Find kolonne navn
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 22:13

Hej

Jeg har en tabel i min database, men kender intet hvor mange kolonne der er,
samt dets type.
Er der nogle måder at få information ud af databasen ??
Databasen type er SQL 2000

Mange tak på forhånd

N9

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 22:46

Var lidt hurtig på attrækkeren, havde ellers søgt hele dagen i dag, men når
man nu kommer hjem til sin super computer, give det gevinst
Her er løsning

Set objRS = objConn.Execute( "SELECT * FROM " & strTabel )
For i = 0 To objRS.Fields.Count - 1 Response.Write(objRS(i).Name & "" )
Next

Og kan findes på http://asp-faq.dk/article/?id=72

Men en anden tanke slog mig lige, kan man så finde alle tabeller i ens
database????

Mvh

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-04 00:09

N9 skrev:

> Men en anden tanke slog mig lige, kan man så finde alle
> tabeller i ens database?

Jep:

SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES

Se mere om de forskellige INFORMATION_SCHEMA-views i BOL.

> ???

De her blev til overs.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til