Varm støvler?
Fra : Liz B.

Dato : 29-01-04 21:11

Okay, people. Jeg har brug for hjælp!
Jeg står over for at skulle købe støvler - varm-, vandtæt-, halmtæt-,
svedefri fødder-, nemt at kom ind i-, helårs, ride-og stald støvler. Mange
krav til et par støvler, det ved jeg, men hvad bruger I andre for at holde
fødderne varm og tør? Er der nogle som nogen kan anbefale? Alle krave skal
opfyldes, prisen er ingen problem. (Fødselsdag snart Skal være en kort
model. Skal kunne bruges til ridning, stald arbejdet og gå efter hestene
uden at fødderne gør ondt, og gerne med stålkappe (2 ung plage i stalden).

Mange forventningsfulde hilsener Liz

Fra : skingur

Dato : 30-01-04 08:36

"Liz B." skrev d. 29-01-04 21:11 dette indlæg :
> Okay, people. Jeg har brug for hjælp!
> Jeg står over for at skulle købe støvler - varm-, vandtæt-, halmtæt-,
> svedefri fødder-, nemt at kom ind i-, helårs, ride-og stald støvler.

*gg* hvis du finder dem, må du endelig sige til!

Men hvis de skalkunne bruges både sommer og vinter... tjaaaeee... luksus
gummistøvler i åndbar kvalitet. Sokker i om vinteren. Evt. med
stålsnude... nej, så blir de for varme om sommeren...

Hvis prisen ikke er noget problem, ville jeg nu nok købe et par til
sommerbrug og et par til vinterbrug. Der er mange lækre staldstøvler i
forretningerne - med gummifod, gode såler og læder resten af stederne.
med snøre ganske vist...

Jeg har brækket en tå så jeg går i sikkerhedstræsko hele tiden! (De
passer SÅ godt til weekendens lange kjoler!)Men ellers bruger jeg et par
rigtig gode røjsere, jeg kan have store uldsokker i. Sokkerne var
oprindeligt en størrelse 46, der nu er krympet til en 37, så de er
dejlig varme! Træskoene er gode med unghestene, og jeg kan gå temmelig
langt i dem uden at få ondt i fusserne.

Men jeg håber da du får andre og bedre svar end mit

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-01-04 08:57

Liz B. wrote:
> [...]
> uden at fødderne gør ondt, og gerne med stålkappe (2 ung plage i stalden).

Jeg bruger Jodphur støvler med stålsnude året rundt. De er ihvertfald
nemme at komme i og ud af.

Men de kan måske være lidt for kolde for nogen, sådan nogle dage som nu
hvor der fryser 7-10 grader.

Så måske Jodphur med plads til et par gode sokker?

-dennis

Fra : skingur

Dato : 30-01-04 09:25

"Dennis Thrysøe" skrev d. 30-01-04 08:57 dette indlæg :
> Så måske Jodphur med plads til et par gode sokker?
>
> -dennis

men Dennis, så sopper Liz jo rundt i dem om sommeren...med mindre hendes
fødder hæver rigtig meget når det er varmt *lol*

(går det godt ellers? Jeg har lavet et link til geysir fra min
hjemmeside!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-01-04 10:03

skingur wrote:
> men Dennis, så sopper Liz jo rundt i dem om sommeren...med mindre hendes
> fødder hæver rigtig meget når det er varmt *lol*

Kan man ikke få køle-sokker? Hmm. Så må det jo blive to par støvler...

> (går det godt ellers?

Jeps. Det går fint. Der sker altid noget hos Geysir Heste... ;) Vi har
bl.a taget den nye stald i brug også (eller havde vi ogsp det i sommers?).

> Jeg har lavet et link til geysir fra min
> hjemmeside!)

Cool. Det vælter også ind med folk for tiden. Ca. 20 unikke besøgende om
dagen...

Jeg må have lidt flere billeder på :)

-dennis

Fra : Liz B.

Dato : 30-01-04 20:43

Hej Dennis,

Ja, jeg har brugte jodphur støvler med stålsnude indtil nu, året rundt.
Med bare fødder om sommeren og tykke strømper om vinteren. De holder bare
ikke og bliver alligevel temmelig koldt, især når de bliver våde.
Det skulle gerne være noget åndbare, samt varmt og tørt. Jeg har gjørt
mig de overvejelser på baggrund af helårs erfaringer, og min måde at bruge
(læs misbruge) jodphur støvlerne!!

