Anja er ikke sulten
Fra : Den vamle mand

Dato : 29-01-04 17:35

men gode jagt kammerat Labrador tæven Anja , spiser ikke op , hun er normal
den type der tømmer madskålen på under 20 sek. , men nu snuser hun kort til
det og vender rundt , senere tager hun måske en 1-3 del , ved næste fodertid
tømmer jeg selvfølgelig skålen , så hun får frisk foder , det skal nævnes at
hun efter planen nedkommer med hvalpe om 14 dage............
Har prøvet et andet mærke foder samme resultat..
skal jeg bekymre mig ????

KAB

Fra : skingur

Dato : 30-01-04 09:27

"Den vamle mand" skrev d. 29-01-04 17:35 dette indlæg :
> [...]
nævnes at
> hun efter planen nedkommer med hvalpe om 14 dage............
> Har prøvet et andet mærke foder samme resultat..

Det var da et mystisk nick du holder dig der...

Måske er Anja på vej i løbetid? Så kan tæverne godt blive sære!

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 30-01-04 09:28

> [...]
> skal jeg bekymre mig ????
>
> KAB
>
> GLEM MIT INDLÆG, havde liiige overset at hun skal have hvalpe. Så er
hun sgu nok ikke i løbetid.

Ring til dyrlægen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rikke & Kim Arp

Dato : 30-01-04 12:48

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> normal
> kort til
> fodertid
> nævnes at

> hun sgu nok ikke i løbetid.
>
> Ring til dyrlægen.
>
>Hej

Det er ikke unaturligt at en tæve mister ædelysten kort før hun skal føde

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-04 12:01

"Den vamle mand" <pa2@skriv post på engels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> hun efter planen nedkommer med hvalpe om 14 dage............
> Har prøvet et andet mærke foder samme resultat..

Hej KAB

Det tror jeg ikke jeg kunne lade være med, jeg ville straks have sendt en
helikopter efter dyrlægen. En Lab der ikke spiser, så er det sgu alvorligt
grund til bekymring, men jeg skal da ærligt indrømme, at jeg ikke har den
store erfaring med labber med alvorlige anfald af graviditet i svært
fremskreden grad.

M.V.H.....Benny..

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 30-01-04 20:21

Hej KAB.
Prøv at tilbyde Anja mad flere gange om dagen, men kun lidt af gangen. Hun
har nok ikke plads til så meget af gangen når hun nu er så lang henne i
hendes drægtighed.
Jeg har ikke selv haft hund der har været drægtig, men har en god ven som
har kennel og er opdrætter og har snakket med hende om det.
Det er ikke unormalt at hun får lidt madlede i et par dage, men så heller
ikke længere.
En god ide ville også værre at sætte mad skålen op i højde så hun ikke skal
bøje sig så meget efter det, det kan jo godt klemme lidt.
Prøv at kræse lidt om hende med maden, tilsæt evt. fiskeboller,kogt lever
m.m. bare ikke røgede ting og kryddere ting.
Held og lykke med det.
Hilsen Susanne.
Ps. Hvis du er bekymeret så kontakt din dyrlæge, hellere en gan for meget
end for lidt.