet.dk> typed:

> Der er jeg så overhovedet ikke enig! Celeron er stort set ubruelig
> til andet end kontorarbejde.

Det vil jeg også mene.

> Derimod ville jeg anbefale dig følgende:
> Abit NF7 (evt. -S) til ca. 700,-
> Barton 2500+ til ca 700,-
> 512mb pc3200 ram til ca. 700,-

Udemærket forslag.
RAM kunne dog være 2*256 MB i stedet for, så man kan udnytte Dual
Channel RAM.

Køleren kunne være en Spire WhisperRock IV til 99,-
God ydelse for små penge og så er den rimelig stille.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/