Hilsen Liz

PS. Skal nok gi' lyd fra mig hvis jeg finder det jeg søger.

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 31-01-04 15:42

Hej Liz
Hvad med et par OLIVER støvler. De er korte og kan tåle lidt af hvert. Der
er stål kappe i og kan bruges i al slags vejr.
Jeg kommer selv et sted, hvor vi næsten alle render med dem året rundt. De
er rigtig gode.
Oliver støvlen kommer fra Australien og her bruger man dem også i 40 graders
varme. De ligger så vidt jeg husker og koster et sted mellem 800 og 1100
kroner.

Mvh Maiken

Fra : Liz B.

Dato : 31-01-04 16:24

Hej Majken

Ja, de er gode, det ved jeg. Men jeg har haft en meget uheldigt oplevelse
med dem. For nogle år siden købte jeg et par til ca. 8-900kr. og mindre end
et år senere, var sålerne ved at gå til. De gik bare i opløsning, ligesom
smuldrede bort!! Jeg gik tilbage til forhandleren som lovet at sende dem
ind. Der var sommerferie og desværre kom de ikke afsted med det samme, og i
mellem tiden blive de helt grøn og muggent, så Eldorado vil ikke have noget
med dem at gøre da de fik dem - de har vist grossist rettigheder i DK.
Resultatet blev at jeg fik et andet (brugte) par fra min forhandler gratis,
også Australisk - Rossi - og dem har jeg også været glad for. De kan bare
ikke holde til så meget - læderet er helt sprækket så vandet/smeltesne løber
ind trods olie behandlinger og læderfedt i ny og næh!
Jeg mailede Oliver co. i australien, men hørt aldrig fra dem. Dårlig
service!!

Mvh Liz

PS Nu er jeg ved at undersøge nogle fra UK til fornuftige penge
www.equitector.co.uk men de har ingen forhandler i scandinavien endnu. Min
forhandler er ret så interesseret.

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 31-01-04 19:39

Ja, det må jeg nok sige - det er da en meget kedelig oplevelse. Det er
noget jeg aldrig har hørt om i den tid jeg har brugt og set støvlerne i
brug. Jeg tror måske du har været meget meget uheldig.
Min søn fik for nogle år siden et par T-Boots også australske, de har været
yderst holdbare, men er også meget dyre, de er nu 2 år gamle og har faktisk
ikke forandret sig. De har de samme gode egenskaber som jeg før har omtalt
om mine egne støvler.
Prøv at se på disse hjemmesider:
www.tboots.com.au - her kan du få lidt information på den australske
hjemmeside
www.t-boot.dk - her kan du få oplyst forhandlere i Danmark.

Eller hvad med en rigtig Blundstone www.blundstone.com.au dem har jeg
prøvet i australien, er RIGTIG gode, dog ved jeg ikke om man kan købe dem
herhjemme.

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 31-01-04 19:53

Prøv også denne hjemmeside med Blundstone - jeg har søgt lidt på nettet og
fundet ud af at de også forhandler Blundstone herhjemme.
www.downunder.dk/blundstone/
Mvh Maiken

Fra : Anet

Dato : 31-01-04 20:00

(klip)

Jeg har de støvler som jeg ved, at man kan købe i Australien. En af vores
venner købte dem for mange år siden dernede og dernæst fandt vi dem hos
denne forhandler som der er et link til nedenunder her. Jeg har et par jeg
rider med og muger med og så et par som jeg bruger når jeg stikker i et par
cowbukser og farter ind og handler osv. Jeg kan slet ikke undvære mine
støvler og bruger dem både sommer og vinter. Jeg kan gå i dem hele dagen og
syntes at de er hver en krone værd. Mine brune støvler er dem jeg rider med
og har muget mange bokse i. De er vel ca. 5 år gamle nu og de er næsten lige
så pæne som et par nye støvler. Hvis der er nogen der syntes at det lyder
lidt vildt overdrevet så tager jeg gerne et digibillede og sætter i binear.
gruppen så I selv kan se dem.
Jeg kender godt det mærke som du henviser til Liz og dem har jeg hørt noget
lignende om som det du fortæller.

