Ubalance hos kat
Fra : Lene Hansen

Dato : 30-01-04 17:14

Jeg har haft en kat op til en uskyldig tandrens i onsdags. Den var
selvfølgelig noget fortumlet af narkosen, da den kom hjem samme dag.
Men, i går blev den ved med at ryste på hovedet og kradse i det ene øre. Og
når den rystede på hovedet tumlede den fuldstændig rundt og faldt og kunne
slet ikke holde balancen. Jeg ringede til dyrlæge og fik at vide det var
narkosen og at hun skulle have lidt smertestillende. I dag er det lige
slemt, det er tydeligt at katten er svimmel og usikker på benene og falder
stadig når hun ryster på hovedet. Hun har intet spist siden i tirsdags. Jeg
har ringet til dyrlægen i dag igen, og talt med hende der har ordnet
tænderne i onsdags. Jeg får så at vide at hun har renset ørene på katten!! -
og at jeg skal tvangsfodre den og jeg skal dryppe øret. Det prøver jeg også
på.
Nu er jeg lige kommet hjem og det er tydeligt at der er noget galt med øret
og den kan stadig ikke holde balancen. Og den har det skidt.
Køre jeg til dyrlæge nu, så kommer jeg ind til den dyrlæge der ordnede ørene
på hende, og jeg vil ikke op til hende mere. Min egen teori er at hun har
stukket hul på trommehinden og nu er jeg meget usikker på om det er klogt at
dryppe øret, hvis der er hul. Det er helt klart at dyrlægen har lavet "et
eller andet galt" for der var intet galt med katten inden den kom til
dyrlægen.

Her har jeg lige holdt en pause og har ringet til dyrlægen igen. Og hun
snakker udenom når jeg spørger om hun mener hun kan have fået stukket hul på
trommehinden. Men hun vil dog ikke udelukke det. Får en tid til i morgen
hvor det gudskelov er en anden dyrlæge. Faktum er at katten fejlede intet
inden den kom til dyrlægen og er nu meget syg eller har i hvert fald meget
ondt og så er der det med den balance. Katten skulle skifte til noget
penicillin (jeg tilfældigvis havde herhjemme) og jeg måtte endelig ikke
dryppe øret - og det er jo allerede gjort efter ordre i morges. Har jeg
skadet mere ved det?

Jeg er bare så bekymret, men samtidig er jeg bare så vred. Det er
menneskeligt at fejle, men det er sgu så synd for katten og jeg føler lidt
det er min skyld, når jeg ser på katten. Har så dårlig samvittighed over jeg
har afleveret en rask kat, og den nu er så elendig, bare fordi den har fået
renset ører. Spekulerer også på om der er sket andet deroppe som jeg ikke
ved noget om. Er katten kommet til skade på en eller anden måde? Jeg tænker
igen på det med balancen. Ja, tankerne er mange

Trængte bare til lidt luft for dette, da jeg bekymre mig helt vildt. Og har
nogen prøvet noget lignende. Hvis det er en sprængt trommehinde, er det med
balancen så normalt? Og hvordan er fremtidsudsigterne?

Det er en af mine perserkatte, min lille kælepotte Frederikke, det er gået
ud over. Har en tid i morgen 8.45, så det bliver en lang søvnløs nat.

Lene

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-01-04 17:29

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> writes:

> Trængte bare til lidt luft for dette, da jeg bekymre mig helt vildt. Og har
> nogen prøvet noget lignende. Hvis det er en sprængt trommehinde, er det med
> balancen så normalt? Og hvordan er fremtidsudsigterne?

Kan desværre ikke tilbyde andet end et cybertrøstekram og overbringe
et stort trøstespinbrum med pandeslik af Anastacia

> Det er en af mine perserkatte, min lille kælepotte Frederikke, det er gået
> ud over. Har en tid i morgen 8.45, så det bliver en lang søvnløs nat.

Vi krydser også lige fingre og poter for at det "bare" går i sig selv
igen, når i har været afsted i morgen..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Brian Olesen

Dato : 30-01-04 17:36

Hejsa
Efter Zimbas opperation forleden har han også stor mistro til dyrlæger, så
han vil meget gerne overbringe sine varmeste forhåbninger om et godt
resultat.
Ballancecenteret sidder jo der inde i øret, men hvis det ikke er vildt
beskadiget tror jeg nu nok, at den kære mis vil komme sig over denne her
grimme oplevelse.
Nerver vokser da heldigvis. Jeg har prøvet på egen krop, at få punkteret en
nerve til hånden af et fjols på sygehuset, der skulle tage en blodprøve på
mig. Der gik 4 uger, så var det helt væk igen uden men, men ved selvfølgelig
godt, at det slet ikke er det samme.

Kh. Brian, Zimba

Fra : Doris

Dato : 30-01-04 18:04

Hej Lene.
Har hun ikke fået for meget narkose siden det er galt med balancen, måske
er hun også svimmel og derfor går og ryster med hovedet, de små kræ ved jo
ikke bedre. Held og lykke med imorgen.
Doris.

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-01-04 18:43

Narkosen har jeg også tænkt på, men nu hentede jeg katten ret hurtigt og der
var hun allerede vågen, så det har hun vel ikke. Hun er blevet behandlet ved
8-9 tiden og jeg har hentet hende 11.30.

Jeg er ikke i tvivl om at hun er svimmel, for hun kan ikke lide jeg tager
hende op, og hun er meget usikker på benene.

