Hvad skal jeg vælger? (750 el. 800 mhz.?)
Fra : Dennis Ballin

Dato : 21-04-01 23:23

Jeg skal til at opgradere min K6-2 400 til noget hurtigere. I starten havde
jeg tænkt at skifte til en Duron 800, men da det er lidt småt med pengene,
er jeg nu begyndt at overveje en Duron 750.

Hvor stor er den mærkbare hastighedsforskel mellem de to typer? Her tænker
jeg specielt på hastigheden i spil, men også i andre programmer(såsom Cubase
mv.).
Angående performance i spil, skal lige siges at jeg skifter mit gamle
TNT 2 kort ud med et Kyro 2, når det udkommer herhjemme.

Hej!
- Dennis.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-04-01 23:08

"Dennis Ballin" <dbal99@sprog.auc.dk> wrote in message

> [...]
> er jeg nu begyndt at overveje en Duron 750.
>
> Hvor stor er den mærkbare hastighedsforskel mellem de to typer?

Ikke noget særligt. Jeg tror ikke at det kan mærkes overhovedet, men det kan
nok godt måles.

Hvis der alligevel mangler mere fart kan du jo bare "tune" den lidt - se her
hvordan:
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#Multiplier

- Lars

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 22-04-01 11:55

Du skal selvfølgelig vælge den relativt billigere 750'er og så overclocke
for resten af pengene.

Når man ser på hvad Geforce 2 kortene er faldet til, syntes jeg at det er
ærgeligt at du vælger en løsning hvor du reelt kun sparer lidt over 200 kr
når man ser bort fra det med de 64 mb. ram.
Du kan prissammenligne med Asuskortene (32 mb.) på www.edbpriser.dk (kan
købes billigt på falkoner alle) og derefter hos www.midtdata.dk som har
prissat dem. (levering medio maj)

Ydermere får du førnøjelsen af driver/bios-bøvl i månedsvis ved introen af
et helt nyt grafikprodukt, men hvis du ligger inde med den rette pionerånd,
er det kort måske det helt rette for dig.

Jeg læste ude på nettet at kortet sikkert er velegnet til dem der ønsker at
spille ældre spil samt Quake III etc., men skribenten stillede sig meget
stærkt i tvivl om dueligheden ved fremtidens spil, da Kyro kortet ikke
understøtter de nødvendige grafikfunktioner. (T&L).

Så velbekomme og god fornøjelse med dit Kyro kort.

Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Mogens S. P.

Dato : 22-04-01 12:44

> [...]
> Angående performance i spil, skal lige siges at jeg skifter mit gamle
> TNT 2 kort ud med et Kyro 2, når det udkommer herhjemme.

Spar dine penge, jeg ved af erfaring at det ikke er værd at ofre nå man er
oppe i den ende af skalaen.
Jeg opgraderede fra 400 til 750, glem processorhastighed og brug dine penge
på en god harddisk, bundkort, og ram.

MP

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 23-04-01 06:50

Dit råd duer ikke, idet dennis ønsker at opgradere i forhold til spil.

Hvis han samtidig skal købe nyt grafikkort, skal han have en større
processor, idet den gamle ikke kan trække disse kort.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.