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 31-01-04 20:12

Har selv fundet siden. Synes i øvigt også den er god. Men jeg har fundet ud
af nu, at der er mange der forhandler Blundstone herhjemme og jeg tror da nu
jeg selv vil lægge mig i selen for at få sådan et par.

Fra : Anet

Dato : 31-01-04 20:29

> [...]
nu
> jeg selv vil lægge mig i selen for at få sådan et par.

De støvler kan jeg ihvertilfælde godt anbefale. Jeg har virkelig været glade
for mine to par. Jeg sidder faktisk i skrivende stund og skal have bestilt
et par støvler til min mand også. Han mangler et par til at løbe rundt i når
han bare skal en tur ud. Han har nogle almindelige jophurs som han rider i
og de er ikke værd at gå i i længden.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 31-01-04 20:49

Det har du ret i. Jeg havde selv et par almindelige jophurs for et par år
siden - de røg ud da jeg faldt ned af en trappe der var lidt glat. Mine
nuværende støvler er tilgengæld skridsikre.
Nu håber jeg bare, at du Liz, vil få lidt gavn af dette her skriveri.

God jagt på dine støvler - jeg er i hvertfald gået i gang. Tak - Annette for
din mening.

Mvh Maiken

Fra : Liz B.

Dato : 31-01-04 21:40

Hej Anette og Majken,

Tak for jeres input - rart at vide at det ikke kun er mig der er "kræsen"
mht fodtøj!!

Det er nogle ret lækker fodtøj fra T-boots og Blundstone - vidste
forresten ikke at Blundstone forhandles her i DK. Ja, jeg kender dem godt
fra New Zealand. Modellen jeg brugt i "gamle dage" var bare ikke egnet til
dansk vintre og jeg kender ikke andre modeller.

Eneste minus jeg umiddelbart kan se ved de støvler fra equitector er, at
de er med snør! Jeg er så dovn så dovn. Slip-ons var opfundet til mig -
det er jeg sikker på!

Markedet for stald/ridestøvler er ret så stort og det er svært at vide
hvad der er godt og hvad der er skidt. Det kan være nogle dyrt købte
erfaringer man gøre sig.

Hvis ikke der viser sig noget andet så tror jeg at jeg vil bestille et par
fra equitector. Prisen er heller ikke helt hen i vejret, sammenlignet med
fx Mountain Horse, Mendhl, Blundstone, Oliver etc. Hvis de lever op til alt
hvad producenten siger, så opfylder de mine ønsker - lige bortset fra det
med snørene

Hilsen Liz

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-02-04 12:03

On Sat, 31 Jan 2004 19:38:51 +0100, "Maiken Hejnfelt"
<maiken@hejnfelt.dk> wrote:

>Eller hvad med en rigtig Blundstone www.blundstone.com.au dem har jeg
>prøvet i australien, er RIGTIG gode, dog ved jeg ikke om man kan købe dem
>herhjemme.

   Jeg har et par Blundstone 500 (Unisex) - til den nette pris af
800,- som jeg har købt af en smed der har importeret dem. Men om han
stadig er "in business" det ved jeg ikke lige. Han skoer ikke heste
mere i hvert fald. Men jo - det burde kunne fås i .dk =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anet

Dato : 01-02-04 14:50

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig er "in business" det ved jeg ikke lige. Han skoer ikke heste
> mere i hvert fald. Men jo - det burde kunne fås i .dk =)

Jeg vil tro at du måske har købt dine australske støvler hos dem her

http://www.smedjeriet.dk/Blundstone.htm

Der har jeg købt to par af dem der Blundstoen 500. Et par brune og et par
sorte.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-02-04 21:13

On Sun, 1 Feb 2004 14:50:04 +0100, "Anet" <aneteng
FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil tro at du måske har købt dine australske støvler hos dem her
>
>http://www.smedjeriet.dk/Blundstone.htm
>
>Der har jeg købt to par af dem der Blundstoen 500. Et par brune og et par
>sorte.

   Nu kom de ad omveje via min daværende arbejdesgiver som
bestilte dem til mig - og så tog en anden smed fra Haslev dem med til
mig ;) Men jo - du har ret - hvilket jeg opdagede senere =)