Gamle telefonbøger KTAS
Fra : Sven Trønning

Dato : 29-01-04 23:28

Hvor kan man se i gamle telefonbøger for KTAS området Storkøbenhavn og
Glostrup, Rødovre det nuværende område 02?
De drejer sig om tidsrummet 1950-1965.
Jeg er klar over at det kan man på Det Kongelige Bibliotek, men hvor ellers.
på forhånd tak

Svenn Chr. Trønning

Fra : N/A

Dato : 30-01-04 01:46

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-01-04 01:46

Poul Erik Jensen skrev bl.a.:

> "Sven Trønning" <sct@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Stadsarkivet på Kbh. Rådhus har dem.

Det samme har Post & Tele Museets bibliotek i Valkendorfsgade.
Et besøg dér kan (også) anbefales, men man skal vist nok anmelde
sin ankomst i forvejen; i modsætning til på selve museet.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-01-04 01:03

prove www.kb.dk

Hugh W

--

Danish genealogy - dansk genealogi
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html

Fra : N/A

Dato : 30-01-04 02:04

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-01-04 02:04

"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> wrote in message news:bvc7ls$qa2ro$1@ID-155602.news.uni-berlin.de...
> "Hugh Watkins" <hugh_watkins@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor Hugh?
>
> De har sikkert bøgerne, men vel ikke online?
>
> Så vil jeg i hvert tilfælde gerne have et link

det beste kilde er ikke online
http://www.kb.dk/

prov rex

Resultat for søgningen: Fritekst= ( telefonbog )
Kjøbenhavns Telefon Aktieselskab Navnebog, Sjælland. / Kjøbenhavns Telefon Aktieselskab 1960-1979

Kjøbenhavns Telefon Aktieselskab Fagbog / Kjøbenhavns Telefon Aktieselskab 1960-1987

og flere

Resultat for søgningen: Fritekst= ( kj|benhavns telefon aktieselskab );

Post 1 - 20 af 40

hugh W

Fra : Erik Hemming Johanse~

Dato : 30-01-04 07:13

Hej Svenn

Landsarkivet for Sjælland m.m. (Jagtvej) har også gamle telefonbøger, helt
fra start af og til idag. (Skal bestilles på hvid bestillingsseddel)

Mvh.
Erik

Fra : Hanne J

Dato : 30-01-04 17:19

"Erik Hemming Johansen" <ehjo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Landsarkivet for Sjælland m.m. (Jagtvej) har også gamle telefonbøger, helt
> fra start af og til idag. (Skal bestilles på hvid bestillingsseddel)

Ja, men Sven, du kan også foruden KTAS- bøgernese alle de lokale
telefonbøger på Københavns Kommunes Hovedbibliotek.

Hanne Jespersen
husk ved direkte mail at slette"ikkeher" i e-mail adressen

Fra : Sven Trønning

Dato : 31-01-04 10:20

Mange tak til alle.
Jeg var ikke klar over at der var så mange muligheder for at se dem.

Landsarkivet og KBN hovedbibliotek er fin for mig.

Svenn Chr. Trønning

Fra : Hanne J

Dato : 31-01-04 13:11

> [...]
> Jeg var ikke klar over at der var så mange muligheder for at se dem.
>
> Landsarkivet og KBN hovedbibliotek er fin for mig.

På hovedbiblioteket står bøgerne fremme - det gjorde de i al fald, da jeg
brugte dem for en del år siden - mens de på Landsarkivet sikkert skal
bestilles, men jeg er ikke helt sikker på, om de står i magasinerne med
publikumsadgang. Det er der sikkert andre, som ved mere om - i hvert fald på
Landsarkivet

Fra : Erik Hemming Johanse~

Dato : 01-02-04 02:11

Hej Hanne

Telefonbøger skal bestilles på hvid bestillingsseddel, det er ikke alle år
vi har.

Mvh
Erik

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-02-04 13:21

> Telefonbøger skal bestilles på hvid bestillingsseddel,
> det er ikke alle år vi har.

På Rådhuset, Stadsarkivet står alle år fremme - svjh med enkelte huller
i årrækken op til 1920erne, men komplet 1950 og frem - om enkelte er
noget mishandlede (ligger i papkassette).

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-02-04 16:59

"Poul Erik Jensen" <noreply@null.dk> wrote in message news:bvir4h$skdgs$1@ID-155602.news.uni-berlin.de...
> [...]
> i årrækken op til 1920erne, men komplet 1950 og frem - om enkelte er
> noget mishandlede (ligger i papkassette).

in my email today from www.kb.dk Smårtykssamlingen.

Vi har ingen trykte skattelister i
Smårtykssamlingen.
Du skal henvende dig
til Statens Arkiver for at se dem.

Den første telefonbog fra KTAS er fra 1883.

Hugh W

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 25-02-04 22:26

Hej Nyhedsgruppe.

Da jeg læste denne streng af meddelelser, kom jeg til at tænke på om det er
muligt at hente oplysninger om en persons adresse hvis denne ikke havde
telefon.
Det er klart at personer med telefon vil kunne findes i telefonbøgerne, men
hvis denne person ikke havde telefon finder der så andre
adresseregistreringer?
Jeg er specielt interesseret i at finde frem til min mormors adresser i
København. Hun var født i 1917, men jeg ved ikke om de havde telefon.

Jeg har desværre ikke kunne finde frem til oplysninger i folketællingerne.
Nogle gode idéer??

Med venlig hilsen
Wendy Stæhr Rasmussen
wma@tdcadsl.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 26-02-04 01:17

"Wendy Stæhr Rasmussen" <wma@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hvis denne person ikke havde telefon finder der så andre
> adresseregistreringer?

Ja, op til folkeregisterts indførelse i 1924 registrerede politiet alle
halvårligt og ved flytning på kort, der kan er ordnet alfabetisk
indenfor hvert politidistrikt. Disse kort findes filmet på Stadsarkivet.
Din mormor vil dog være opført på forældrenes kort.

Hvis en af forældrene er døde inden 1924 vil denne stå i politiets
dødeliste - og kortet vil være "udtrukket" og kan findes på LAK,
Jagtvej.

Efterhånden er disse resourcer vist både tilgængelige på rådhuset og
Jagtvej.

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 28-02-04 19:40

Tusinde tak for hjælpen Poul Erik.
Jeg ved at min mormor boede hos sin mormor, så jeg formoder at hun vil stå
anført herunder og ikke under sin egen mor.
Jeg ved dog ikke om hun var adopteret af sin mormor eller om mormor'en bare
har overtaget hende idet der ingen far var.

Jeg vil prøve at søge på Stadsarkivet næste gang jeg kan tage en fridag fra
jobbet.

Med venlig hilsen
Wendy Stæhr Rasmussen
wma@tdcadsl.dk