Sunsite.dk ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-01-04 17:47

En af mine kammerater kan ikke komme på "sunsite.dk" længere. Det ser ud som om
at adgangen er stoppet omkring den 18. jan. 2004. Han er ikke tilmeldt, men har
blot været "anonymt" på Sunsite.

Han er koblet op via "xxx.xxx.xxx.xxx.generic-hostname.arrownet.dk" (hvor
xxx.xxx.xxx.xxx er hans IP-adresse). Når man prøver at få forbindelse til
"sunsite.dk" kommer der et vindue frem med, at forbindelsen til serveren blev
uventet afbrudt. På mig virker det som om at "sunsite.dk" har spærret for
Arrownets kunder. Det ser ud til at Arrownet ikke selv har nogen newsserver.

Vi har været inde på www.sunsite.dk for at se om vi kunne finde hjælp dér, men
derinde kunne vi overhovedet ikke finde ordet "news(server)".

Er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor min kammerat ikke får
adgang til "sunsite.dk". Jeg kan selv uden problemer komme på "sunsite.dk" via
min egen opkobling som lige nu er via "212088076007.sonofon.dk".

På forhånd tak for jeres hjælp.

Claus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-01-04 19:05

Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 29 Jan 2004 17:47:13 +0100:

> [...]
>adgang til "sunsite.dk". Jeg kan selv uden problemer komme på "sunsite.dk" via
>min egen opkobling som lige nu er via "212088076007.sonofon.dk".

Jeg mener at Sunsite lukkede for alle Arrownet-kunder i forbindelse
med at der var en gut, der begyndte at slette indlæg i en af
erhvervs-grupperne, via Sunsite.

Da han ikke havde fast IP, lukkede de for hele ranget.

Jeg mener at du kan finde noget om det i <news:dk.admin.netmisbrug>
inden for den sidste uge eller to.

Knud
--
1391407

Fra : thomas

Dato : 30-01-04 05:52

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erhvervs-grupperne, via Sunsite.
>
> Da han ikke havde fast IP, lukkede de for hele ranget.

var det ham carsten du mener

thomas

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-01-04 08:08

> [...]

> erhvervs-grupperne, via Sunsite.

> Da han ikke havde fast IP, lukkede de for hele ranget.

Kan min kammerat mon "omgå" det ved at tilmelde sig Sunsite, og derefter logge
ind på "sunsite.dk" med brugernavn og adgangskode? Hvor tilmelder man sig
"sunsite.dk". På www.sunsite.dk fandt jeg ikke noget om nyhedsserveren.

-cb

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-01-04 08:24

Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 30 Jan 2004 08:08:00 +0100:

>Kan min kammerat mon "omgå" det ved at tilmelde sig Sunsite, og derefter logge
>ind på "sunsite.dk" med brugernavn og adgangskode? Hvor tilmelder man sig
>"sunsite.dk".

Aner det ikke, men mon? Så ryger ideen jo med at lukke
Arrownet-brugere ude, hvis de bare skal registrere sig for at poste.

Så kan man selvfølgelig lukke for netop den bruger, men der er vel så
ikke noget, der forhindrer ham i at oprette en ny profil.

Og så meget bøvl tror jeg ikke at Sunsite gider have med det.

>På www.sunsite.dk fandt jeg ikke noget om nyhedsserveren.

<http://sunsite.dk/node/id/14>

Knud
--
Np: John McLaughlin - Electric Dreams, Electric Sighs

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-01-04 08:45

> Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
> dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 30 Jan 2004 08:08:00 +0100:

> <http://sunsite.dk/node/id/14>

Mange tak!

Claus

Fra : Dino

Dato : 30-01-04 14:45

<news:bvdcb1$sms$1@sunsite.dk> i dk.test er sendt fra en arrownet-kunde.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-01-04 11:49

Således skrev Dino <dino@despammed.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 30 Jan 2004 14:44:37 +0100:

Jeg tog fejl, det var åbenbart kun synderens ip, der blev lukket for
og ikke hele ranget.

Knud
--
Specialization is for insects.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-02-04 09:01

> Således skrev Dino <dino@despammed.com> i
> dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 30 Jan 2004 14:44:37 +0100:

> Jeg tog fejl, det var åbenbart kun synderens ip, der blev lukket for
> og ikke hele ranget.

Så vidt jeg véd er min kammerat ikke synderen, så derfor undrer det mig at han
ikke har kunnet komme på "sunsite.dk" siden ca. den 18. jan. Måske har man
lukket for en hel gruppe under Arrownet? - Måske dem der hører under
www.mknet.dk (Maribo Kommunes net), som i virkeligheden er Arrownet? Var
synderen fra Maribo?

-cb

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-02-04 11:33

Således skrev "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 1 Feb 2004 09:00:48 +0100:

> [...]
>ikke har kunnet komme på "sunsite.dk" siden ca. den 18. jan. Måske har man
>lukket for en hel gruppe under Arrownet? - Måske dem der hører under

Skriv til Sunsite og spørg om hvad der foregår, der er vist ikke meget
andet at gøre.

Knud
--
Np: Satoro Shionoya - Cat Dance

Fra : sailor99

Dato : 06-02-04 00:47

Arrownet har en nyhedsgruppe:

news.arrownet.dk

Mvh
Georg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-04 05:09

"sailor99" <sailor99remove@oekgnet.dk> skrev :

>Arrownet har en nyhedsgruppe:

Men det er ikke alle arrownetkunder, der har adgang til den.

Det afhænger af om, den pågældende forening, som står for
opkoblingen, har valgt at have nyhedsgrupper med eller ej.
--
Knud