Ukendt kunstner???
Fra : Jahrboy

Dato : 29-01-04 23:41

Hej!.

Jeg har nogle malerier jeg har arvet. Jeg har prøvet at undersøge omkring
navnet på kunstneren, men kan intet finde!. Kunstneren hedder Von Dannesøe
og bagpå malerierne (som er fra en udstilling fra ca. 1970 så vidt jeg ved)
står der at han er elev af Fendrich "Den gale præst"....... alle bud på
hvor jeg kan finde noget om ham/hende osv er meget velkomne!.

På forhånd tak!
Jan

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 30-01-04 07:49

Det forekommer mig at Alex Steen nævnte ham i Ekstrabladet i forbindelse med
en kampagne mod fiduskunst der var for mange år siden. Jeg er ikke 100%
sikker, men det er vist et godt sted at begynde, så kan du enten få det be-
eller af-kræftet.

Mvh
A.C.Rosmon

Fra : Jahrboy

Dato : 30-01-04 14:22

"A.C. Rosmon" <a.c@.spam.rosmon.dk> wrote in message
> [...]
> en kampagne mod fiduskunst der var for mange år siden. Jeg er ikke 100%
> sikker, men det er vist et godt sted at begynde, så kan du enten få det

Tak, for hjælpen!. Men vil det så sige, at EkstraBladet har deres artikler
liggende et sted, du siger jo det er mange år siden!. Det vil jeg lige
undersøge. Men det lyder lidt underligt, at det skulle være fidusmalerier
dem jeg har, da jeg ved at de er købt på en udstilling en gang for mange år
siden!.
anyway, tak!.
Jan

Fra : A.C. Rosmon

Dato : 31-01-04 10:55

Jeg vil tro de kan hjælpe dig, enten på ekstrabladet, eller på biblioteket.
Det nemmeste vil nok være, at ringe til ekstrabladet. Hvis Alex Steen
stadigt lever, oghar det godt, kunne det måske være interessant for dig, at
kontakte ham, da han er en rimelig venlig mand, med megen viden om alle
sider af kunsten.