Nu er der det at hun kradser i den ene øre - eller har gjort og hun "hænger"
med det øre, så derfor er min egen teori, at det er i øret der er noget
galt. Øjet i samme side løber også lidt i vand.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 20:07

> [...]
> med det øre, så derfor er min egen teori, at det er i øret der er noget
> galt. Øjet i samme side løber også lidt i vand.

Jeg ved det ikke, Lene, desværre ved jeg slet ikke noget, men jeg tænker
MEGET på Jer. Og krydser fingre for Jer. Og håber du kommer til en
rigtig GOD dyrlæge i morgen tidlig.

Et enkelt Spørgmål. Havde DU bedt dyrlægen om at rense ører på katten ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-01-04 20:41

Nej, jeg havde IKKE bedt om at der blev renset ører. Ugen forinden havde jeg
fået hende og mine andre katte, fået en indsprøjtning mod øremider, som jeg
gør et par gange om året og umiddelbart havde katten ikke øreproblemer, men
dyrlægen syntes der var så meget snask i at hun havde renset dem. Min mening
er så at når katten er bedøvet, så kan den jo ikke sige fra hvis hun får
stukket for langt ind. Vi mennesker ved jo hvor ondt det gør hvis man får
ramt for langt ind i ens eget øre.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 20:24

> Lene Hansen skrev:
> Narkosen har jeg også tænkt på, men ......................

Hej Lene igen.

Og så er der jo også denne dyreklinik, som bliver anbefalet her over
"siderne", det kan være, at der også er VAGTORDNING der. Prøv da at ringe.

Husum Dyreklinik, Brønshøj
Beskrivelse: Marianne Rasmussen, Frederikssundsvej 326, 2700 Brønshøj,
Tlf: 38287712, Web: http://www.husumdyreklinik.dk

De har fået følgende kommentarer med på vejen fra vores brugere:

Mette B. Rahm -
Husum Dyreklinik har helt klart fortjent 5 poter ! Det er dejligt at
komme hos en dyrlæge der har check på alt vedr. vores dejlige katte. Som
opdrætter er det specielt rart at vide at når jeg har haft killinger til
helbredscheck hos dem, så ved jeg at havde der været noget galt med
killingen var det fundet - de er meget grundige ! Som udstiller er
det rart altid at kunne ringe til dem om spørgsmål vedr. attester når vi
tager på udstillinger, de har bare check på det ! Helt klart 5 poter

Stina Hofmann -
Jeg har brugt Husum Dyreklinik efter Grit Wessels anbefaling i
nyhedsgruppen og er meget tilfreds. Både hvad angår undersøgelse,
rådgivning og personalets væremåde.

Grit Wessel -
Husum Dyreklinik har helt klart fortjent at få fem poter. Som
opdrætter/udstiller er det specielt rart, at de ud over at være gode til
katte, også kender alle de attester osv. man skal bruge til
avl/udstilling.

Denise Reindel -
Ved ikke rigtigt hvor mange stjerner, da jeg kun har brugt Marianne 4-5
gange, og måske er for lidt til at bedømme ordentligt. Hun virker yderst
professionel, er vist dyrlæge for Inges Kattehjem også og ved utroligt
meget om katte. Har virkelig godt tag på mine katte. Det er i denne
forretning jeg køber W/D og bestiller specielle ting, og personalet er
rigtig flinke.

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 20:16

> [...]
> når den rystede på hovedet tumlede den fuldstændig rundt og faldt og kunne
> slet ikke holde balancen. Jeg ringede til dyrlæge

Hej Lene igen, kan du ikke ringe til dyrlægevagten NU og spørge, om det,
som der er tale om, om det er farligt, om det kan vente til i morgen, og
så videre ??????

Og hvis ikke DEN dyrlægevagt, så en anden dyrlægevagt. Her er et nummer
på en dyrlæge, og der er i hvert fald vagtoplysninger på telefonen. 55
45 91 05 og 58 19 14 20 (samme dyrlægevagtordning). Du behøver jo ikke
at sige, hvor du har num-meret fra. Jeg ved ikke, hvor du bor, men du
har da ret til at RINGE og SPØRGE til råds. Og ellers må de "hoveder" jo
selv sige til (eller fra).

Fra : Lene Hansen

Dato : 30-01-04 20:48

Desværre bor jeg meget langt fra, så det er alligevel umuligt for mig at
køre. Umiddelbart slapper katten lidt mere af nu. Jeg har puttet den lidt
med en varmepude, så den fik lidt varme og den har lagt sig til at sove i en
mere "normal" sovestilling, og for første gang meget længe har den spundet
lidt da jeg kælede den lidt. Det er tydeligt jeg ikke skal røre dens hoved,
og det er tydeligt den bliver svimmel når den bevæger hovedet.
Jeg er nok så tryg ved det lige nu, at jeg venter med at foretage mig mere
til i morgen tidligt, med mindre der da pludselig sker noget så det
forværres, for så er det af sted til en dyrlægevagt, ingen tvivl om det.
Men natten vil være en af dem, hvor der soves på albuerne.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 30-01-04 21:56

> [...]
> forværres, for så er det af sted til en dyrlægevagt, ingen tvivl om det.
> Men natten vil være en af dem, hvor der soves på albuerne.

Jamen Lene, jeg mener bare, at du kan RINGE og SPØRGE en god dyrlæge til
RÅDS. Ikke KØRE i første omgang. Du kan godt ringe til een, som bor
langt væk, og så hvis det viser sig, at du SKAL, at så kan du køre til
en, som IKKE bor så langt væk.

Håber, at det går Jer godt.