Min 4U billig server.
Fra : Benjamin

Dato : 30-01-04 10:05

Da vi skulle bruge en billig fil server til jobbet bygget jeg følgende

Chiftech 4u (lang model)
Intel S875WP1-E (den med 6x sata)
Intel P4-3000mhz (800 bus)
2 gb Kingston ram (4x 512)
2x Segate 80 gb (RAID1 sys)
4x Maxtor 120 gb (RAID1+0 data)
Skuffer til diske med blæsere

Pris (ex diske) 11.000,- (med moms)

Serveren køre Novell Netware og køre dvs service for IT-afdelingen og har
mulighed for at udvides med 4x diske til
ok løsning som godt kan forslås
Vi kan hive med ca 8mb/s fra den og det er ok for os.

Hvad syntes i ?? ris/ros modtages gærne

MvH
Benjamin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-01-04 10:38

Benjamin wrote:
> Pris (ex diske) 11.000,- (med moms)

Prisen kan man ikke klage over :)

> Serveren køre Novell Netware og køre dvs service for IT-afdelingen og har
> mulighed for at udvides med 4x diske til
> ok løsning som godt kan forslås
> Vi kan hive med ca 8mb/s fra den og det er ok for os.

Well, i burde nu kunne hive 10mb/s fra den, hvis den kører med DMA
på harddiske og netkortet er ordentligt understøttet.. samt
naturligvis at netværket er i orden.

Jeg kan ihvertfald hive med 10,5meg/sec på min lille VIA-C3 maskine,
så burde sådan et dyr da også kunne det men det er naturligvis
også afhængig af hvor mange klienter der er på, og hvor effiktiv
Netware er ved filoverførsler.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 30-01-04 17:56

ja og jeg kan hive 6,8M/s ud af min dual PPro 200 Mhz
Med scsi diske i på 10K omdr/min
og den har kostet næsten ingenting
men den der mamut maskine burde køre på 1Gb netværk.
således at der mindst er 10 maskiner der kan suge 8 Mb/sek.

Jens

Fra : Benjamin

Dato : 03-02-04 09:58

Der har også været et problem med noget link fra hub til hub.

efter den kom ned og køre drift i serverrum så er der kommet en del mere
kraft på....

Bejamin

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> wrote in
message news:401a8cab$0$95048$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : brian

Dato : 07-02-04 20:26

On Tue, 03 Feb 2004 09:57:36 +0100, Benjamin wrote:

> Der har også været et problem med noget link fra hub til hub.
>
> efter den kom ned og køre drift i serverrum så er der kommet en del mere
> kraft på....
>
> Bejamin

HUB ??
Du vil da ikke sige at i bruger 100mbps hub's i jeres net.
Og flere lag hub/switches skulle da kun være nødvændigt hvis i kører
over flere etager ?
Overvej en ordenlig switch til serverrummet med GB interfaces til
serverne, og hvis i har switches i hvert kontor, så overvej switches med
1 gb port mod serverrummet.

/brian

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-01-04 03:29

> og hvor effiktiv
> Netware er ved filoverførsler.

Dér har jeg aldrig haft problemer - tvært imod.

--
Mvh. Jesper