C5 integritet : ttscommit vs. ingen
Fra : Kim Noer

Dato : 29-01-04 12:55

Davsen der ...

Kan man være sikker på at en update / insert uden en ttsbegin, ttscommit
omkring opdaterer felterne korrekt, i et multi-bruger situation? Selve
låsningen af hele kartoteker ad gangen begynder at tage lidt for meget tid,
så jeg vil gerne have muligheden for at fjerne dem jeg kan (koden er skrevet
af mig selv).

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-01-04 10:07

> [...]
tid,
> så jeg vil gerne have muligheden for at fjerne dem jeg kan (koden er

Er det en enkelt post eller en kørsel?

Per

Fra : Kim Noer

Dato : 30-01-04 12:43

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote in message

> Er det en enkelt post eller en kørsel?

Stor tyk kørsel. Jeg har lavet en kørsel der opdatere et par hjemmelavet
felter i LagKart, OrdKart og OrdLinie. Problemet er at jeg har sat ganske
mange TTS rundt omkring, hvilket betyder næsten en time hver dag, i tabt
arbejdstid (for alle medarbejdere) - det holder ikke. Umiddelbart kan jeg
kun forestille mig at det udgør et problem, hvis brugerens PC har det med at
gå ned i en kørsel uden TTS.

I øvrigt fandt jeg ud af i går, at det absolut ikke kan betale sig at bruge
'udate delayed', og så senere 'perform delays'. I stedet for ca. 50 sek med
delay, kan jeg nøjes med 8 sek uden delay! I følge mit hoved giver det mere
mening at gøre alle opdateringer klar, og så fyre dem af i et hug.

NB. Synes der mangler et C5 programmerings community, hvor man frit kan dele
med hinanden :|. Jeg er træt af konsulenter der skal have en tre-fire
parcelhuse for at lave en eksport..
--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-01-04 13:45

> [...]
> kun forestille mig at det udgør et problem, hvis brugerens PC har det med

Så ville jeg ikke undlade TTS.
Nu ved jeg jo ikke hvilke felter det drejer sig om, men kan de ikke
opdateres løbende (ved transaktioner el. lign.)?

> [...]
dele
> med hinanden :|. Jeg er træt af konsulenter der skal have en tre-fire
Enig. c5webforum.dk kan man ikke bruge til ret meget.
Det tætteste jeg har fundet på ovenstående er: http://www.eksperten.dk/
under økonomisystemer/Concorde

Per

Fra : Kim Noer

Dato : 30-01-04 14:45

> Så ville jeg ikke undlade TTS.
> Nu ved jeg jo ikke hvilke felter det drejer sig om, men kan de ikke
> opdateres løbende (ved transaktioner el. lign.)?

Hvad tænker du? Jeg havde en gang en masse fin kode der lå på DBD niveau,
men koden blev slettet og erstattet med {code deleted}..(fatter det
stadigvæk ikke). Derfor har jeg undgået alt hvad der har med løbende
opdateringen.

> Enig. c5webforum.dk kan man ikke bruge til ret meget.
> Det tætteste jeg har fundet på ovenstående er:
> http://www.eksperten.dk/ under økonomisystemer/Concorde

Ja det er et fint lille forum, dog kan jeg ikke lide princippet i det, men
okay.

I øvrigt, efter jeg har 'lært' om timenow, finder jeg de underligeste ting!
Jeg har et NejJa felt, hvor jeg tit bare skriver search ... where not
NejJaFelt. Det er meget, meget(!) langsommere end bare at skrive 'where
NejJaFelt == 0'.

Hvis du har mulighed, kan jeg da lokke dig til at teste dette fænomen? Synes
det er lidt underligt.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-04 09:03

> [...]
> men koden blev slettet og erstattet med {code deleted}..(fatter det
> stadigvæk ikke). Derfor har jeg undgået alt hvad der har med løbende

Jeg tænker på, at ved en generel kørsel ville Jeg ikke undlade TTS.
Ja det lyder mærkeligt med det kodeværk.

> Ja det er et fint lille forum, dog kan jeg ikke lide princippet i det, men
> okay.

Jeg har desværre ikke fundet andet.

> [...]
> NejJaFelt == 0'.
>
> Hvis du har mulighed, kan jeg da lokke dig til at teste dette fænomen?

I mit system er der ingen forskel. Men jeg kører også på en SQL-database.
Jeg kan godt huske før vi skiftede var der nogen ting der opførte sig
mærkeligt.

Per