2 hunde. Er det en god idé?
Fra : charlotte

Dato : 29-01-04 17:09

Hej
Jeg har en westie på knap 2 år. Han blev kastreret i sommers. Han er
tit meget sur, han knurrer og gemmer sig. Det er kun når det passer
ham, at man kan kæle eller lege med ham. Han virker ret usikker også
når jeg lufter ham, på et stort område hvor der også kommer mange
andre hunde. Der opfører han sig som en "politimand" snapper ud efter
de andre hunde og ellers holder han sig til mig hele tiden. Han leger
kun med en bestemt hund, og vel og mærke kun hvis der ikke er andre i
nærhedden. Vil det være en god idé at anskaffe en hund til? Vil det
tage lidt af fustrationerne både fra os og westien eller? Og i givet
fald hvilken race samt køn vil være at foretrække?
På forhånd tak for hjælpen

hilsen
den fortvivlede hunde "mor"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-04 18:02

"charlotte" <cjchristiansen10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage lidt af fustrationerne både fra os og westien eller? Og i givet
> fald hvilken race samt køn vil være at foretrække?

Hej Charlotte

Nej lige nu er det ikke en god ide, med en hund mere.. Du har ret, han
lyder også usikker. Han lever nok lidt for komfortabelt, og alt for meget
sker efter hans hovede. Så jeg tror du skal stramme tøjlerne, og ikke lade
ham bestemme.
Jeg tror han prøver at holde andre hunde som mennesker væk fra dig. Altså
kort og godt, i har byttet plads, det er dig der er hund, og hunden der er
fører. Det skal du gerne have vendt, inden du anskaffer en hund mere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Holm

Dato : 29-01-04 19:38

> [...]
> de andre hunde og ellers holder han sig til mig hele tiden. Han leger
> kun med en bestemt hund, og vel og mærke kun hvis der ikke er andre i

Hej "fortvivlet mor"

Det er altid svært at sige hvad problemet præcis er , men jeg kan da forsøge
:0))
På mig virker det som om lederskabet ikke er i top , jeg tror din hund har
snuppet det )
Det kan også resultere i at han beskytter dig = flokken , når I møder andre
hunde.
Det er positivt at han godt vil lege med een hund af gangen , det er der
mange der helst vil , så er det til at styre !
( husk lige at få slået fast at han ikke har ondt nogen steder også )

En god leder tager initiativ til leg og kontakt , og her ser det jo også ud
som om din hunde bestemmer...du skal ignorere ham hvis han vil have kontakt
, og så skal du bestemme hvornår I har det .

Vil det være en god idé at anskaffe en hund til? Vil det
> tage lidt af fustrationerne både fra os og westien eller?

Jeg tror ikke det, den første tid , vil tage frustrationerne , tværtimod !
I skal først have det lederskab på plads , ellers vil han igen bestemme
løbet , og hvis I allerede har problemer med at een hund bestemmer , så vil
det sikkert blive hund nr 2 der kommer til at rangere lige under vaps
derhjemme ,...og jer til allersidst

Og i givet
> fald hvilken race samt køn vil være at foretrække?

Nu er han jo kastreret , så jeg ville nok vælge en tæve hvis det skulle
være, ( mht race så skal man efter min mening absolut kun vælge hund efter
hvad man vil bruge den til og hvorfor ...hverken fordi den er pæn , har en
flot farve , eller ser sød ud...)
men prøv først at træne meget mere med jeres hund , giv ham en masse arbejde
hver dag , afled ham når han virker "sur og tvær"...hvis I vil træne med ham
, så lad ham undvære maden i sin madskål , og brug den hellere til godbidder
under træning.
En god øvelse er den simple "NEJ" øvelse , hvor I placerer en godbid
indenfor hans række vidde , f eks på jeres knæ, sig nej hvis han prøver at
tage den ( husk at det er MEGET vigtigt at han ikke får fat i godbidden )
Først når I giver ham lov må han tage den !!!

Held og lykke med arbejdet !

Hilsen Holm

Fra : charlotte

Dato : 29-01-04 23:48

"Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote in message news:<40195318$0$1645$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> tage den ( husk at det er MEGET vigtigt at han ikke får fat i godbidden )
> Først når I giver ham lov må han tage den !!!

1000 tak for Jeres gode råd og utrolig hurtige svar. I har nok ret i
at han gerne vil bestemme farten. Det vil jeg prøve at arbejde lidt
med
venlig hilsen
Charlotte

Fra : charlotte

Dato : 30-01-04 02:40

> [...]
> tage den ( husk at det er MEGET vigtigt at han ikke får fat i godbidden )
> Først når I giver ham lov må han tage den !!!

1000 tak for Jeres hurtige svar I har nok ret i at han prøver at
tage over, så jeg vil straks prøve nogle af Jeres råd.
de venligst hilsner
Charlotte

Fra : pedellen

Dato : 30-01-04 07:57

"charlotte" skrev d. 29-01-04 17:09 dette indlæg :
> [...]
> tage lidt af fustrationerne både fra os og westien eller? Og i givet
> fald hvilken race samt køn vil være at foretrække?

Hej Charlotte

Min allerførste tanke er, om han måske har smerter et eller andet sted.
Når han knurrer og gemmer sig, er det måske fordi at noget gør ondt, og
i stedet for at bide forsøger han at holde afstand til jer. Jeg tror i
hvert fald at en tur til dyrlægen kunne være en god ide.

Med venlig hilsen
Pedellen

http://www.kandu.dk/